2013-08-03, 23:44
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
På den bilden ser det ut som att det är bomull och polyester då det inte dragit ihop sig och smält i kanterna.
Då är det ännu troligare att det blir brunaktigt när det bleks.
Bomull brinner ju heller inget vidare.

Vi måste nog ta i bektande att det inte brunnit alls liksom, eller nästan inte alls pga fukt, kanske blod eller fukt från att ha gått i snårig terräng som var blöt efter lördagskvällens regn.
Citera
2013-08-03, 23:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
På måndagen. Kom körandes på gräset/stigen och genade mellan bostaden och kardanvägen
Men jag menade de som sett mc:n parkerad utanför IFs bostad. Har jag drömt den uppgiften?
Citera
2013-08-03, 23:51
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, eller 4 dörrars modellen utan flak.

http://www.blocket.se/horby/Chevrolet_Blazer_S10_4x4_47813719.htm?ca=15&w=3

Den är tvåsitsig enligt registret.....
Citera
2013-08-03, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tja, AJ visste att polisen/Cli*f skulle komma efter honom ganska omgående, men kopplingen till DB kan polisen inte göra tidigast från telefonlistor.
Men låt säga att AJ kunnat kommunicera icke spårbart, ja då kan DB ligga lågt med bilen i ett dygn.

Kanske började det ljusna när di kom så här långt helt enkelt och man valde att ligga lågt ?

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om man inte på förhand hade skydd, men jag tror att Quarrel har helt rätt i att det är ad hoc planering som gäller. Jag tror till och med att eftersom DB inte har med Id* att göra så kan första tanken ha varit att man aldrig skulle behöva elda DBs bil. Då kan man ha klätt den med lite sängkläder kanske. Alternativt tog man AJ:s mammas bil. Kanske inte så sannolikt men måste undersökas.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte den här trion ser vartenda avsnitt av CSI för att inse risken. Bluestar gör gott.
Men jag tror inte så många bilar hos FH är kördugliga, så det räcker nog med en flaska.

Så här då:

Natten 29-30
Ida>Kabelvägen>DB dusch/saft/kläder/temporär inklädnad Volvo>BP1
Därefter ljusnar det och läget pausas för att undvika älgturister
AJ avviker till roadtrip, DB går till jobbet

Natten 30-1
DB/FH>BP2>Hem

Dagen 1/7
DB stöldanmäler bil sen 30:e
RDY upptäcker varm BP2
AJ Roadtrip
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-03 kl. 23:57.
Citera
2013-08-03, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så här då:

Natten 29-30
Ida>Kabelvägen>DB dusch/saft/kläder/temporär inklädnad Volvo>BP1

Natten 30-1
DB/FH>BP2>Hem
AJ Roadtrip

Dagen 1/7
RDY upptäcker varm BP2
Nej, du har förväxlat brandplatser. RDY upptäckte en varm BP1, den först upptäckta.
Citera
2013-08-03, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, du har förväxlat brandplatser. RDY upptäckte en varm BP1, den först upptäckta.

Så här då:

Natten 29-30
Ida>Kabelvägen>DB dusch/saft/kläder/temporär inklädnad Volvo>BP2

Natten 30-1
DB/FH>BP1>Hem

Dagen 1/7
RDY upptäcker varm BP1
AJ Roadtrip
Citera
2013-08-03, 23:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Vi måste nog ta i bektande att det inte brunnit alls liksom, eller nästan inte alls pga fukt, kanske blod eller fukt från att ha gått i snårig terräng som var blöt efter lördagskvällens regn.
Hoppas de var så korkade att de lade de blöta kläderna i bagagen på volvon i så fall. Då har de nog inte brunnit upp där heller, där det dessutom är syrefattigt, och förhoppningsvis finns fina grejer att analysera kvar
Men sån tur har vi väl förstås inte.
Citera
2013-08-03, 23:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Haha grattis, du har därmed blivit av med din +1-mödom

Det måste ju ske nån gång

Är det förresten nån som vet om DB:s uppdatering på facebook den natten, som sade att han skulle gå och lägga sig där vid 02-tiden, om den är gjord via mobilen?

Om den är gjord via dator, var han ju i så fall hemma vid den tiden och kunde inte åkt tidigare än så till där AJ stod och väntade på dem men via mobil kan han ju ha gjort det längs vägen och då förstår man ju att i alla fall hans mobil är mastad på adressen.
Citera
2013-08-03, 23:58
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Till vilket problem är brandplats två lösningen om man omedelbart därefter skall till den mycket bättre branden på brandplats ett?
Citera
2013-08-04, 00:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så här då:

Natten 29-30
Ida>Kabelvägen>DB dusch/saft/kläder/temporär inklädnad Volvo>BP2

Natten 30-1
DB/FH>BP1>Hem

Dagen 1/7
RDY upptäcker varm BP1
AJ Roadtrip
Låter bättre. Jag har markerat vägen på kartan. http://goo.gl/maps/FZfij Fast Mr. Google var inte överens med mig, han tillät mig inte att vända vid den lilla skogsvägen nära BP2, han ville vända längre söderut.
Citera
2013-08-04, 00:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Då måste du höra det pronto!! De bör kollat av sådant kan tyckas men det kan vi inte vara säkra på. Jag sätter vad som helst på att det är Kardanvägen man kört från Id@s bostad och att det var därför motorcyklisten (läs GM) rekade där första dagen missing p letade. Han ville kolla så inget låg kvar. Ring polisen och nämn dessa tankar och var kameran finns!!! De kan ju för farao finnas på film!

Edit: "höra" menades "göra"

Och det är bråttom skulle jag tro. Kamerafilmerna raderas väl efter ett tag. Tror jag...
Citera
2013-08-04, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Till vilket problem är brandplats två lösningen om man omedelbart därefter skall till den mycket bättre branden på brandplats ett?
BP1 kanske inte var ett lika omedelbart beslut. Den kostade mer pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in