2013-08-03, 23:26
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Varför inte helt enkelt fråga någon eller några personer som bor längs den aktuella vägsträckan? Jag gissar på att polisen inkluderade ett relativt brett stråk av sidovägar när de knackade dörr. Veckorna efter midsommar är folk i rörels från tidig morgon till sent på natten. Hundpromenader, bönder som vandrar längs sina åkertegar, moppepojkar & hästflickor m.m.

Jag tror numera på din tidpunkt, att de frågade vad du sett mellan 5 och 9, eller vad du gjorde då...

Skälet till att jag inte trodde på det är att jag inte kunde tro annat än att de fortast möjligt ville röja undan blodspår, men det tycks de ju ha gjort redan vid brandplats 2...

Frågan var riktad till Quarrel, men i hans teori har Id* dumpats på Kabelvägen och då spelar det ingen roll när bilen brann. Jag däremot tror att spår på Kabelvägen kan vara villospår utlagda mellan branden på brandplats 2 och bilbranden. Men det kräver ju att din tidpunkt är rätt.
Citera
2013-08-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det förstår inte jag heller. Har hunnit med många mil i mitt liv (men brukar hålla mig med ett anständigt åkdon). Senast jag blev stoppad i en poliskontroll var tidigt 80-tal. Platsen var Sturkö och anledningen var jakt på eventuella sovjetiska grodmän.
Visst måste det fresta på nerverna att åka omkring med en död människa i bilen, men risken att stoppad av polis är väldigt liten om man uppför sig.

Du tror inte man tänker värsta möjliga scenario med tanke på spåren man lämnat efter sig i trappan? Och att folk vet att du var sista man hemma hos henne? Jag tror jag hade börjat flippa ut och trott att polisen gjort stor utryckning och att man var efterlyst. Jag tror inte man är så kylig att man tänker att det kommer ta timmar innan nån upptäcker blodet och att det sen tar jättelång tid innan de som upptäcker det ringer polis. Man utgår nog från värsta möjliga scenario för att skydda sig själv. Men vad vet jag - det värsta jag gjort i mitt liv är cyklat utan lyse i 15 minuter och jävlar vad mitt hjärta slog.
Citera
2013-08-03, 23:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det fetade, därför skydd.
Ja här finns omfattande risk för kontaminering. Polisen lär få rekvirerar ett par fat Bluestar för att reda ut alla bonneraggarbilar som finns i ägp hos DB/FH...
Jag tror inte den här trion ser vartenda avsnitt av CSI för att inse risken. Bluestar gör gott.
Men jag tror inte så många bilar hos FH är kördugliga, så det räcker nog med en flaska.
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-03 kl. 23:30.
Citera
2013-08-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Har du tipsat polisen om den kameran??
Tyvärr inte... den har bara fallit bort i alla tankar när man läst om alla olika teorier
Citera
2013-08-03, 23:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då borde de lämnat volvon vid brandplats 2? För den kan ju inte varit hos DB eller. Kanske hos FH?
Varför kan den inte ha varit hos DB?
Citera
2013-08-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Tyvärr inte... den har bara fallit bort i alla tankar när man läst om alla olika teorier
Kom tänka på det nu igen när du tänkte i samma bana
Citera
2013-08-03, 23:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det fetade, därför skydd.
Ja här finns omfattande risk för kontaminering. Polisen lär få rekvirerar ett par fat Bluestar för att reda ut alla bonneraggarbilar som finns i ägp hos DB/FH...

Om man inte på förhand hade skydd, men jag tror att Quarrel har helt rätt i att det är ad hoc planering som gäller. Jag tror till och med att eftersom DB inte har med Id* att göra så kan första tanken ha varit att man aldrig skulle behöva elda DBs bil. Då kan man ha klätt den med lite sängkläder kanske. Alternativt tog man AJ:s mammas bil. Kanske inte så sannolikt men måste undersökas.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-08-03 kl. 23:35. Anledning: Förtydligade att mamman avser AJ:s mamma
Citera
2013-08-03, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför inte?

Tja, AJ visste att polisen/Cli*f skulle komma efter honom ganska omgående, men kopplingen till DB kan polisen inte göra tidigast från telefonlistor.
Men låt säga att AJ kunnat kommunicera icke spårbart, ja då kan DB ligga lågt med bilen i ett dygn.

Kanske började det ljusna när di kom så här långt helt enkelt och man valde att ligga lågt ?
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-03 kl. 23:36.
Citera
2013-08-03, 23:32
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför kan den inte ha varit hos DB?
Om den eventuellt synts till vid Id@. Men använde de en annan bil är det ju ok.
Citera
2013-08-03, 23:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Kom tänka på det nu igen när du tänkte i samma bana
Då måste du höra det pronto!! De bör kollat av sådant kan tyckas men det kan vi inte vara säkra på. Jag sätter vad som helst på att det är Kardanvägen man kört från Id@s bostad och att det var därför motorcyklisten (läs GM) rekade där första dagen missing p letade. Han ville kolla så inget låg kvar. Ring polisen och nämn dessa tankar och var kameran finns!!! De kan ju för farao finnas på film!

Edit: "höra" menades "göra"
Senast redigerad av Addhoc 2013-08-03 kl. 23:39. Anledning: Fel stavning
Citera
2013-08-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Hur pass kopplad är Nyber* till HA?

Mig veterligen inte alls.
Den enda med kopplingar till HA är BO's fasters gubbe.
Citera
2013-08-03, 23:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Då måste du höra det pronto!! De bör kollat av sådant kan tyckas men det kan vi inte vara säkra på. Jag sätter vad som helst på att det är Kardanvägen man kört från Id@s bostad och att det var därför motorcyklisten (läs GM) rekade där första dagen missing p letade. Han ville kolla så inget låg kvar. Ring polisen och nämn dessa tankar och var kameran finns!!! De kan ju för farao finnas på film!

Edit: "höra" menades "göra"

+1

Haha, mitt första +1 istället för långa romaner om att hur och varför jag håller med =)

Nej men allvarligt, nu kan man helt klart se annorlunda på den iakttagelsen just för att man nu vet om den senaste brandplatsen, så ring polisen med en gång och återkom här när du gjort det.
För varför skulle annars en röd hoj åka runt där? Hela det scenariot andas kontroll och check.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in