2013-08-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Den tanken har jag också varit inne på........men då blev man idiotförklarad här.

Har dock inte släppt den tanken.

Och om du fortsätter att tänka; av alla tillgängliga föremål, som finns tillgängliga i vårt avlånga land, varför använda sin egen MC framför t.ex. en sten? Dessutom, hur har ni konstaterat att MCn överhuvudtaget saknas?
Citera
2013-08-03, 22:16
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag tror du börjar förstå vad jag menar. Byt ut han med GM. Det får facit visa om det är samma person. Ha inga förutfattade meningar om någon. Försök bara tänka dig in i vad du skulle göra, även om det är svårt. Du är på god väg.

Detta är svårt, jag vet.

Hur vet du det?
Citera
2013-08-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hur vet du det?

Du verkar ha förstått en del av vad som menas.
Citera
2013-08-03, 22:19
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kabelvägen är lång... Om Id* dumpats längs den varför då elda så nära DBs hus? Åk en km till på kabelvägen och elda där om du dumpat kroppen på kabelvägen...

Min magkänsla säger kräftdammen men ett annat sinne säger Marinafall...

Om FH bor i närheten av Kabelvägen kan de ha varit där för att hämta något, tex brännbar vätska, och sedan åkt till DB där de bytte kläder. På vägen dit kan de ha gjort sig av med saker. De kanske kom vägen som går från Åsaka till Trökörna och vidare till FHs hus så att de körde Kabelvägen från öst till väst. Sedan har jag läst någonstans om att det observerats en skåpbil på Kabelvägen under natten ihop med en annan bil (ev. fraktbilen). Har FH tillgång till någon bil i sitt arbete?
Citera
2013-08-03, 22:19
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför dumpa nära Ida? Kör en bra bit därifrån, så dumpningen inte sammankopplas med Ida. Och en bra bit till för att bränna bilen, så den inte heller kopplas ihop med något.

Som Torvruka kanske?
Citera
2013-08-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Tycker jag hängt med bra men i skärmdumpen du länkar till har någon gjort en skärmdump på AJ´s(?) kompis som "försäger sig" på fejjan...!?

Vad och vem och när???

http://img838.imageshack.us/img838/9499/nf91.jpg
Citera
2013-08-03, 22:21
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Varför dumpa nära Ida? Kör en bra bit därifrån, så dumpningen inte sammankopplas med Ida. Och en bra bit till för att bränna bilen, så den inte heller kopplas ihop med något.

Jag tycker inte det är så nära... Däremot är brandplats 2 anmärkningsvärt nära DBs hus. Jag håller med dig i att det är förnuftigt att hålla stora avstånd, men avståndet till DBs hus visar att gärningsmännen värderat närhetsrisken annorlunda än du och jag gör. Jag påstår inte att min hypotes innebär att de agerat dumt eller smart. Jag bara antar att tidspressen förmodligen flåsat dem i nacken...
Citera
2013-08-03, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Som Torvruka kanske?
Nej, Idas bostad -> Kabelvägen -> Brandplats 2 -> Brandplats 1 -> Hem. De hade bråttom, inga utflykter.
Citera
2013-08-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om du inte till 100% vet vem GM är, hur vet du då att han är psykopat. Har du någon gång försökt fundera på hur GM tänker. Om du var GM hur skulle du agera?

Att du sen tror att jag är psykopat, det kanske ligger nära tillhands när man syslar med människors beteende.

I min bubbla finns ingen annan gm än AJ, det finns inget i det här som talar emot det som jag kan se, men visar det sig att jag har fel så ska jag stå där med skämshatt sen.
Om jag ens andades att du skulle vara psykopat så ber jag om ursäkt! Det har jag absolut inga belägg för eller en aning om, det var i så fall mitt dåliga sätt att uttrycka mig Att AJ är det oavsett om han är gm eller inte är det nog ingen tvekan om däremot, eller har jag fel? Har följt hans framfart här i stan på behörigt avstånd, men under de många åren jag känt till hans existens så har han uppfört sig som en psykopat.
Citera
2013-08-03, 22:24
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Nej, Idas bostad -> Kabelvägen -> Brandplats 2 -> Brandplats 1 -> Hem. De hade bråttom, inga utflykter.

Hur värderar du SAR-skrifts uppgifter om en mycket sen tidpunkt för bilbranden?
Citera
2013-08-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Och om du fortsätter att tänka; av alla tillgängliga föremål, som finns tillgängliga i vårt avlånga land, varför använda sin egen MC framför t.ex. en sten? Dessutom, hur har ni konstaterat att MCn överhuvudtaget saknas?

Ingen här verkar veta något om mc:n
Men det finns saker som talar för att den försvann samtidigt som IF.
Citera
2013-08-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Ok. Och DB, hade du varit ihop med honom för änge sedan?

Nej. Inget sånt. Kände brodern m.fl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in