Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-03, 15:18
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Det måste störa dig nåt enormt att nationalister börjar begagna sig av era metoder? Du vet plötsligt inte på vilket ben du ska stå, ska du fördöma fega attacker i konsekvensens namn eller ska du försöka hitta en orsak till varför vänstervåld är ok med inte nationellt? Vill även minnas att du bölade stort när tyska (?) nationalister stal AFA-symboliken rakt av. Anmälan gällande copyrightbrott kanske vore nästa steg?

Inte alls. Jag undrade endast hur användaren i fråga ställde sig till något sånt. Själv har jag aldrig hycklat om att nassar mer än gärna får smaka.
Citera
2013-08-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Bakom varje SvP-kille finns en liten, liten kille med taskig uppväxt i en dysfunktionell familj, med alldeles för många olika pappor som kom och gick, och vardagsrasismen och hatet fanns alltid vid köksbordet för att ursäkta det egna misslyckandet.

Finns ett ordspråk som lyder något i stil med "Ett lejon förlorar ingen sömn över åsikter från ett får". Hela din patetiska närvaro i denna värld utgör ingen som helst mening. Du är inmatad med åsikter från en svenskfientlig propagandaverksamhet, ej kapabel till att formulera de enklaste av värderingar.

Åsikterna som äkta nationalister har kommer inte ur trasiga familjeförhållande, det kommer ur den djupare kunskapen om arvet. Det kommer ur egenskapen att planera för framtiden. Kärleken för vårt folk och land kommer att segra över de svenskhatande makterna i vårt samhälle.
Citera
2013-08-03, 16:49
Medlem
Saturnuspojkens avatar
SvP som protesterade?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/prideparaden-genom-stockholm_8396196.svd
Citera
2013-08-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
SvP som protesterade?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/prideparaden-genom-stockholm_8396196.svd

Kan du läsa?

"Enligt vittnesuppgifter till SvD gick aktivisterna inte till angreppp mot poliserna, men höll upp skyltar med texter som ”Queers still not loving the police”. Andra poliser – som var i tjänst och ansvarade för ordningen under paraden – ingrep då och sprejade enligt flera vittnesmål pepparspray på aktivisterna, och drog ut dem ur tåget."
Citera
2013-08-03, 20:12
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Bakom varje SvP-kille finns en liten, liten kille med taskig uppväxt i en dysfunktionell familj, med alldeles för många olika pappor som kom och gick, och vardagsrasismen och hatet fanns alltid vid köksbordet för att ursäkta det egna misslyckandet.

Tycker att det är lite infantilt att hela tiden bortförklara "avvikande åsikter" med att man måste haft en svår uppväxt. Det är fan det värsta jag vet när man ska förminska och avfärda oliktänkande bara för att man själv inte håller med, typ som om det vore en sjukdom. Gå och lägg dig istället.

OnT: Jag har fått intrycket av att många SvPare, framförallt i den här tråden, förhärligar och rättfärdigar våld och kriminella handlingar av olika slag. Hur kommer det sig? Har ni tänkt på att hot, vapenbrott och andra kriminella aktiviteter kanske inte mottas lika väl av väljarna?
Senast redigerad av Klabbarparn- 2013-08-03 kl. 20:16.
Citera
2013-08-03, 20:29
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
OnT: Jag har fått intrycket av att många SvPare, framförallt i den här tråden, förhärligar och rättfärdigar våld och kriminella handlingar av olika slag. Hur kommer det sig? Har ni tänkt på att hot, vapenbrott och andra kriminella aktiviteter kanske inte mottas lika väl av väljarna?
Då man hela tiden blir motarbetad, förtryckt, diskriminerad, censurerad och kartlagd från alla håll och kanter så finns det ibland inte så mycket annat att göra än att ta till våld för att nå sina mål. De flesta anser säkert också att man måste göra vad nöden kräver, är riket och folket hotat så kan man inte utesluta några metoder, och att tro att allt går att lösa med en pacifistisk inställning är ganska naivt.

Sen tror jag nog att alla har en liten sadist boende inom sig, att man inte blir direkt ledsen över att få höra att en vänsterterrorist eller liknade har fått spö är ju inget att hymla om, det går på båda hållen.

Men det beror helt på situation, du får nog utveckla vad du menar. Vad är det för våld och kriminalitet man förhärligar? Hot och vapenbrott säger inte så mycket om man inte vet bakgrunden till det. Det är väl inte så att man drar runt med vapen och hotar folk för att det är kul.
Citera
2013-08-03, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Ställ en seriös fråga så kanske du får svar.
Hur kommer det att bli med internet, med tanke på att juden äger och kontrollerar hela nätet?
Kommer det att bli någon kinesisk version eller kommer ni rätt och slätt att dra ur kontakten?

Ska ni skapa någon ny slags valuta och vem ska ni handla med, eftersom juden äger alla pengar och alla större företag i hela världen?
Citera
2013-08-03, 21:50
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Hur kommer det att bli med internet, med tanke på att juden äger och kontrollerar hela nätet?
Kommer det att bli någon kinesisk version eller kommer ni rätt och slätt att dra ur kontakten?

Ska ni skapa någon ny slags valuta och vem ska ni handla med, eftersom juden äger alla pengar och alla större företag i hela världen?
Internet lär vara lika fritt som idag, ser ingen anledning att begränsa det.

Valutasystemet kommer omregleras och jag ser inget problem i att handla med andra länder, så länge det gynnar svenska folket torde det inte spela någon roll om juden är inblandad.
Citat:
Ursprungligen postat av Trollen
Verkligen? Invandringsfrågan är en tabufråga i Sverige men trots detta lyckades "naiva blåögda vita män från Sverigedemokraterna" lyfta fram frågan och de växer för varje dag som går. Och detta lyckades de med utan att använda VÅLD.

Så varför är du så speciell?
Och den dagen Sverige bestämmer sig för att massdeportera människor så tror du att det kommer gå fredligt till? De kommer finna sig i svenskarnas beslut som togs fram på ett rättfärdigt och pacifistiskt sätt?
Citera
2013-08-03, 21:55
Medlem
-benito-s avatar
En massa metrosexuella SD- pojkar här som försöker spela Allan ni imponerar inte på någon....
Citera
2013-08-03, 22:02
Medlem
Trollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Internet lär vara lika fritt som idag, ser ingen anledning att begränsa det.

Valutasystemet kommer omregleras och jag ser inget problem i att handla med andra länder, så länge det gynnar svenska folket torde det inte spela någon roll om juden är inblandad.

Och den dagen Sverige bestämmer sig för att massdeportera människor så tror du att det kommer gå fredligt till? De kommer finna sig i svenskarnas beslut som togs fram på ett rättfärdigt och pacifistiskt sätt?

Uppenbarligen inte för du kan endast slänga ut människor med hjälp av tvång/våld ifall ni nu ska syssla med massdeportering..

Edit: En liknelse kan göras med judar i Polen. Nazisterna försökte med våld/tvång massdeportera judar till koncentrationsläger eftersom judarna inte ville självmant gå dit.
Senast redigerad av Trollen 2013-08-03 kl. 22:08.
Citera
2013-08-03, 22:09
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollen
Uppenbarligen inte för du kan endast slänga ut människor med hjälp av tvång/våld ifall ni nu ska syssla med massdeportering..

Edit: En liknelse kan göras med judar i Polen. Nazisterna försökte med våld/tvång massdeportera judar till koncentrationsläger eftersom judarna inte självmant gå dit.
Om folk väljer att lämna landet frivilligt så behövs det inget våld, motsätter man sig så finns det ju inte så mycket annat till val. I vilket fall så bevisar ju bara det min poäng att man inte kan utesluta våld och reda ut alla problem med ett pacifistiskt tillvägagångssätt.
Citera
2013-08-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-

Nja bortförklarar vet jag inte, det beror på vad du menar. Själv är jag emot våld förutom i självförsvarssyfte och jag tror att dom flesta andra i partiet resonerar likadant. Under demonstrationer, partiaktiviteter o dyl förekommer aldrig något våld från partiets sida förutom som självförsvar vid angrepp från nybyggare och vänstertomtar. Vad det gäller vapenbrott så har samtliga av de fall jag känner till handlat om tex innehav av teleskop batonger, tazers eller tårgas vilket i ock för sig är olagligt men det kan i alla fall jag se genom fingrarna med då det som sagt alltid finns en hotbild mot svenska nationalister och om man blir överfallen av säg fem dräggtomtar så är det bättre att dom blir nerklubbade än att jag blir det. Vad det gäller kriminalitet så är det mig veterligen inget som partiet uppmuntrar. Såvitt jag vet har tex bara i år två personer blivit uteslutna ur partiet pga just kriminellt beteende. Däremot finns det personer som har domar på sig sen innan dom gick med i partiet och då är det (tror jag) upp till partiledningen att avgöra om det skall hållas emot dem eller om man skall bortse ifrån det vid eventuellt tecknande av medlemskap. Vad jag däremot kan säga med säkerhet är att brott såsom pedofili, våldtäckter samt våldsbrott mot kvinnor och barn är oacceptabelt och personer med ett sådant förflutet kan aldrig bli medlemmar i partiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in