Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
OK Men att bränna DB och FH:s bil med (citat från TTELA) "mycket intressanta saker i". Är inte det ett bra sätt att få alla att bara tänka på S40:n och se mammans bil som ointressant?
Jag tror dessutom att DH och FH kan ha haft ytterst få spår på sig. De kan ha väntat utanför huset med en presenning och alltså inte lämnat något DNA eller så inne. Därefter kan de säkert ha hanterat Id* tämligen spillsäkert. I så fall är det rimligt att det bara är AJ:s kläder vi funnit, om det nu inte är två plagg. Det får ju teknikerna kika på.
Jo, du ser ju själv nu med facit i hand. Hennes bil har ju inte varit i samma fokus. Åtminstone inte vad vi vet. Så jo, visst är det en bra idé.
När jag försöker tänka mig in hur det var för dem den natten så har jag nog en annan syn på hur man tänker än många andra här i tråden. Jag tror inte man tänker så klart och så smart att man kan förutse allt. Men det beror nog mer på att jag inte är kriminell och aldrig ens tänker tanken på att dumpa ett lik.
Visst, villospår är ju inget avancerat. Men vad jag menar är att jag tror man tänker att kanske inte att de andra kommer att bli inblandade. Kanske är det kanske just därför också deras story inte stämmer överens med varandra för de kanske inte trodde att FH överhuvudtaget skulle bli inblandad? Och sen förstår jag inte varför man tar den risken, om man nu är så kall och beräknande, att man tar hennes bil till kroppen när man ändå bränner upp den andra bilen och därmed alla spår i den. Det finns ju fortfarande en chans att hennes bil blir kollad menar jag.
Eller du menar att DBs brunna bil är en efterkonstruktion. Ett villospår som är lagt timmar efter för att få bort tankarna från sin mors bil? Visst, det köper jag i så fall.
- Första tanken är närmaste bil. Vilken är den. Jo, AJs mors bil.
- Han tar den och dumpar in kroppen.
Och sen kommer de andra in på nåt vis.
Då köper jag det mer faktiskt.