2013-08-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Harkoll

Jag har förstått att du känner/kännt A.J väldigt väl.Du har svarat på flera frågor ang.A.J.
Finns det något ställe i naturen i Trollhättan som A.J rört sig omkring?ex när han fiskat eller gått sina promenader?jag har för mig att han var ute och promenerade ibl?
Han bodde i Torsered för ca tre år sen. Promenerade då en hel del ner till ex Upphärad(därifrån kan man sedan åka via Åsaka,Norrabjörke för att sedan ta sig till Grästorp eller berget). Inte så mycket trafik(beroende på vilken tid det var) han gick oxå mycket ner mot slussarna via reningsverket i strömslund( vet inte vad det heter) jag vet inte var han fiskar men det är en favoritsysselsättning. Han rör sig mycket i naturen. Kanske Öresjö eftersom det låg nära till hands.
Citera
2013-08-03, 15:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag är så falsk av mig så bara för att du varit oförsiktig nog att svara att detta är mycket möjligt, säg mig då om det även är möjligt att han tagit mammas bil och att det är den som kört hem DB och FH från bilbranden på Hunneberg?
Den har jag ju svårare att köpa. Sitter det inte i ryggmärgen att man inte vill låna ens mammas bil att frakta bort ett lik med? Den mörka sidan vill man nog hålla sin mamma på avstånd från.
Jag hade inte ens kunnat tänka mig att låna min mammas bil full och utan körkort utan att bragt någon om livet, det kanske AJ kunnat göra.
Men att han haft nyckel och lånat bilen utan mammas vetskap är i så fall helt möjligt.
I så fall så kan det ju falla i den delen av hans gärna där saker inte hänt. Eller kan efterkonstrueras.
Citera
2013-08-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Vad är det som får dig att utgå ifrån att odokumenterade funktioner skall vara dokumenterade?

Är du säker på att du har jobbat som utvecklare på den hemligaste avdelningen?

Tycker du att det verkar vara rimligt att just en sådan person som du synes vara är en person som "man" vill delgiva den specifika kunskapen om dessa odokumenterade funktioner? Du skulle ju i så fall potentiellt kunna åsamka mer skada än de flesta, just p.g.a. din fackkunskap. Compart—mentalzation: http://valleywag.gawker.com/snowden-calls-silicon-valleys-prism-denials-misleadin-513801555

SUCK!

Tillägg: Jag vidhåller att gamla Minicall hade en «kill switch» Därmed betraktar jag detta tema som OT, för mitt vidkommande.

Minicall kan jag inte så mycket om men hade du sagt att du hette M*r*are*a He**ic*son
och jobbade på Ericsson så hade jag trott på dig blint! Hena skulle jag aldrig ifrågasätta
när det gäller Minicall.

Men en "kill switch" på en Minicall käns lite "över arbetat" sedan att det finns på
mycket nätverksutrusting som Cisco routrar känns ju mer meningsfullt.
(Här lämnar jag ingen referens utan ni får häckla mig fritt)
Citera
2013-08-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den har jag ju svårare att köpa. Sitter det inte i ryggmärgen att man inte vill låna ens mammas bil att frakta bort ett lik med? Den mörka sidan vill man nog hålla sin mamma på avstånd från.
Jag hade inte ens kunnat tänka mig att låna min mammas bil full och utan körkort utan att bragt någon om livet, det kanske AJ kunnat göra.
Men att han haft nyckel och lånat bilen utan mammas vetskap är i så fall helt möjligt.
I så fall så kan det ju falla i den delen av hans gärna där saker inte hänt. Eller kan efterkonstrueras.

Jag tror inte RDY menar att frakta liket utan att frakta DB och FH.
Citera
2013-08-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Han bodde i Torsered för ca tre år sen. Promenerade då en hel del ner till ex Upphärad(därifrån kan man sedan åka via Åsaka,Norrabjörke för att sedan ta sig till Grästorp eller berget). Inte så mycket trafik(beroende på vilken tid det var) han gick oxå mycket ner mot slussarna via reningsverket i strömslund( vet inte vad det heter) jag vet inte var han fiskar men det är en favoritsysselsättning. Han rör sig mycket i naturen. Kanske Öresjö eftersom det låg nära till hands.

Tack så mycket för att du ger oss info.om A.J.
Jag bor själv inte i närheten av Trollhättan men hoppas verkligen att någon av er medlemmar som har möjlighet kan ta en liten promenad i något av dessa områden.
Citera
2013-08-03, 16:03
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Fördelen med att tänka sig att det är mammans bil är att om det vore S40:n så hade man inte varit rädd om den. Man hade slängt in Id* och låtit blodet flyta lite fritt. I så fall blir S40:n farlig tills den eldats upp. Om man däremot skyddar mammans bil med lite sängkläder och plast så kan man ha dumpat kroppen och fått fyr på AJ:s kläder inom 50 minuter eller 65 minuter efter det att bagageluckan stängts om Id*. 50 minuter tar det att t.ex. köra till "brandplats 3" och dumpa kroppen där och sedan åka till brandplats 2. 65 minuter tar det att dumpa i kräftdammen om man åker ned från DB och tar den gena vägen ned till dammen där DB kan tänkas ha tjuvfiskat många gånger.

Med mammans bil ren och med alla grejer uppeldade är det riskfritt att åka runt med S40:n och sprida lite villospår innan man möts igen uppe på Hunneberg och eldar upp S40:n plus resterna från brandplats 2.
Citera
2013-08-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Jag fick höra igår att en av Trollhättans största rasister (iaf utåt sett) gjort massor för att hjälpa till att hitta I*a. Skönt att höra att de inte håller varandra om ryggen när det blir skarpt läge. Vilket kanske också ger hopp om att alla vissa kallar WT här (jag vet inte riktigt vilka som går under den benämningen, men använder det uttryck som ofta använts i tråden) heller inte gör det. Även om jag själv håller mig undan den här typen av människor, med den här typen av åsikter, så vet jag inte om man kan kalla alla för psykopater, jag tror AJ sticker ut en hel del även i de kretsarna? Finns nog massor av andra indicier som tyder på att han är psykopat än ovanstående? Även om det får mig att må illa det också.

Apropå den jag fick höra om igår så hoppas jag han hade gjort lika bra eftersökningar även om det varit en invandrartjej som försvunnit så här. Det kanske är att hoppas på för mycket men....Synd på en i övrigt supertrevlig kille. Det sista var helt off topic, jag inser det.

Och personen du hört talas om; tillhör hen en ny generation nassar, eller är det en av AJs gamla vapendragare?

AJ kanske inte längre har mycket stöd att hämta bland lokala trosfränder. Golare har inga polare enligt DB, men vissa polare kanske man vill vara utan.
Citera
2013-08-03, 16:04
Medlem
Citat:
Harkoll!

Vet du om AJ och/eller DB kan ha haft för vana att (tjuv?)fiska kräftor i kräftdammen. Den ligger ju mycket praktiskt till för DB... Bil ned till närmaste parkeringsplats = 4 minuter och sedan 8 minuters promenad, sedan fiske...
Det är inte så att jag vet allt om honom, långt ifrån. Jag har inte haft umgänge med honom på det sättet. Vet faktiskt inte svaret på din fråga men det skulle inte förvåna mej. Han gillar som sagt att vara ute i naturen. Han har nog rätt så god kännedom om de flesta områdena i Trollhättan. Vet att han tältar å fiskar rätt mycket. Ps en som skulle kunna svara på det är ju b*bba. Tyvärr får vi nog inget svar av honom. Kanske någon annan som vet.
Citera
2013-08-03, 16:06
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky

Jag är öppen för att Id* kan ha fraktats med mammans bil eller DB:s bil. Men att dumpa med mammas bil har den fördelen att ingen frågar efter var den har setts.
Citera
2013-08-03, 16:11
Medlem
Citat:
Jag är öppen för att Id* kan ha fraktats med mammans bil eller DB:s bil. Men att dumpa med mammas bil har den fördelen att ingen frågar efter var den har setts.

Sant, men jag tror nog AJ var rätt säker på att han skulle bli misstänkt för mord. Vad han kanske inte var lika säker på den natten var att DB och FH skulle bli misstänkta. Om han då trodde att han skulle bli misstänkt som ensam gärningsman och dumpare så tror jag nog han hade förstått att hennes bil skulle bli undersökt relativt tidigt. Eftersom hon bor där hon bor och eftersom han inte har en egen bil.

I vilket fall som helst. Om han kört DB och FH och de har haft spår på sig så borde ju hennes bil vara intressant för en rejäl genomsökning av polisen.
Citera
2013-08-03, 16:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Okej, då får jag inte ihop det. Han skulle "lånat" bilen för att åka hem till DB, som anledning? Eller tagit bilen utan mammas vetskap och kört hem DB och FH varvid han måste lämna tillbaks den. Sedan tar ha MC,n till DB?
Då måste han väl bytt kläder och tvättat sig hos DB innan han körde tillbaka till mamman. Och kanske bränt kläderna vid återkomsten med MC,n.
Citera
2013-08-03, 16:13
Medlem
Citat:
Att köra från Tre Älgar till Ö Margaretevägen tar 20-25 minuter. Att ta sig från brottsplatsen hem till AJ:s mamma tar väl 7 minuter. Vad tror tråden om att AJ givit sig av från lägenheten hem till mamma för att därifrån ringa DB eller FH som ett bevis för att han lämnat oroliga Ida? Han bör ju ändå på något sätt skaffa bort sin MC, om han nu hade en, så att inte vittnen tar det som ett bevis för att han varit kvar på platsen för brottet hela natten.
Hans mamma står alltid vid hans sida vad än alla andra säger. Hon har hällt honom bakom ryggen många gånger. Hon betalar hans resor med ett arv som hon fått. Hon hämtar å kör han vart han vill. Hon är med på rättegångarna som stöd. Så varför inte, skulle inte bli förvånad om så är fallet. Ps hon jobbar på psyket, borde kanske haft med sig sin son där med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in