Citat:
Är det fakta el antagande att hunden var passad? En hund är ett bra alibi för att "stryka omkring" på konstiga ställen och tidpunkter till fots. "Vad gör han där?".... "Aha, han har hund". Vuxna människor antas annars vara på väg någonstans, färdas i normal takt - ha ett legitimt "syfte". Den typen av hund som DB har/hade hör man sällan skälla, tycker jag. Tveksamt om den skulle "kommentera" sin husses ev eventuella eldning av persedlar...
Citat:
Du uttalade dig som att det var fakta (antal lgh). Ta gärna med ett "gissar", "spekulerar", "antar" eller,"tror jag". Tråden försämras mycket när man skriver sina antaganden och gissningar som fakta.*host* jag försöker med lite matematik
Men, varje våningsplan har ju en lägenhet på vardera sidan av hissen och så antalet våningsplan tänker jag då + den där lägenheten högst upp som tidningsbudet levererade tidningen till. Men hur många lägenheter det blir vet jag ju inte. Är det två eller tre våningar? *glömt*
Men, varje våningsplan har ju en lägenhet på vardera sidan av hissen och så antalet våningsplan tänker jag då + den där lägenheten högst upp som tidningsbudet levererade tidningen till. Men hur många lägenheter det blir vet jag ju inte. Är det två eller tre våningar? *glömt*
(Riktat till alla som inte skiljer på antaganden och fakta - ditt inlägg är bara ett exempel av många
)
Citat:
Angående den ev "pumaskon". Jag associerade direkt till pumasko, vilket givetvis kan vara fel. Jag tycker i a f det brända föremålet verkar ha en komplex konstruktion med flera typer av material där vissa material brunnit bättre än andra. Där finns snöre, öljett/skosnörehål, troligtvis gummi/plastdetaljer och något slags grövre och glesare syntetväv. Jupp. Tycker att delar av det som gissas vara en pumasko ser ut som band från en väska. Sådana som man reglerar längden på axelbanden med.
Byxan81: Det som jag minns från svar i tråden är att FH var på fest hos DB. Brukar han lämna bort hunden då? Hur gör han när han arbetar, lämnar han bort hunden då?
Jag tror nog att hunden var hos DB den aktuella natten.
Hunden är ett legitimt skäl att promenera till platsen oavsett tid på dygnet om någon ser honom.
Byxan81: Det som jag minns från svar i tråden är att FH var på fest hos DB. Brukar han lämna bort hunden då? Hur gör han när han arbetar, lämnar han bort hunden då?
Jag tror nog att hunden var hos DB den aktuella natten.
Hunden är ett legitimt skäl att promenera till platsen oavsett tid på dygnet om någon ser honom.
Allt detta stämmer in på konstruktionen av en sportsko. Även en sportsko av skinn (t ex mina puma) har ofta en inre "konstruktion" av syntetisk väv. Vet inte om skinn/mocka brinner bättre än syntetmaterialen? Tänker att i så fall kan det vara en sportsko i skinn/mocka där skinndelarna är uppbrunna?
Om det inte är en sko så kan det kanske vara annan sportutrustning. T ex en sportig ryggsäck med mer komplex konstruktion - ni vet snören och detaljer. En väska av mer klassisk/ ren design, med tyg och ett par remmar som handtag bara, tror jag inte det är.
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-03 kl. 12:17.
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-03 kl. 12:17.
! Har ni aldrig varit ute o rest??