2013-08-03, 12:03
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Eftersom dom (DB Å FH) var på fest, så var hunden redan "passad", av dem som äger 3 älgar. Så hunden var inte med. För övrigt skulle det vara en väldigt stor risk att ta med den.
Är det fakta el antagande att hunden var passad? En hund är ett bra alibi för att "stryka omkring" på konstiga ställen och tidpunkter till fots. "Vad gör han där?".... "Aha, han har hund". Vuxna människor antas annars vara på väg någonstans, färdas i normal takt - ha ett legitimt "syfte". Den typen av hund som DB har/hade hör man sällan skälla, tycker jag. Tveksamt om den skulle "kommentera" sin husses ev eventuella eldning av persedlar...

Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
*host* jag försöker med lite matematik

Men, varje våningsplan har ju en lägenhet på vardera sidan av hissen och så antalet våningsplan tänker jag då + den där lägenheten högst upp som tidningsbudet levererade tidningen till. Men hur många lägenheter det blir vet jag ju inte. Är det två eller tre våningar? *glömt*
Du uttalade dig som att det var fakta (antal lgh). Ta gärna med ett "gissar", "spekulerar", "antar" eller,"tror jag". Tråden försämras mycket när man skriver sina antaganden och gissningar som fakta.
(Riktat till alla som inte skiljer på antaganden och fakta - ditt inlägg är bara ett exempel av många )
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Jupp. Tycker att delar av det som gissas vara en pumasko ser ut som band från en väska. Sådana som man reglerar längden på axelbanden med.

Byxan81: Det som jag minns från svar i tråden är att FH var på fest hos DB. Brukar han lämna bort hunden då? Hur gör han när han arbetar, lämnar han bort hunden då?
Jag tror nog att hunden var hos DB den aktuella natten.

Hunden är ett legitimt skäl att promenera till platsen oavsett tid på dygnet om någon ser honom.
Angående den ev "pumaskon". Jag associerade direkt till pumasko, vilket givetvis kan vara fel. Jag tycker i a f det brända föremålet verkar ha en komplex konstruktion med flera typer av material där vissa material brunnit bättre än andra. Där finns snöre, öljett/skosnörehål, troligtvis gummi/plastdetaljer och något slags grövre och glesare syntetväv.

Allt detta stämmer in på konstruktionen av en sportsko. Även en sportsko av skinn (t ex mina puma) har ofta en inre "konstruktion" av syntetisk väv. Vet inte om skinn/mocka brinner bättre än syntetmaterialen? Tänker att i så fall kan det vara en sportsko i skinn/mocka där skinndelarna är uppbrunna?

Om det inte är en sko så kan det kanske vara annan sportutrustning. T ex en sportig ryggsäck med mer komplex konstruktion - ni vet snören och detaljer. En väska av mer klassisk/ ren design, med tyg och ett par remmar som handtag bara, tror jag inte det är.
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-03 kl. 12:17.
Citera
2013-08-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
TB kanske vill få bort fokus på henne och AJ, och kanske för att denne JN är lätt att utnyttja? Vissa människor är jävligt duktiga på att manipulera andra till att bli kära i dom. :P
Känns lite som att få bort fokus.de va som sagt på hans sida hon gilla. Men även dom som är vänner sedan länge . Känns de väl lite som att jag inte skulle välja att gilla med tanke på vad den tjejen står i utredningen till styvdottern
Citera
2013-08-03, 12:08
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry_12000
vad tror ni om gödsel brunn då??
detta har varit uppe sök i tråden och du finner svar.
Citera
2013-08-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Nummer på trappuppgång finns offentligt att tillgå (ratsit.se t ex), bara att skriva in hennes namn. Voila!

Inte så mycket "voila" tyvärr. Som det sagts tidigare i tråden så kan det finnas människor med skyddad identitet och de kanske inte finns med? Jag vet att i den trappen jag känner till väl så bor det en person med särskilda behov och den lägenheten finns inte med på Ratsit. Antar att kommunen står för kontraktet (ngn form av servicelägenhet kanske?) och detta gör att det ser ut att bara finnas 2 lgh på det planet men irl finns det 3. Sorry att jag tar upp detta igen, tror som sagt det är bättre att vänta tills någon varit där och kan intyga hur det ligger till, nog om det.
Citera
2013-08-03, 12:33
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Det har pratats flera ggr, här i tråden om hur många lägenheter det finns på vån 4 i BO´s trappuppgång. Då porten är låst (gissningsvis för att hålla nyfikna borta) så kunde jag bara läsa på tavlan vid entreplan. Det är två lägenheter överst, det står inget i porten om ifall att någon prenumererar på någon tidning.

så nu kan ni spåna vidare på/släppa det
Isf stämmer mina uppgifter.

Och om hissåkaren inte uppfattade blodet som annat än spill så kanske budet inte ens la märke till det.
Citera
2013-08-03, 12:36
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Är det någon som vet om ormbunkar i vissa fall kan börja lukta lik? Det var ju ett sådant bestånd som luktade vid Öresjö. Även där jag är nu finns en sådan lukt i ett område med ormbunkar. Jag har hittat en hjässa av förmodligen en hare eller djur med liknande omkrets på kraniet, men den biten var helt doftfri och att döma av dess status tycker jag djuret bör ha varit dött länge så att det är en hare som luktar tror jag inte, men man vet aldrig.

Här blåser det från alla håll idag så det är omöjligt att komma ned till ett område mindre än 20x20 meter. Svamp luktar det i skogen intill, men denna doften är annorlunda än bland ormbunkarna.

Så vet någon om ormbunkar luktar lik under speciella omständigheter?
Citera
2013-08-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När det gäller kommunen totalt ligger inkomsten på 70-80 %. Inom åldersgrupp och kommun 90-100 %. Hon tjänar alltså bra.

Hon har ju ett handikappat barn, så hon borde få vårdbidrag. Det räknas som inkomst.
Citera
2013-08-03, 12:42
Medlem
bongholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är det någon som vet om ormbunkar i vissa fall kan börja lukta lik? Det var ju ett sådant bestånd som luktade vid Öresjö. Även där jag är nu finns en sådan lukt i ett område med ormbunkar. Jag har hittat en hjässa av förmodligen en hare eller djur med liknande omkrets på kraniet, men den biten var helt doftfri och att döma av dess status tycker jag djuret bör ha varit dött länge så att det är en hare som luktar tror jag inte, men man vet aldrig.

Här blåser det från alla håll idag så det är omöjligt att komma ned till ett område mindre än 20x20 meter. Svamp luktar det i skogen intill, men denna doften är annorlunda än bland ormbunkarna.

japp, vissa sorter luktar illa!
Citera
2013-08-03, 12:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Kanske inte ormbunkarna i sig, de är ju en vanlig inomhusväxt. Men kanske platsen där de växer kan lukta? Jag tänker om det är blöt/sumpig mark. Spatsera genom ormbunkarna och kika lite extra emellan, du detektiv/friluftsfrasse
Citera
2013-08-03, 12:44
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonghole
japp, vissa sorter luktar illa!

OK Vet du hur kadaver luktar? Luktar det så? Jag har aldrig känt sådan doft från ormbunkar förut... Eller i varje fall inte tänkt på den.
Citera
2013-08-03, 12:46
Medlem
bongholes avatar
Citat:
OK Vet du hur kadaver luktar? Luktar det så? Jag har aldrig känt sådan doft från ormbunkar förut... Eller i varje fall inte tänkt på den.

Googlade så de stog "oangenäm doft"
Citera
2013-08-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Men gud.... Den inbyggda fickan i lakanet är till för att stoppa den lösa kudden i, inte både kudde med det separata örngottet på ! Har ni aldrig varit ute o rest??

De rekommenderar att man har ett separat örngott så att man ska kunna fästa lakansfickan på nån jäkla sänggavel.
Det jag vill ha sagt är att det troligtvis är ett helt vanligt örngott i bomullssatin som hittats på fyndplatsen och det viktiga är vem det tillhör. Jag tippar på att det hör till BO.
Min teori är dels att örngottet kan ha haft några verktyg föremål invirade i sig pga av stickmärkena / eller , i det fall GM och eller medhjälpare burit kroppen till denna plats som ett bylte med sängkläder/lakan o dyl, så har örngottet på något sätt ramlat ur på vägen.

För att vara tråkig efter nattens diskussioner om örngottet, så är det ett billigt Jysk-örngott i 100% polyestersatin. Dålig kvalitet som inte klarar ett par tvättar. Har så rotat fram mitt, som ligger kvar som reserv.

Det upphittade örngottet: https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72
Mitt örngott: https://anonfiles.com/file/5eef45b454d7f54451e5154238011975

För övrigt tror jag du kan ha rätt i, att de kan ha svept in något föremål i det eller att det kommit med av misstag och blivit tappat på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in