2013-08-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför misshandlar partiet sin facebooksida på detta sätt??

Det är semestertider. Ingen är på jobbet och därför bryr sig ingen om hemsidan heller. Får man inte betalt bryr SD inte sig om Sverige.
2013-08-03, 10:09
Medlem
vonmansteins avatar
Varför har SD gjort så få demos å liknande? De har ju numera pengar för det. Allt arbete kan väl inte ske i riksdagen?
2013-08-03, 11:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Varför har SD gjort så få demos å liknande? De har ju numera pengar för det. Allt arbete kan väl inte ske i riksdagen?

Ursäkta min okunskap, men vad menar du med demos?
2013-08-03, 11:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursäkta min okunskap, men vad menar du med demos?
Jag gissar på demonstrationer.
2013-08-03, 12:38
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag gissar på demonstrationer.

Så kan det vara. Då kan jag ha viss förståelse för herr vonmansteins argument, jag tycker att SD syns och hörs alldeles för lite. Man gör ju anspråk på att vara en folkrörelse, emot etablissemanget, och då kan just spektakulära demonstrationer och gatuaktioner vara på sin plats. Fast man sitter i riksdagen, inget problem.

Mer som när Koskinen bråkade med SD på Almedalen 2011, sådant ger rubriker och nya sympatisörer. Ett kaxigt parti ska det vara!
2013-08-03, 12:46
Bannlyst
Citat:
Så kan det vara. Då kan jag ha viss förståelse för herr vonmansteins argument, jag tycker att SD syns och hörs alldeles för lite. Man gör ju anspråk på att vara en folkrörelse, emot etablissemanget, och då kan just spektakulära demonstrationer och gatuaktioner vara på sin plats. Fast man sitter i riksdagen, inget problem.

Mer som när Koskinen bråkade med SD på Almedalen 2011, sådant ger rubriker och nya sympatisörer. Ett kaxigt parti ska det vara!

Fast Åkesson tänker ju tvärtom. Hans teori är ju "Ju färre åsikter ju färre träffytor".
2013-08-03, 13:01
Medlem
Arthass avatar
Demonstrationer påminner folk för mycket om högerextremister (riktiga sådana) som står med en mikrofon och hetsar mot muslimer eller bögar osv. Svenskar generellt ryggar tillbaka lite av sådant. Det är bättre med "torgmöten" som man SD kallar det nuförtiden. Men vara bara lugn, kommer bli mycket av det nästa år när alla valrörelser börjar. Frågan är om vi kommer få se våldsamma motdemonstrationer denna valrörelse med? Skillnaden nu är att SD ligger på runt 10 %, före 2010 var man en outsider och lovligt byte för bråkstakar som skulle förstöra mötena.

Nu är det visserligen sommar. Men att inte uppdatera sin Facebook-sida på en månad, att uppdatera riksdagsbloggen sparsamt och där Björn Söder sätter SD-märke på att man skall stödja israelisk bosättningspolitik hjälper knappast heller.

Som vanligt är det dock verkligheten som kommer ge SD fler röster nu till hösten. Det är som Toralf Alfsson sa "Det är lätt vara Sverigedemokrat, man måste bara hålla sig till sanningen!" . Någon som vågar tippa snittet för augusti?
2013-08-03, 15:26
Medlem
Silvanuss avatar
Demonstrationer tycker jag gott att man kan lämna åt kommunister, nazister och annat pack.
2013-08-03, 15:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvanus
Demonstrationer tycker jag gott att man kan lämna åt kommunister, nazister och annat pack.
Jepp, det känns lite föråldrat & musealt tycker jag.
2013-08-03, 16:58
Medlem
8711s avatar
Troliga datum:

Demoskop 9/8 (Förvänta er en minskning efter riktigt stor ökning senast. Det brukar jämna ut sig lite.)
YouGov 12/8 (Mätningar för både juli och augusti väntas.)
Sentio kommer någon gång efter mitten av månaden.
Sifo 18/8
United Minds 19/8 (Kan bli tidigare, 12-19/8)
Novus 29/8
Ipsos 30-31/8
Skop kommer bara vissa månader numer, början till mitten av dessa månader.
2013-08-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Troliga datum:

Demoskop 9/8
YouGov 12/8 (Mätningar för både juli och augusti väntas.)
Sentio kommer någon gång efter mitten av månaden.
Sifo 18/8
United Minds 19/8 (Kan bli tidigare, 12-19/8)
Novus 29/8
Ipsos 30-31/8
Skop kommer bara vissa månader numer, början till mitten av dessa månader.

Tack. Ska bli intressant att se om Demoskops rekordnotering för SD:s del var början av en trend.

/SD-trollet
2013-08-03, 17:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Tack. Ska bli intressant att se om Demoskops rekordnotering för SD:s del var början av en trend.

Hos andra institut kan det såklart öka. Men från Demoskop bör du förvänta dig en minskning, allt annat vore oväntat. Ökar man stort och slår rekord så är en tillbakagång lika mycket tänkbar. Månaden innan var det 9,6% så SD ökade alltså 2,0 procentenheter. Allt ner till 9,6% är fortfarande att betrakta som okej i mina ögon, alltså inom ramen för det senaste hoppet.

Det är det dåliga med för stora hopp uppåt som kanske inte är helt rimliga, det kommer ett bakslag eftersom som illvilliga personer och media utnyttjar. Kan slå vad om att rubrikerna kommer vara "SD rasar", trots att det är inom ramen för den senaste ökningen mot månaden innan det och det aldrig varit statistiskt säkerställt, alltså har ingenting egentligen nödvändigtvis hänt även om SD nu får 9,6% igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in