2013-08-02, 23:37
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Att den känner lukt på det han är lärd att känna av, men även hundar kan göra fel. Eftersöks hundar letar efter lukter från människor, så som människo-fett som alla människor har på kroppen. Allt du rör vid lämnar spår och det lär sig hunden att markera vid.

Hundar lär sig att markera på flera olika sätt, oftast skall/sitta.

Tack! Om jag förstår dig rätt så är det helt oviktigt om hunden stannade då det kan finnas hur mycket spår som helst från människor på platsen?!
Citera
2013-08-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jirene
Fler likhundar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17235274.ab

Får hundar inte jobba helg eftersom dem ska använda hundarna på måndag?

Har "hund-facket" motsatt sig helgjobb?
Citera
2013-08-02, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det kommer!

/ Trollet som inte vet något.
Jag har svårt att tro att Ull-Strumpa kan intyga att tidningsbudet gick in i fel trappuppgång. Jag tror inte hen var där.
Citera
2013-08-02, 23:39
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tidigare idag fick jag ett PM- ett märkligt sådant. Det stod att Id@ tjänade ganska bra, följt av en månatlig summa preciserad. Jag har ännu inte fått någon förklaring av postaren för hur det skulle vara relevant information. Därav nämner jag det nu här. Någon??

Kanske någon som tror att örngottet kommer från I*as hem och att det är äkta siden och inte satäng? Dvs om hon har en hög årsinkomst kan det komma från henne.
Citera
2013-08-02, 23:39
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Har bara sett på Animal planet om olika hundar; bomb- och knarkhundar och när de stannar upp så markerar dem men de brukar också göra nåt tecken av nåt slag, typ stanna upp och ge ett skall eller ett gläfs, inte bara stanna som i tvärnit och stanna utan även nåt mer.

Ok, ja det framgick ju inte i artikeln om hunden gjorde något mer än stannade...men eftersom de tar dit fler hundar borde det ju betyda något får man hoppas
Citera
2013-08-02, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Får hundar inte jobba helg eftersom dem ska använda hundarna på måndag?

Har "hund-facket" motsatt sig helgjobb?
Nej, hundförar-facket. Det är ingen nödsituation, Ida befinner sig inte i livsfara, och de misstänkta är där de ska vara, sånär som på en som snart är där. Så jobbet kan vänta till på måndag.
Citera
2013-08-02, 23:41
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Nja, nej, du svarade faktiskt inte på din fråga, så utan att vara otrevlig kan du få förklara "Jag frågar återigen hur Cl*ff kunde veta att I*a var borta, redan innan hon var det?"

Pappan känner säkert till AJs historik och det är därför inte helt orimligt att han och I*a hade kommit överens om att hon skulle ringa tidigt på morgonen. Barn brukar vakna tidigt och väcka föräldrarna. Självklart blev han orolig när hon inte svarade.
Citera
2013-08-02, 23:42
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Numret tänker jag inte tala om men jag vet det med 100 % säkerhet i just den jag pratar om. Förr var det två ettor högst upp, iaf i vissa trappuppgångar, men de gjordes på något vis om till tvåor.

De två ettorna gjordes om till EN tvåa, sorry.

Nummer på trappuppgång finns offentligt att tillgå (ratsit.se t ex), bara att skriva in hennes namn. Voila!
Citera
2013-08-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra fråga. Någon som vet svaret?
Registreringsnummer: AYK981
Fabrikat: CHEVROLET PICK-UP CC
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1982

Fordonsstatus: Avställd (2006-03-27)
Växellåda: AUTOMAT
Antal hjul: 4
Antal axlar: 2
Drivmedel 1: DIESEL

Den verkar vara 4WD. Den har gått 19k mil vid senaste bes. 2003 så att den pissar ut så mycket olja är inte troligt. Inte utan att det finns spår av olja därifrån också (då måste man fylla på olja). Man "måste" ju inte, det går ju att köra torrt på olja en stund innan friktionen blir för stor, cylindrarna tappar tryck och kolven nöts ner och det borde spruta ut oförbränd diesel överallt.

Hur det är med växellådsolja alternativt differential olja vågar jag inte säga. Men där kan man köra "torrt" längre sträckor.

Edit: Nej nu kommer jag ihåg. Om man tappar ALL olja i motorn så låser sig motorn för friktionen blir för stor och motorn kommer ej att vrida runt och bilen kommer inte gå att köra (dvs om man kör den HELT tom på olja.)
Senast redigerad av krowkan 2013-08-02 kl. 23:56.
Citera
2013-08-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
jamen, en eloge till dig då

Du måste ju fortfarande känna till området väldigt väl för att veta om mycket folk passerar där.
Då finns det med största sannolikhet folk i din närhet som vet vilka områden du känner till.

Och inom en vecka blir din kropp hittad..det är inte så lätt som det låter.

meegamind: Tro mig, jag vet dussinet ställen att gömma en kropp där den inte hade hittats förrän långt senare. Allt beror på vad gärningsmannen vill, vill man inte kroppen ska hittas eller vill man att den ska hittas så anhöriga får ett slut och spekulationer mm slutar men samtidigt är säker på att kroppen inte kan bindas till en.

Jag tror inte dem någonsin kommer att hitta I*a´s kropp och detta eftersom det gått så lång tid och väderleken, kanske skelettdelar och vad som är kvar av kroppen men inte kroppen i sin helhet.
Citera
2013-08-02, 23:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Fordonsstatus: Avställd (2006-03-27)
Växellåda: AUTOMAT
Antal hjul: 4
Antal axlar: 2
Drivmedel 1: DIESEL

Den verkar vara 4WD. Den har gått 19k mil vid senaste bes. 2003 så att den pissar ut så mycket olja är inte troligt. Inte utan att det finns spår av olja därifrån också (då måste man fylla på olja). Man "måste" ju inte, det går ju att köra torrt på olja en stund innan friktionen blir för stor, cylindrarna tappar tryck och kolven nöts ner och det borde spruta ut oförbränd diesel överallt.

Hur det är med växellådsolja alternativt differential olja vågar jag inte säga. Men där kan man köra "torrt" längre sträckor.
Den kan läcka diesel om den står stilla en stund. Den tid det tar för tre man att bära en död kvinna 500 meter till en kräftdamm och gå tomhänta tillbaka.
Citera
2013-08-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Tack! Om jag förstår dig rätt så är det helt oviktigt om hunden stannade då det kan finnas hur mycket spår som helst från människor på platsen?!

Likhundar användes. Antar att de känner lukt av förruttnelse. Men som sagt, de kan ha fel och kan markera fel. Man låter oftast hunden söka samma plats där hunden markerade flera gånger alternativt ta dit en annan hund för att vara säker på att hunden inte gjorde en fel-markering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in