2013-08-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad spelar årsinkomsten för roll? Jag har också siden örngott hemma men jag har inte speciellt hög årsinkomst (inte över 320 000 iaf)...

Det där var alldeles för långsökt... Det är inte alls omöjligt att man t.ex får örngott/påslakan i present, har hänt mig och säkert flera andra vid en rad olika tillfällen.
Citera
2013-08-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den kan läcka diesel om den står stilla en stund. Den tid det tar för tre man att bära en död kvinna 500 meter till en kräftdamm och gå tomhänta tillbaka.

Det kan läcka både diesel och olja så länge man fyller på olja innan man åker iväg. (jag har gjort en edit på min orginalpost). Vet man att bilen läcker olja, så har man olja med sig.

Om motorn går helt tom på olja, så kommer friktionen bli så stor i blocken att motorn kommer inte vrida runt, dvs dö helt ut och inte kunna vara brukbar. Blocket och sumpen(om det finns en sump) blir naturligtvis väldigt varma.
Citera
2013-08-02, 23:59
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Just nu tittar jag på en repris av Vetenskapens värld sommar, "Efter festen" - ämnet är nedbrytning, mycket intressant.
Det finns tillgängligt på Svt play två dagar till, alltså t o m söndag.
Citera
2013-08-03, 00:01
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
AB skriver... "De nya bevismaterialen" frågan är om de har fått det bekräftat att det är bevismaterial.....så snabbt jobbar väl inte SKL efter våran erfarenhet i det här fallet... Jaja nu får vi verkligen hoppas att det är bevismaterial

Eller så är det för att fynden på den här platsen liknar en del fynd i den brända bilen? Nånting fick de ju att agera ganska snabbt utan analyser av proverna?
Hoppas kan man ju alltid göra.
Citera
2013-08-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
"20-40 dagar. Grav förruttnelse, kroppen börjar torka ut och fluglarverna har satt i sig det mesta av mjukdelarna. Spyflugorna börjar ge sig av och ersätts av bland annat Piophilider."

http://www.faltbiologerna.se/faltbiologen/livliga-lik
SVT2 avhandlar detta ämne just i detta nu.
Citera
2013-08-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hmm... så nu är näsan inte längre en hjälp. Men det kanske är bra för mig nu när Farbror Blå skall ta upp kampen med mig med hela fyra vovvar

Nathalie låg nedgrävd en bra stund under marken vid åkern i Herrljunga innan djuren hade först grävt lite och sen hade bonden hittat henne.

Det tog 4 månader innan man hittade henne. Försvann Juni hittad i September.
Citera
2013-08-03, 00:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Tack! Om jag förstår dig rätt så är det helt oviktigt om hunden stannade då det kan finnas hur mycket spår som helst från människor på platsen?!

Nja, stannar den så stannar den genom att sitta och titta upp mot hundföraren, tror jag. Den stannar inte stående liksom.
Jag glömde nämna stanna i mitt förra svar till dig.
Citera
2013-08-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
En tanke slog mig, luktspridningen kan ju minimera drastiskt ifall nu Id* är inlindad i en matta, duschtrapperi eller liknande.

Har polisen gått igenom AJ/DB/ID*/FH's detta tror ni? Är ju ganska enkelt att lägga märke till det annars...

Det kan påverka något, men inte för en tränad likhund.
Däremot om kroppen är bränd kan det försvåra sökandet.
Citera
2013-08-03, 00:05
Medlem
Greger65s avatar
Lite om likhundar som jag fick .. Förklarar svar på mina frågor och om någon annan är intresserad.

http://karinstafstrom.wikispaces.com/
Citera
2013-08-03, 00:07
Medlem
AJ verkar oberörd inte bara över att hans vänner försvinner eller sitter i häkte. Han verkar också oberörd av vad som ska hända i framtiden. Även om han föreställer sig att han ska kunna "rentvå sitt namn" så borde han inse att detta bara är en formalitet. För många personer, av vilka en del antagligen är våldsbenägna, kommer han att vara skyldig vare sig han blir frikänd eller inte.

Det kommer att vara skottpengar på honom när han släpps ut i friheten härnäst.

Det enda som möjligen skulle kunna bättra på hans situation är att någon träder fram och tar på sig mordet.
Citera
2013-08-03, 00:07
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
Det där var alldeles för långsökt... Det är inte alls omöjligt att man t.ex får örngott/påslakan i present, har hänt mig och säkert flera andra vid en rad olika tillfällen.

Det var någon som skrev det tidigare idag eller igår, att det inte var så troligt att det var siden (pga att ett örngott går på 400-500 i äkta sådant) men det är troligen det som en annan skrev om - typ från Jysk i satäng och då kan vi ta bort en nolla och får 40-50:-/örngott. Kanske någon vill påpeka att BO hade haft råd med vilket som? Inte en aning faktiskt, bara något som slog mig när jag läste om underligt PM. Själv hade jag siden i sängen när jag var fattig. Kostar inte så mycket i Asien även om det är äkta.
Citera
2013-08-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Men det fattar du väl att söndagsbudet som bara delar en gång i veckan och drar över stora områden inte kan ha samma koll som ett vardagsbud som går på samma ställe nästan alla dar

Hur stort är Trollhättan? Hur många invånare?

Jag har delat ut tidningen på söndagsnätter i Hässleholm och jag visste vilka som fått sin tidning, vart jag varit och inte varit osv.

Delar han ut just en gång i veckan så borde han ha mer koll och inte riskera förväxla.

Som sagt, en klåpare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in