2013-08-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
AB skriver... "De nya bevismaterialen" frågan är om de har fått det bekräftat att det är bevismaterial.....så snabbt jobbar väl inte SKL efter våran erfarenhet i det här fallet... Jaja nu får vi verkligen hoppas att det är bevismaterial

Jag har också funderat på det där med SKL. Vad är det egentligen som tar sån jävla tid för dem att få svar på olika undersökningar? Kanske dags att ändra lagarna så att polisen får ta hjälp av sjukhus osv?

Jag läste i början av tråden att SKL kan skynda på sina undersökningar vid extrema fall och undrar vad som menas med extrema fall. Är det när en politiker mördats? Någon med gott om pengar?
Citera
2013-08-02, 23:48
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den kan läcka diesel om den står stilla en stund. Den tid det tar för tre man att bära en död kvinna 500 meter till en kräftdamm och gå tomhänta tillbaka.
Läs mitt inlägg från 22:58 och jämför sannolikheten att en fyrkantig fläck i den storleken skulle uppstå.

Edit: Å andra sidan är väl inte den teorin lika intressant, eftersom varken AJ eller DB har varit med och avverkat i skogen.
Senast redigerad av ab12 2013-08-02 kl. 23:54.
Citera
2013-08-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
meegamind: Tro mig, jag vet dussinet ställen att gömma en kropp där den inte hade hittats förrän långt senare. Allt beror på vad gärningsmannen vill, vill man inte kroppen ska hittas eller vill man att den ska hittas så anhöriga får ett slut och spekulationer mm slutar men samtidigt är säker på att kroppen inte kan bindas till en.

Jag tror inte dem någonsin kommer att hitta I*a´s kropp och detta eftersom det gått så lång tid och väderleken, kanske skelettdelar och vad som är kvar av kroppen men inte kroppen i sin helhet.

Efter fyra veckor finns endast små delar av vävnad kvar på benen. Insekter har gjort sitt och rensat allt i princip.
Citera
2013-08-02, 23:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Frågar igen då ingen kanske hinner se min fråga då tråden växer..

Om en polis/likhund stannar upp, vad innebär det?

Någon som vet de olika tecknen på hur hundarna reagerar på olika saker?

Kanske är OT vad vet jag, men jag blev nyfiken på detta och hittar inget svar när jag googlar.
Att de fryser, alltså stannar upp, ev lägger sig är ett sätt att markera. De får under inga omständigheter börja krafsa, det kan förstöra ev spår.
Citera
2013-08-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Kanske någon som tror att örngottet kommer från I*as hem och att det är äkta siden och inte satäng? Dvs om hon har en hög årsinkomst kan det komma från henne.

Vad spelar årsinkomsten för roll? Jag har också siden örngott hemma men jag har inte speciellt hög årsinkomst (inte över 320 000 iaf)...
Citera
2013-08-02, 23:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Några tankar bara...

Och RDY misstänkte att DB gått där med sin hund. Då bör ju också andra ha gjort det och han ha sett det.

Detta är på landet så det är ingen allmän rastplats för hundar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om vi antar att kroppen ligger på ett hygge, inte direkt i solen men ändå soligt... hur jag nu skall förklara det. Är det då rimligt att den luktar efter tre veckor av stark torka?

Nej, den luktar inget, allt är borta utom skellet, hår och hud. (Lite hud kvar)
Samma gäller för Älg, Rådjur m.m.
Torka eller ej spelar mindre roll.
På sommaren gör flugorna jobbet till största delen.

Som eftersöksjägare brukar vi gömma undan viltet efter en trafikolycka
och vi har alla våra "favorit" platser och efter två veckor brukar inte ens benen
finnas kvar då annat vilt vill åt märgen och släpat med dom till "säkert ställe".

Så svaret efter tre veckor är NEJ.
(Fast nu har ju jag ingen erfarenhet av mäniskor men tror inte flugor och annat bryr sig)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Om ett tidningsbud inte vet vart han delar ut tidningar och inte delar ut tidningar så borde hans arbetsgivare fundera på att entlediga honom från sin tjänst! Jävla klåpare!!
Men det fattar du väl att söndagsbudet som bara delar en gång i veckan och drar över stora områden inte kan ha samma koll som ett vardagsbud som går på samma ställe nästan alla dar
Citera
2013-08-02, 23:52
Medlem
Citat:
Nej, hundförar-facket. Det är ingen nödsituation, Ida befinner sig inte i livsfara, och de misstänkta är där de ska vara, sånär som på en som snart är där. Så jobbet kan vänta till på måndag.

Och under tiden så kan djur kanske finna kroppen och äta lite mer på den, kanske en eventuell kompis till de anhöriga (ex Bubba) misstänker vart kroppen finns och flyttar den för att hjälpa till på sitt sätt nu när AJ inte kan göra det själv?

Som jag brukar säga, skulle ryssen anfalla oss en fredag hade vi bett dem återkomma på måndagen och ha med sig rätt pappersarbete så vi då kan stämpla och godkänna anfallet!
Citera
2013-08-02, 23:53
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemtvatt
efter 3veckor så tror jag en kropp inte luktar så mycke om den ligger helt öppet, men jag tror ju inte att en GM lämnar en kropp helt exponerad och då kan det lukta längre skulle jag gissa.

"20-40 dagar. Grav förruttnelse, kroppen börjar torka ut och fluglarverna har satt i sig det mesta av mjukdelarna. Spyflugorna börjar ge sig av och ersätts av bland annat Piophilider."

http://www.faltbiologerna.se/faltbiologen/livliga-lik
Citera
2013-08-02, 23:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Den kan läcka diesel om den står stilla en stund. Den tid det tar för tre man att bära en död kvinna 500 meter till en kräftdamm och gå tomhänta tillbaka.
Vet du om det är den Chevan som står hos arbetsgivaren?
Citera
2013-08-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vet du om det är den Chevan som står hos arbetsgivaren?

Nej, DB:s van står hos arbetsgivaren.
Senast redigerad av Yosuki 2013-08-02 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in