2013-08-02, 22:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lukten ger faktiskt inte mycket vägledning. Marina från Spekeröd låg sannolikt 21 månader drygt 10 meter från kabelbrännares tillhåll. Såvitt känt märkte ingen något. Marina låg visserligen i en presenning, men Ida kan ligga i ett duschdraperi eller något annat emballage, matta, väska.

Tack för svar. Det finns alltså en möjlighet att Missing People mm kan ha gått precis förbi Ida om förhållandena varit gynnsamma eller ogynnsamma hur man nu väljer att uttrycka det...
Citera
2013-08-02, 22:56
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Försökte googla men jag är ingen mästare alls på det och det här känns alldeles för makabert så jag är bara tvungen att lägga det inom spoiler. Kanske inte så mycket info om lukt men lite blandad info i alla fall

Bra svar också. Tillsammans med Quarrel visar era svar att om det är torrt eller liknande så kanske det inte luktar alls, men om kroppen får ligga ifred från grisar osv och köttet får mogna i egen takt så kan det lukta länge. T.ex. borde stanken vid Onda Hålor varit fasansfull...
Citera
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Öljetter?? Var har du sett det på örngottet?
https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72

Tack den bilden har jag missat
Har bara läst mig till nått om örngott, glansigt material och öljetter
Får nog pausa mitt vanliga liv och va här dygnet runt
Citera
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, det är orimligt att tänka sig att de har använt det. Jag verkar dra igång värsta syrastormen här...

Nej, jag tycker att torkans effekt bör utredas. Vi som letar aktivt behöver någon form av vägledning där.

Om kroppen är hårt sargad eller kanske i flera delar, + stor blodförlust luktar den antagligen inte längre, åtminstonde inte för människonäsor, det har ju varit torrt och varmt länge och med fukten försvinner lukten (ursäkta rimmet)
När man gräver ner djur (vid slakt som inte duger till mat) sticker man hål i vommen på dom för att minska odören och stoppa jäsprocessen
Citera
Medlem
Oljespillet kan komma från DB's bil, kanske har de kört på nåt när de letade efter dumpningsplats och haft sönder bilen.. Tycker det är en mycket intressant plats då den ligger ödsligt och i slutet på den väg där kläderna hittades. Allt som är avvikande längs denna väg är ju misstänkt och kan ha en koppling till fallet.
Citera
2013-08-02, 22:57
Medlem
Jirenes avatar
Fler likhundar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17235274.ab
Citera
2013-08-02, 22:58
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bikerider
Brandplats 3 är högintressant, jag tror att de har försökt bränna kroppen här och att resterna ligger i närheten. Hoppas verkligen att polisen söker igenom området med likhund. Vore bra om nån kan kolla efter platser i terrängen där växtligheten ser annorlunda ut och någon kan tänkas ha grävt för en månad sen.
Jag tror så här om brandplats 3. Om det finns några kalhyggen i omgivningen så verkar denna vändplanen vara en bra utgångspunkt för skogsarbetarna. När de kommer till platsen har de med sig en mobil bränsletank, s.k. farmartank som de tankar sina maskiner från. Dessa kan se lite olika ut men jag har sett sådana som kan stämma ganska bra med formen på fläcken. Om tanken läcker lite, eller om man sölar när man pumpar över, kommer dieseln rinna ner och antagligen in under bottnen. Om den har stått där nyligen kanske man kan se om det döda gräset ser tillplattat ut. Om nån pratar med grannen kanske han har svar på om det har stått en tank där.
Senast redigerad av ab12 2013-08-02 kl. 23:31.
Citera
2013-08-02, 23:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bra svar också. Tillsammans med Quarrel visar era svar att om det är torrt eller liknande så kanske det inte luktar alls, men om kroppen får ligga ifred från grisar osv och köttet får mogna i egen takt så kan det lukta länge. T.ex. borde stanken vid Onda Hålor varit fasansfull...

Men fåglar? Korpar och annat? Om hon ligger någorlunda fritt och öppet borde det ju kanske märkts av sånt?

Edit: Jag hittade också nåt sökresultat som sade att personens vikt spelade roll och en mager person luktar mindre än en mindre mager. Som att det blir mindre lukt från en mager person, tolkade jag det som.
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-02 kl. 23:08.
Citera
2013-08-02, 23:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bikerider
Oljespillet kan komma från DB's bil, kanske har de kört på nåt när de letade efter dumpningsplats och haft sönder bilen.. Tycker det är en mycket intressant plats då den ligger ödsligt och i slutet på den väg där kläderna hittades. Allt som är avvikande längs denna väg är ju misstänkt och kan ha en koppling till fallet.
Jag funderade på om de hade med en dunk olja utan lock eller en hink, som de sparkat omkull av misstag. Kanske därför det brann så kasst sedan.
Citera
2013-08-02, 23:07
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jirene
Fler likhundar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17235274.ab

Åh? Hoppas de söker vid brandplats 3 också!!
Citera
2013-08-02, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag funderade på om de hade med en dunk olja utan lock eller en hink, som de sparkat omkull av misstag. Kanske därför det brann så kasst sedan.
kan en skruttig bil läcka så mycket olja och fortfarande vara funktionsduglig?
Citera
2013-08-02, 23:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Nja, nej, du svarade faktiskt inte på din fråga, så utan att vara otrevlig kan du få förklara "Jag frågar återigen hur Cl*ff kunde veta att I*a var borta, redan innan hon var det?"

Kan Cl*ff ha fått ett samtal från PT som gör honom orolig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in