2013-08-02, 22:28
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Syra säkert... men jag undrar mer över torknings effekt. Funderade rejält på detta när jag idag gick vid Onda Hålor, men det är ju en upp till 20 m djup ravin så där torkar det nog inte så fort. Men kanske är det så att det är meningslöst att gå på kalhyggen för skulle man t.ex. lagt Ida under ris där då kanske hon slutat lukta för länge sedan? Det vore intressant att höra fler synpunkter om det där.
Kalk?
Citera
2013-08-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Sant!

Enda sätter att få reda på vilket är väl att göra ett studiebesök på adressen eller att möjligtvis höra med hyresvärden om nu såna uppgifter lämnas ut? Kollar man närliggande adresser så verkar det blandat 1-2 lägenheter på plan 4! Kan ju ha att göra med om det är gavellägenheter, vindsförråd osv. i huset!

Funderade just på det, förr så tror jag det var två ettor på våning fyra (typ studentlägenhet, dusch i källaren). Bodde en del bus där då och för att komma ifrån det så byggde Eidar om till tvåor istället men eftersom vinden låg emellan så kan det inte bli två tvåor i alla trappuppgångar iaf. Kan nog vara olika därför. Men jag vet att den jag pratar om har en högst upp + vindsdörren och sen tre lägenheter på varje plan nedanför. Den trappan har dock ingen hiss, det byggdes nämligen inte in i varje trapp. Blir rörigt och inte klarnar det om just 52:an så vi kanske ska lämna det tills någon varit där och kollat.
Citera
2013-08-02, 22:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Sant!

Enda sättet att få reda på vilket är väl att göra ett studiebesök på adressen eller att möjligtvis höra med hyresvärden om nu såna uppgifter lämnas ut?
Kollar man närliggande adresser så verkar det blandat 1-2 lägenheter på plan 4! Kan ju ha att göra med om det är gavellägenheter, vindsförråd osv. i huset!
Eller helt enkelt ringa någon i uppgången och fråga?
Hur fungerar det på ratsit med lghnummer? Är det olika serier i olika trappuppgångar, eller fortsätter nummerordningen i nästa uppgång?
Senast redigerad av Tomato 2013-08-02 kl. 22:42.
Citera
2013-08-02, 22:34
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Kalk?

Det tror jag inte riktigt fanns att tillgå. Varken DB eller FH klipper gräsmattan så jag skulle satsa en slant på att de aldrig köpt en påse kalk.

Men jag tycker det är en mycket viktig fråga för tråden att etablera hur länge en kropp kan tänkas lukta i olika situationer.

Tacksam för svar!
Citera
2013-08-02, 22:41
Medlem
IroniskJags avatar
Det här med antal lägenheter på 4:e våningen har ju diskuterats till leda...
Varför är det viktigt igen?
Gå tillbaks femtioelva tusen inlägg och börja om igen, Nej Tack!
Citera
2013-08-02, 22:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det tror jag inte riktigt fanns att tillgå. Varken DB eller FH klipper gräsmattan så jag skulle satsa en slant på att de aldrig köpt en påse kalk.

Men jag tycker det är en mycket viktig fråga för tråden att etablera hur länge en kropp kan tänkas lukta i olika situationer.

Tacksam för svar!
Slakterier använder myrsyra på slaktavfall som är defekt eller oanvändbart.
Det finns ju mängder av på landet då bönder använder det till ensilage.
Ofta då i 1000L behållare.
Citera
2013-08-02, 22:44
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Slakterier använder myrsyra på slaktavfall som är defekt eller oanvändbart.
Det finns ju mängder av på landet då bönder använder det till ensilage.
Ofta då i 1000L behållare.

Nej, det är orimligt att tänka sig att de har använt det. Jag verkar dra igång värsta syrastormen här...

Nej, jag tycker att torkans effekt bör utredas. Vi som letar aktivt behöver någon form av vägledning där.
Citera
2013-08-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Om du är läskunnig så står svaret i sista meningen av det jag skrivit. Sen är det såhär, bara för att jag känner dessa tre små grisar, så vet jag inte vad de gjorde just den natten. Men jag kan utgå från att de för som de brukar.

Nja, nej, du svarade faktiskt inte på din fråga, så utan att vara otrevlig kan du få förklara "Jag frågar återigen hur Cl*ff kunde veta att I*a var borta, redan innan hon var det?"
Citera
2013-08-02, 22:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hur fungerar det på ratsit med lghnummer? Är det olika serier i olika trappuppgångar, eller fortsätter nummerordningen i nästa uppgång?
Det är standard numera: http://www.lantmateriet.se/Fastigheter/Fastighetsinformation/Lagenhetsregistret/Innehall/Lagenhetsnummer/
Citera
2013-08-02, 22:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Nej, det är orimligt att tänka sig att de har använt det. Jag verkar dra igång värsta syrastormen här...

Nej, jag tycker att torkans effekt bör utredas. Vi som letar aktivt behöver någon form av vägledning där.

Då hade jag saltat det torkar ut och därmed förhindrar doften.
Samtidigt konserverar det ju, men om kroppen ändå är säkert gömd, spelar det ju mindre roll.
Citera
2013-08-02, 22:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Lukten ger faktiskt inte mycket vägledning. Marina från Spekeröd låg sannolikt 21 månader drygt 10 meter från kabelbrännares tillhåll. Såvitt känt märkte ingen något. Marina låg visserligen i en presenning, men Ida kan ligga i ett duschdraperi eller något annat emballage, matta, väska.
Citera
2013-08-02, 22:53
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Tacksam för svar!

Försökte googla men jag är ingen mästare alls på det och det här känns alldeles för makabert så jag är bara tvungen att lägga det inom spoiler. Kanske inte så mycket info om lukt men lite blandad info i alla fall

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in