2013-08-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Två lägenheter på varje våningsplan + en lägenhet högst upp ovanför dessa.

Då är det inte samma i alla trappor, i den jag pratar om är det tre på varje våningsplan och en högst upp.
Citera
2013-08-02, 22:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Lokal i Öresjö? Det kanske är intressant?
Nej, jag menade inte pengar utan fågelkvitter om annat som kan vara relevant.
Nä det var ju just min fundering. Varför får jag ett PM om hennes inkomst?
Citera
2013-08-02, 22:05
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemtvatt
efter 3veckor så tror jag en kropp inte luktar så mycke om den ligger helt öppet, men jag tror ju inte att en GM lämnar en kropp helt exponerad och då kan det lukta längre skulle jag gissa.

OK Det är ju en viktig aspekt om man spårar. Tror du en kropp kan vara helt luktfri efter fyra veckor i solgasset?

Finns det andra sätt att göra en kropp luktfri utan att gräva ned den, dränka den eller elda den?
Citera
2013-08-02, 22:05
Medlem
silbersky007s avatar
Så här kan platsen se ut när en kropp har brunni ner

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2365391/Two-men-charged-murder-body-man-burned-death-just-hours-released-police-custody.html
Citera
2013-08-02, 22:06
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaxSveonum
Panik gör saker med människor, tror inte det var planerat utan ett misstag som orsakade vållande till annans död,därmed är jag övertygad om att GM och ev. hjälp har handlat i panik och det är inte ett optimalt tillstånd om man vill vara smart.

Visst GM eller eventuell hjälp kan ju vara miss Marple torsk och komma ihåg något avsnitt som kan vara till hjälp men det verkar väldigt osannolikt.

Du får tänka på att det gått över en månad och ingen kropp har ännu återfunnits.

Det finns inte många som skulle klara av att gömma en kropp så bra.

Tror ändå dom haft lite vett kvar i skallen för att klura ut en bra dumpningsplats.

GM kan inte bara trolla bort att saker som måste förvinna utan måste ju göra sig av med allt på någon sätt.
Nu när det i detta fallet antagligen gäller ett oplanerat mord, tycker jag till skillnad från många här inne att Gärningsmännen lyckats väl. (än så länge)

Tror inte att det åklageren har i nuläget blir en fällande dom i hovrätten. Möjligtvis i tingsrätten för mängden indicier.
Citera
2013-08-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Skulle göra er en otjänst om jag sa det innan jag vet. Måste finnas någon som vet om det var en eller två lägenheter längst upp i Id@:s hus?

Kollar man adressen på ratsit.se så ser det ut som att det bara finns EN lägenhet på plan 4! Och där är en äldre medelålders man skriven (född 1950)

IF's lägenhet ligger på plan 2

Edit: Och som någon skrev, det är två lägenheter på plan 1-3 och en lägenhet på plan 4
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-02 kl. 22:10.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför tror du det?

*host* jag försöker med lite matematik

Men, varje våningsplan har ju en lägenhet på vardera sidan av hissen och så antalet våningsplan tänker jag då + den där lägenheten högst upp som tidningsbudet levererade tidningen till. Men hur många lägenheter det blir vet jag ju inte. Är det två eller tre våningar? *glömt*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför tror du det?

Enligt Ratsit ser det ut som att det bara är en lägenhet på översta våningen. Lantmäteriet numrerar alla lägenheterna och man kan i numret se vilket våningsplan som lägenheten ligger.

http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx

Edit: skriv in östra margaretavägen 52 så ser ni.
Senast redigerad av Karlanda 2013-08-02 kl. 22:11.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Det är ju en viktig aspekt om man spårar. Tror du en kropp kan vara helt luktfri efter fyra veckor i solgasset?

Finns det andra sätt att göra en kropp luktfri utan att gräva ned den, dränka den eller elda den?
Ja, dränka den i syra.
Citera
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Lägger ut frågan igen
Vet inte om någon nämt detta innan
Men "örngottet" skulle kunna vara en gympapåse ofta i glansigt material och med öljetter…?

Man ser ju klart och tydligt att det är ett örngott på bilden.. Och vadå öljetter
Citera
2013-08-02, 22:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Kollar man adressen på ratsit.se så ser det ut som att det bara finns EN lägenhet på plan 4! Och där är en äldre medelålders man skriven (född 1950)

IF's lägenhet ligger på plan 2
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Enligt Ratsit ser det ut som att det bara är en lägenhet på översta våningen. Lantmäteriet numrerar alla lägenheterna och man kan i numret se vilket våningsplan som lägenheten ligger.

http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx

Ratsit överensstämmer inte alltid med sanningen. Folk bor inte alltid där de är skrivna, och vissa människor har skyddad id.
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-02 kl. 22:11.
Citera
2013-08-02, 22:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nä det var ju just min fundering. Varför får jag ett PM om hennes inkomst?

Vad är det för lokal i Öresjö? Om det inte är relevant behöver den ju inte synas närmare iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in