2013-08-02, 19:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har DB knutits till adressen genom sin mobil eller? AJ har ju varit hos I*a och han har förmodligen haft sin mobil påslagen större delen av kvällen, sen säger han att han har gått XX tid. Bör man inte kunna se på ett ungefär när hans telefon inte längre befinner sig i närheten av I*a´s adress?

I så fall kan man säga att "du ljuger då vi vet att du varit där 02:00 och på så sätt pressa honom mer"..

I nån artikel säger åklagaren att FH och DB har knutits till platsen eller tror hon sade nåt i stil med att de har kommit till platsen.
AJ säger ju att han har gått därifrån men att hon var orolig och kände sig otrygg men han har inte sagt nån tid och det kanske är för som du säger, gardera sig gentemot vad masterna säger hur hans mobil rört sig?

Edit: Han nämnde inte i aftonbladsartikeln nånting om samtalet med PT, kanske också för att gardera sig eller slippa frågor som hade ev. trängt in honom i ett hörn av följdfrågor.
Citera
2013-08-02, 20:03
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Snarare 45° då, eller är jag helt snurrig?

Ursäkta, jag tänkte vertikal.
Är inte en 26° vinkel väldigt spetsig, typ en tredjedels 90° vinkel.

Vinkeln på plagget neråt av två streck som vardera har en vinkel på 26 grader från en tänkt horisontell linje.
Citera
2013-08-02, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaxSveonum
Snillen spekulerar

Fan ibland undrar man varför man fortfarande hänger på FB.

Tror fortfarande på att enklast möjliga teori är den som stämmer, panikslagen "Morot" som försöker göra sig av med bevisen så snart som möjligt.

Hoppas också fortfarande att någon som är insatt i det här kan vara man nog att tala om för polisen var de begravt I*a så familjen kan få ett avslut på det här helvetet och tillslut en grav att gå till.

Det jag nämner lärde jag mig på en riksanstalt för över 15 år sedan, vi som har både is och tjäle halva året behöver andra sätt.
Vist finner jag detta tillvägagångssätt hemskt men väldigt effektivt. När krabbor och fiskar har gjort sitt kan man på sin höjd se hur offret dog men alla DNA bevis är borta sedan länge.

Vill inte göra någon ledsen eller nedslagen förmodligen är det helt vanliga "hårdingar" som inte lärt känna några mördare och då är det inte heller lätt att veta hur man gör för att gå fri.
Citera
2013-08-02, 20:06
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta är den plats som jag tidigare idag gissade som tänkbar fyndplats, eftersom den, precis som Marinas fyndplats, ligger i slutet av en väg in i skogen. Det ser ut som om de kan ha försökt att bränna en kropp genom att hälla bensin över den. Det fungerar inte, men kroppen blir ordentligt bränd och svår att hantera. Om de sedan har flyttat kroppen har de sannolikt inte flyttat den särskilt långt. Jag hoppas någon undersöker terrängen runt platsen. Jag har kallat platsen Brandplats 3 http://goo.gl/maps/FZfij
Det var exakt den platsen jag påpekade om för ett par dagar sedan, DB borde känna till denna plats samt att den är väldigt avsides.
Citera
2013-08-02, 20:08
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaxSveonum
Snillen spekulerar

Fan ibland undrar man varför man fortfarande hänger på FB.

Tror fortfarande på att enklast möjliga teori är den som stämmer, panikslagen "Morot" som försöker göra sig av med bevisen så snart som möjligt.

Hoppas också fortfarande att någon som är insatt i det här kan vara man nog att tala om för polisen var de begravt I*a så familjen kan få ett avslut på det här helvetet och tillslut en grav att gå till.

Enklast möjligt..JA, men kan man verkligen vara så urbota korkad så att man gör precis allt (bil,kläder o kropp) i närheten av sina bostäder??? I så fall skulle man kliva av brottets bana då man började för ca 20 år sen om man fortfarande inte kan tänka till lite.
Citera
2013-08-02, 20:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Det var exakt den platsen jag påpekade om för ett par dagar sedan, DB borde känna till denna plats samt att den är väldigt avsides.
Det stämmer, men det var lite mer än ett par dagar sedan.
Citat:
Vet inte om någon har tagit upp detta tidigare men, söder om DB:s bostad finns en liten väg som avslutas efter ca 2 km där finns inga hus eller något liv över huvet taget.

Tänkte mest som dumpningsplats
Citera
2013-08-02, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du begår ett liten tankevurpa. Du tänker så här att det är dumt alltså kan de inte ha gjort det. Men om du tänker efter så är det inte ovanligt att folk tar till eld för att dölja sina spår. Folk är inte hundra procent logiska och det finns inte alltid en 100 procent bästa lösning på saker och ting. Man måste vara öppen för att en gärningsman värderar saker annorlunda än man själv. Jag skulle till exempel aldrig lägga kläder med mitt DNA och borttsoffrets DNA i en soptunna. Jag föredrar att veta att DNA är väck genom min åtgärd snarare än hoppas att renhållningen skall fixa saken innan Farbror Blå upptäcker en miss jag gjort och rensat min soptunna eller annan soptunna. Jag vill vara säker när jag lämnar sakerna ur min kontroll.

Läs igen: Det räcker ju med t.ex en eller 2 Willys påsar i närmaste hyres bostadsområdes soptunna. Så är skiten borta. Gud ska veta hur mkt som slängs i dessa tunnor som aldrig kollas. Det finns massor av höghusområden som inte har låsta soprum, men ändå 100 tals hyresgäster.

Annars gillar jag dit initiativ, vill gärna se mer folk som dig.
Citera
2013-08-02, 20:13
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Då mindes jag rätt att det var nån annan tidigare som tipsat om den här platsen. Minns det för att slutet på vägen ser ut på kartan som ett frågetecken upp och ner och i slutet låg den här brandplatsen.
Citera
2013-08-02, 20:16
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Menar inte att verka snarstucken eller snorkig men det var nån annan också som pekade ut den här platsen för några dagar sen.
Det var jag som lade ut en karta där jag ringat in platsen i en röd cirkel. Platsen har varit intressant i mina spekulationer.

Jag besökte platsen i onsdags och tog ett foto av platsen. Fotot finns i tråden och kan komplettera dem som RDY lade upp i ett tidigare inlägg. Tyvärr drunknar det i alla diskussioner.

Vägen dit är inte den bästa och en personbil slår lätt i underredet. Det gjorde jag. Vid detta tillfälle gick jag ut och kollade om jag kört sönder något. Hittade en plastbit från en Mercedes. Jag kör inte Mercedes.

Gick en sväng runt platsen med "fläcken" men hittade inget av intresse. Ett par fotspår av gummistövlar gick ut mot skogen i västra riktningen. Bilspåren vid platsen stämde inte med däckmönstren från s40:n. Jag har lagt upp bilder av däckmönstret tidigare (från en däckbit funnen på brandplatsen på hunneberg).

En yngre man körde runt med fyrhjuling på platsen och höll på med stängslet till hägnet.
Citera
2013-08-02, 20:17
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Läs igen: Det räcker ju med t.ex en eller 2 Willys påsar i närmaste hyres bostadsområdes soptunna. Så är skiten borta. Gud ska veta hur mkt som slängs i dessa tunnor som aldrig kollas. Det finns massor av höghusområden som inte har låsta soprum, men ändå 100 tals hyresgäster.

Annars gillar jag dit initiativ, vill gärna se mer folk som dig.

Det var väl just därför soptunnorna spärrades av direkt kan jag tänka...
Citera
2013-08-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag skiter fullständigt om jag är en golare, sistter i en sådan position så det spelar ingenroll! Bubba vet inte allt, men han vet hur han skall reagera om press frågar.

Tufft att sitta här och påstå att Bubba vet vad som har hänt men att inte tipsa polisen eller göra någonting för att få Bubba att berätta, verkligen beundransvärt.
Citera
2013-08-02, 20:18
Medlem
PaxSveonums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Enklast möjligt..JA, men kan man verkligen vara så urbota korkad så att man gör precis allt (bil,kläder o kropp) i närheten av sina bostäder??? I så fall skulle man kliva av brottets bana då man började för ca 20 år sen om man fortfarande inte kan tänka till lite.

Panik gör saker med människor, tror inte det var planerat utan ett misstag som orsakade vållande till annans död,därmed är jag övertygad om att GM och ev. hjälp har handlat i panik och det är inte ett optimalt tillstånd om man vill vara smart.

Visst GM eller eventuell hjälp kan ju vara miss Marple torsk och komma ihåg något avsnitt som kan vara till hjälp men det verkar väldigt osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in