2013-08-02, 21:52
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
aha okej, inget att räkna med att få tillbaka då

Saknar du ditt örngott, eller vad menar du?
Citera
2013-08-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Jag har idag gått runt vid "brandplats 3" igen, i skogen och vid kalhygget, jag tog även upp en av dom större stenarna mitt i fläcken och luktade på den och både stenen och marken luktar olja, jag känner ingen brandlukt alls. Marken var fuktig och luktade olja även under stenen så det bör ha varit ett rejält spill.
https://anonfiles.com/file/0faaf1b7c54b79491d001d9d60f01094

skulle säga 100% oljespill
Citera
2013-08-02, 21:54
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartpenis
Detta handlar garanterat inte om pengar. Så varför är det intressant? Har det vart några sök vid Öresjö? Eftersom deras kompisar hyr en lokal där, tar jag det för givet!?

Lokal i Öresjö? Det kanske är intressant?
Nej, jag menade inte pengar utan fågelkvitter om annat som kan vara relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Ca 4 timmar

Vore intressant att höra en förklaring till varför det blir en skillnad på 4 timmar om det finns en eller två lägenheter högst upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Jag har en teori om varför det finns brända kläder etc. kvar på brandplats två. DB har tagit hunden på en promenad, som så många gånger tidigare kanske, med kläderna packade i en ryggsäck. För att få fyr på grejerna har han med sig tändvätska från grillen.

Han dränker in allt i tändvätska och sätter eld på alltihop inklusive den tomma flaskan med tändvätska. Allt brinner inte upp och elden slocknar. DB bestämmer sig då för att bara sprida ut brandresterna. Tror inte han vågar vara kvar för länge efter branden. Hunden kanske skäller etc. vilket gör att han får bråttom iväg.

Örngottet vette f-n dock.

Att det kan ha varit en ryggsäck/väska av något slag inblandat låter väldigt troligt! AJ har haft ett ombyte med sig till Trollhättan och när han bytte om knöka han ner dom blodiga kläderna i väskan och gav DB i uppdrag att bränna denna! Kan också ha varit så att boken låg i denna ryggsäck/väska ifrån början och att det troligen inte alls var tänkt att den också skulle brännas men att den "råkade" åka med på köpet!
Citera
2013-08-02, 21:55
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vore intressant att höra en förklaring till varför det blir en skillnad på 4 timmar om det finns en eller två lägenheter högst upp.

Skulle göra er en otjänst om jag sa det innan jag vet. Måste finnas någon som vet om det var en eller två lägenheter längst upp i Id@:s hus?
Citera
2013-08-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Jag väntar också på den förklaringen
Citera
2013-08-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ja det luktar till 100 procent. Men sen vill det till att man känner igen lukten föratt "registrera" den. Så båd ja och nej. På min arbetsplats känner jag efter ca 3-4 dagar att rättsläkarna håller på med något. Men jag är också väldigt mottaglig för lukten.

efter 3veckor så tror jag en kropp inte luktar så mycke om den ligger helt öppet, men jag tror ju inte att en GM lämnar en kropp helt exponerad och då kan det lukta längre skulle jag gissa.
Citera
2013-08-02, 21:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Skulle göra er en otjänst om jag sa det innan jag vet. Måste finnas någon som vet om det var en eller två lägenheter längst upp i Id@:s hus?

Två lägenheter på varje våningsplan + en lägenhet högst upp ovanför dessa.
Citera
2013-08-02, 21:58
Medlem
Funnyfarms avatar
Lägger ut frågan igen
Vet inte om någon nämt detta innan
Men "örngottet" skulle kunna vara en gympapåse ofta i glansigt material och med öljetter…?
Citera
2013-08-02, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Två lägenheter på varje våningsplan + en lägenhet högst upp ovanför dessa.
Varför tror du det?
Citera
2013-08-02, 22:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Kanske din fågel kan berätta nåt som ger lite klarhet i vad som hänt?
Nope, jag får inget svar tyvärr. Ytterligare ett troll möjligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in