2013-08-02, 14:01
  #9685
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Lämnar nu Leaue of Legends (för gott?)

Avinstallerade precis spelet på grund av alla som lämnade ingame och alla feeders.
Jag har haft en väldigt rolig period. Men det tärde på mitt psyke att nästan tvingas carrya alla game.

Det är ett hårt liv att vara kung över brons. Jävla elo-hell alltså..

Hur många ranked matcher har du? Det är inte svårt att klättra med rätt mentalitet. Blir själv carryad ibland, det är underbart.
Citera
2013-08-02, 14:18
  #9686
Medlem
adolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Det är ett hårt liv att vara kung över brons. Jävla elo-hell alltså..

Hur många ranked matcher har du? Det är inte svårt att klättra med rätt mentalitet. Blir själv carryad ibland, det är underbart.

300 ranked matcher. Hoppar bara mellan Silver V och IV
Citera
2013-08-02, 14:47
  #9687
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
300 ranked matcher. Hoppar bara mellan Silver V och IV

Vilken roll brukar du spela? Vad gör du efter du vunnit din lane? Vad kan du göra bättre?

Det är dig det handlar, ingen annan, när det gäller soloqueue. Du är där du hör hemma och innan du accepterat det kommer du aldrig bli bättre. Leavers/feeders osv. kommer du möta precis lika ofta som du har dom i ditt egna lag, t o m. kommer du oftare möta dom (4/5 kan feeda i ditt lag, 5/5 i motståndarnas).

Du kan vara ett geni vad gäller mechanics och vinna din lane varje gång men det vinner man inte games på (objectives vinner man på). Försök vara löjligt positiv och tappa aldrig modet oavsett hur äckliga och korkade dina teammates är. Soloqueue är just soloqueue, att klara av och lyckas samarbeta med random människor är den sanna utmaningen.
Citera
2013-08-02, 14:58
  #9688
Medlem
adolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Vilken roll brukar du spela? Vad gör du efter du vunnit din lane? Vad kan du göra bättre?

Det är dig det handlar, ingen annan, när det gäller soloqueue. Du är där du hör hemma och innan du accepterat det kommer du aldrig bli bättre. Leavers/feeders osv. kommer du möta precis lika ofta som du har dom i ditt egna lag, t o m. kommer du oftare möta dom (4/5 kan feeda i ditt lag, 5/5 i motståndarnas).

Du kan vara ett geni vad gäller mechanics och vinna din lane varje gång men det vinner man inte games på (objectives vinner man på). Försök vara löjligt positiv och tappa aldrig modet oavsett hur äckliga och korkade dina teammates är. Soloqueue är just soloqueue, att klara av och lyckas samarbeta med random människor är den sanna utmaningen.

Jag vet att det delvis är mig det är fel på. Jag kör oftast Brand mid och har en 70% winrate med honom. Det borde ju ta mig hela vägen till guld åtminstone men icke sa nicke.

Jag vet ungefär vad teamet gör för fel när vi inte vinner matcherna. Det kan vara avsaknad av tank. Eller att lanen som vinner inte hjälper andra lanes. Dålig focus på carry.

Nu ska jag koncentrera mig på plugget och lägga detta ångestspel åt sidan. Känner bara tomhet efter förlusterna jag ägt matcherna, mår dåligt psykiskt då jag vet att jag hör hemma högre. Motståndarna säger detsamma "honor XXX".Men det spelar ingen roll längre. Avinstallerat och borttagen GG WP
__________________
Senast redigerad av adolfitler 2013-08-02 kl. 15:04.
Citera
2013-08-02, 15:53
  #9689
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Jatt och Kobe är i alla fall F.d proffs

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast den builden har ingen AP och det var det hela jag ville visa att det faktiskt går att spela Quinn med en AP item OK. Jag försökte inte "tipsa" om en bra build, utan jag ville enbart bevisa på att det går spela Quinn midlane med lite AP.


Lite har det väll att göra med hur bra man är i spelet, dock så är det ju knappast något som visar hur mycket kunskap man har. Bästa exempelet är ju Montecristo, han spelar inte ens lol för soloq är så annorlunda gentemot competiv play som han analyserar.
Av dem som är duktiga casters i LCS så så är väll merparten över iaf diamond, men sen är det ju lite skillnad på dem olika casters också. Till exempel så castar ju Montecristo helt annorlunda än vad Doa gör, montecristo ger mera djupgående analys och Doa berättar oftast vad som händer i spelet. Den senare rollen så skulle nog också en silver/guld spelare också klara av att göra bra så länge han fick lite tid att lära sig.


Jag får isåfall be om ursäkt gällande deras spelarkvailteer. Samtidigt skall man inse att de sitter där de sitter för att de är duktiga casters, inte för att de är duktiga spelare.

Och man kan ha avsevärt mycket kunskap kring ett spel, trots att du inte är en toptierspelare, vilket jag inte tror att många inser. Som det är nu ligger jag själv high silver, men det är inte så att jag tycker cristos analyzer är huvudgympa på något sätt, utan det är snarare liknande tankar som slår mig.

Call me crazy.
Citera
2013-08-02, 15:58
  #9690
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Jag vet att det delvis är mig det är fel på. Jag kör oftast Brand mid och har en 70% winrate med honom. Det borde ju ta mig hela vägen till guld åtminstone men icke sa nicke.

Jag vet ungefär vad teamet gör för fel när vi inte vinner matcherna. Det kan vara avsaknad av tank. Eller att lanen som vinner inte hjälper andra lanes. Dålig focus på carry.

Nu ska jag koncentrera mig på plugget och lägga detta ångestspel åt sidan. Känner bara tomhet efter förlusterna jag ägt matcherna, mår dåligt psykiskt då jag vet att jag hör hemma högre. Motståndarna säger detsamma "honor XXX".Men det spelar ingen roll längre. Avinstallerat och borttagen GG WP

Rätt tveksam på att du tog till dig det jag skrev överhuvudtaget. "Vad teamet gör för fel", inkluderar det dig då eller? "Vet att jag hör hemma högre", bevisligen inte efter 300 matcher?

Men men, det är upp till dig. Lycka till med plugget!
Citera
2013-08-02, 15:59
  #9691
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jag får isåfall be om ursäkt gällande deras spelarkvailteer. Samtidigt skall man inse att de sitter där de sitter för att de är duktiga casters, inte för att de är duktiga spelare.

Och man kan ha avsevärt mycket kunskap kring ett spel, trots att du inte är en toptierspelare, vilket jag inte tror att många inser. Som det är nu ligger jag själv high silver, men det är inte så att jag tycker cristos analyzer är huvudgympa på något sätt, utan det är snarare liknande tankar som slår mig.

Call me crazy.
Du behöver ju absolut inte be om ursäkt. Rivington the 3rd är bara Silver ett till exempel, och han är ju en duktig caster. Och som jag skrev innan, Montecristo spelar inte ens lol för han tycker det är alldeles förlunda gentemot Comp play. Han har jättemycket kunskaper, utan att han ens spelare spelet. Vare sig du är Silver ett, eller diamond 1 så kan du ha samma kunskaper, men det är ju avsevärt mycket högre chans att en D1 spelare har mera kunskaper om spelet än en silverspelare.
Det var även därför jag sa att en SC2 caster eller en Dota 2 caster, skulle nog kunna kasta LoL minst lika bra så länge dem får lite tid på sig att "lära" sig spelet - för dem är bra casters sen innan.
Citera
2013-08-02, 17:02
  #9692
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Du behöver ju absolut inte be om ursäkt. Rivington the 3rd är bara Silver ett till exempel, och han är ju en duktig caster. Och som jag skrev innan, Montecristo spelar inte ens lol för han tycker det är alldeles förlunda gentemot Comp play. Han har jättemycket kunskaper, utan att han ens spelare spelet. Vare sig du är Silver ett, eller diamond 1 så kan du ha samma kunskaper, men det är ju avsevärt mycket högre chans att en D1 spelare har mera kunskaper om spelet än en silverspelare.
Det var även därför jag sa att en SC2 caster eller en Dota 2 caster, skulle nog kunna kasta LoL minst lika bra så länge dem får lite tid på sig att "lära" sig spelet - för dem är bra casters sen innan.

Någonting jag har fått för mig är att de olika casters har olika uppgifter. Jatt t.ex analyserar och har informationen och castar oftast tillsammans med någon som är glapp i käften

För tex quickshot brukar ju inte diskutera teamcomps osv på samma nivå
Citera
2013-08-02, 18:12
  #9693
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Jag vet att det delvis är mig det är fel på. Jag kör oftast Brand mid och har en 70% winrate med honom. Det borde ju ta mig hela vägen till guld åtminstone men icke sa nicke.

Jag vet ungefär vad teamet gör för fel när vi inte vinner matcherna. Det kan vara avsaknad av tank. Eller att lanen som vinner inte hjälper andra lanes. Dålig focus på carry.

Nu ska jag koncentrera mig på plugget och lägga detta ångestspel åt sidan. Känner bara tomhet efter förlusterna jag ägt matcherna, mår dåligt psykiskt då jag vet att jag hör hemma högre. Motståndarna säger detsamma "honor XXX".Men det spelar ingen roll längre. Avinstallerat och borttagen GG WP

Är du fortfarande i silver V efter 300 spelade ranked så är det helt enkelt på den nivån du hör hemma.

Du kan knulla din lane hur mycket du vill (typ spela cait bot eller helt enkelt välja hårda counters) men det spelar ju absolut ingen roll om motståndarna tar varenda drake och torn som finns.
Citera
2013-08-02, 18:49
  #9694
Medlem
Norrbottenss avatar
Då var man tillbaka här på LoL-tråden.

Uppe i lvl 30 nu och har börjat köra rankat. Kul som fan

Jag fick först spela tio st matcher för att få någon sorts rank och då åkte jag upp till Silver 5.
Efter bara någon match där (4-5 st ca) så får jag ett meddelande att jag får någon promotion match eller liknanke.
Jahapp, tänkte jag och spelar 2-3 matcher där. Får sedan åka snålskjuts till Silver 3.
Ska det vara så här enkelt?

Man hör ju vissa som klagar att det är omöjligt att ta sig upp någonstans... Är det kanske så att dom bara är jävligt dåliga?
Personligen tycker jag att dom jag spelar med nu på Silver 3 är rätt så kassa faktiskt, även om jag lär mig mycket saker där också naturligtvis.

Janna och Thresh. Fan vad jag diggar.
__________________
Senast redigerad av Norrbottens 2013-08-02 kl. 18:55.
Citera
2013-08-02, 19:34
  #9695
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Någonting jag har fått för mig är att de olika casters har olika uppgifter. Jatt t.ex analyserar och har informationen och castar oftast tillsammans med någon som är glapp i käften

För tex quickshot brukar ju inte diskutera teamcomps osv på samma nivå

precis så är det, dom brukar ha en som kan mycket om lol, och en som får saker att låta fräckt. Ungefär som man har i fotboll och så också
Citera
2013-08-02, 20:59
  #9696
Medlem
Hur har folk ward skins? Har sett flera stycken med ward skins, men det går inte att hitta några i storen av vad jag ser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in