Citat:
Ursprungligen postat av
trapthem
De flesta verkar vara inne på att Ida transporterats i baksätet. Själv tror jag mer på bagageutrymmet. Kanske la man diverse tyg och plast i botten för att skydda golvet, men på grund av hennes sjukdom blev det mycket mer blod än man tänkt sig, vilket ledde till att man fick hiva ur allt så fanns i bagaget (en bok t ex) och bränna det. Kanske upptäckte man då att det var massor av blod kvar i bilen och beslutade sig för att bränna även den.
Jag tror således att mordet, dumpningen och bränningarna alla är utförda oplanerat och därför är mycket mer taffligt utfört än många vill ha det till. Väldigt få har platser för likdumpning och bevisbränning klara att ta fram ur huvudet. Än färre fixar att plocka fram det under den stress och panik som det innebär att mörda, transportera och dumpa någon man kände.
Att det finns en brandplats några få hundra meter från en inblandads bostad är med det i åtanke inte märkligt. Inte heller om Ida återfinns nära sitt hem. Situationen kräver för de allra flesta kortast möjliga tanke, varför man troligen tenderar att välja platser man känner väl till.
(min fetning) Om de inblandade nu har pratat tidigare om scenariot att de har en död kropp som de måste göra sig av med, så har de just då bara det som en tanke, en hypotes och diskuterar tillvägagångssätt och gömställen osv.
De kan ju aldrig på förhand veta exakt ändå, de måste ju i så fall utgå från de omständigheter, platser och omgivande miljöer som just tillfället har.
Om de t ex spånat om en snubbe som de stör sig jävligt mycket på eller bara spånar rent generellt, landar de ändå i verkligheten när nåt har hänt och de står där med en kropp och då tickar nog ryggmärgen in, tror jag, och man tar det snabbaste liksom.
Som du säger i början av ditt inlägg.