2013-08-02, 13:36
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP81
I den senaste artikeln från aftonbladet...

"36-åringen besökte den 23-åriga kvinnans lägenhet i Dannebacken i Trollhättan natten innan stora mängder blod och släpspår påträffades i hemmet och trappuppgången. Polisen misstänkte direkt att ett brott hade begåtts."

Har detta framkommit tidigare? (min fetning)

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab

Jag har också läst det där men det är inget som utvecklats vidare mycket här i tråden. Antingen menas släpspår inne i lägenheten eller det som syns i trappuppgången utanför hissen men det är ju mer av en utsuddad fläck än släpspår?
Citera
2013-08-02, 13:37
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Kanske ringde flera ggr utan svar? Rimligtvis borde hon isf ringt upp, och när detta inte skett så frågar han S*ra?

Det är något som inte stämmer i denna historia. Klockslagen går inte ihop. Och det saknas helt logik.
Citera
2013-08-02, 13:37
Medlem
Quarrels avatar
TTELA: Polskt beslut fattat om 36-åringen
Citat:
Samtidigt pågår sökandet efter den 23-åriga kvinna som är saknad sedan en dryg månad. Kriminalsökhundar letar i området under dagen, enligt länskriminalens chef [TH].

- Nästa vecka ska totalt fyra hundar söka i området. Uppsala lånar ut två av sina, säger [TH].

Något speciellt område?

- Man tittar just nu på hur man ska göra nästa vecka.
Citera
2013-08-02, 13:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
EN UPPDATERING:
När vi var ute och spårade (på samma ställe vi hittade mattorna som var upphängda) finns det ett litet "hus" som är kanske 5x5m. Något gammalt maskinrum. Det står hälften med vatten, och vi gick in där. Där såg vi inte mycket, men såg en flytande NIKE-sko i vattnet. Obehagligt ställe.

Nån som vet om det är kollat i närheten av detta? Trodde ndyz kollat och sett skon nu idag men det var tydligen i samband med fyndet av de hängande mattorna men har polisen blivit tipsad och varit där?
Citera
Medlem
trapthems avatar
De flesta verkar vara inne på att Ida transporterats i baksätet. Själv tror jag mer på bagageutrymmet. Kanske la man diverse tyg och plast i botten för att skydda golvet, men på grund av hennes sjukdom blev det mycket mer blod än man tänkt sig, vilket ledde till att man fick hiva ur allt så fanns i bagaget (en bok t ex) och bränna det. Kanske upptäckte man då att det var massor av blod kvar i bilen och beslutade sig för att bränna även den.

Jag tror således att mordet, dumpningen och bränningarna alla är utförda oplanerat och därför är mycket mer taffligt utfört än många vill ha det till. Väldigt få har platser för likdumpning och bevisbränning klara att ta fram ur huvudet. Än färre fixar att plocka fram det under den stress och panik som det innebär att mörda, transportera och dumpa någon man kände.

Att det finns en brandplats några få hundra meter från en inblandads bostad är med det i åtanke inte märkligt. Inte heller om Ida återfinns nära sitt hem. Situationen kräver för de allra flesta kortast möjliga tanke, varför man troligen tenderar att välja platser man känner väl till.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP81
I den senaste artikeln från aftonbladet...

"36-åringen besökte den 23-åriga kvinnans lägenhet i Dannebacken i Trollhättan natten innan stora mängder blod och släpspår påträffades i hemmet och trappuppgången. Polisen misstänkte direkt att ett brott hade begåtts."

Har detta framkommit tidigare? (min fetning)

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab

Edit: Eller syftas det på det utsmetade blodet i trappuppgången?

Nej det är inget media har rapporterat om.
Det är säkert den enskilde journalisten som gjort den bedömningen, eller fattat fel?
Citera
2013-08-02, 13:40
Medlem
Ett komplement till MP-sök?

Hundar har ett fantastiskt luktsinne. Jag har flera gånger sett hundar vika av från stigen och följa ett spikrakt spår tio meter in i skogen och på några sekunder krafsa fram tryffel. Tryffelsökarna menar att alla hundar kan läras upp till tryffelhundar.

Dom som har lite ouppfostrade hundar som gärna vill ha sin vilja fram och som tycker om att rulla sig i sånt som luktar kan gå ut och söka med dom när det blåser lagom mycket. Om hunden vädrar något så följer man snällt med över stock och sten för att se om det leder till något.

Genom att försöka hålla reda på var man går, markera detta samt vindriktning vid tillfället på kartor och sammanställa allas uppgifter på en publicerad karta, kan man lättare se vilka "vita fläckar" som finns genom att analysera kartans markeringar.

Publicerar MP dom områden dom sökt i?
Senast redigerad av lehs 2013-08-02 kl. 13:47.
Citera
2013-08-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej det är inget media har rapporterat om.
Det är säkert den enskilde journalisten som gjort den bedömningen, eller fattat fel?

Antagligen.. Släpspår låter ju mer dramatiskt än utsmetat.. Så det är säkert bara en "fin liten omformulering a la Aft*nbladet"..
Citera
2013-08-02, 13:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
De flesta verkar vara inne på att Ida transporterats i baksätet. Själv tror jag mer på bagageutrymmet. Kanske la man diverse tyg och plast i botten för att skydda golvet, men på grund av hennes sjukdom blev det mycket mer blod än man tänkt sig, vilket ledde till att man fick hiva ur allt så fanns i bagaget (en bok t ex) och bränna det. Kanske upptäckte man då att det var massor av blod kvar i bilen och beslutade sig för att bränna även den.

Jag tror således att mordet, dumpningen och bränningarna alla är utförda oplanerat och därför är mycket mer taffligt utfört än många vill ha det till. Väldigt få har platser för likdumpning och bevisbränning klara att ta fram ur huvudet. Än färre fixar att plocka fram det under den stress och panik som det innebär att mörda, transportera och dumpa någon man kände.

Att det finns en brandplats några få hundra meter från en inblandads bostad är med det i åtanke inte märkligt. Inte heller om Ida återfinns nära sitt hem. Situationen kräver för de allra flesta kortast möjliga tanke, varför man troligen tenderar att välja platser man känner väl till.

(min fetning) Om de inblandade nu har pratat tidigare om scenariot att de har en död kropp som de måste göra sig av med, så har de just då bara det som en tanke, en hypotes och diskuterar tillvägagångssätt och gömställen osv.
De kan ju aldrig på förhand veta exakt ändå, de måste ju i så fall utgå från de omständigheter, platser och omgivande miljöer som just tillfället har.
Om de t ex spånat om en snubbe som de stör sig jävligt mycket på eller bara spånar rent generellt, landar de ändå i verkligheten när nåt har hänt och de står där med en kropp och då tickar nog ryggmärgen in, tror jag, och man tar det snabbaste liksom.
Som du säger i början av ditt inlägg.
Citera
2013-08-02, 13:49
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Ett komplement till MP-sök?

Hundar har ett fantastiskt luktsinne. Jag har flera gånger sett hundar vika av från stigen och följa ett spikrakt spår tio meter in i skogen och på några sekunder krafsa fram tryffel. Tryffelsökarna menar att alla hundar kan läras upp till tryffelhundar.

Dom som har lite ouppfostrade hundar som gärna vill ha sin vilja fram och som tycker om att rulla sig i sånt som luktar kan gå ut och söka med dom när det blåser lagom mycket. Om hunden vädrar något så följer man snällt med över stock och sten för att se om det leder till något.

Genom att försöka hålla reda på var man går, markera detta samt vindriktning vid tillfället på kartor och sammanställa allas uppgifter på en publicerad karta, kan man lättare se vilka "vita fläckar" som finns genom att analysera kartans markeringar.

Publicerar MP dom områden dom sökt i?

Man kan ju hoppas att det finns nån sån karta, som nåt sorts protokollfört över det du beskriver.
Citera
2013-08-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullfitta
När svart tyg brinner bara lite för att sedan slockna, blir det lätt en sådan färg också. Givetvis KAN det säkert vara blod, men det KAN också vara slocknat tyg/polyesteraktigt. Tycker det hade varit märkligt om det fortfarande syntes tydliga blodfläckar på ett tyg där blodet inte är färskt...
Solblekt oxå kanske ?
Citera
2013-08-02, 13:55
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja tänk om de hittar I*as blod på en tröja som kan spåras till AJ, undrar då hur det går med vänskapen till DB om det var han som beordrades att göra sig av med AJ:s kläder. Jag känner hopp i dag.
Ja, nu jävlar AJ får han hålla tårarna inne. Snart har Flashback-deckarna fått tag i allt som behövs för att en viss herre ska få skaka galler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in