2013-08-02, 12:42
Medlem
Någon i tråden kanske är fb-vän med Id@ och kan gå igenom hennes fotoalbum, för att se om det finns några bilder på blåa örngott eller på ett foto där den nämnda boken finns i någon bokhylla ??
Citera
2013-08-02, 12:42
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Snabb fråga: menar du att det är planerat att hålla polisen borta, eller något som man kommer på i stundens begivelse ? Se fetat.

Ursäkta sent svar, har haft annat för mig.

Jag menar att det är fullt möjligt att de, sedan tidigare, haft en plan att hålla polisen borta från den plats de utför sina skumraskaffärer (behöver inte vara ett mord), genom att se till att polisen är upptagen någon annan stans.

Elda upp en bil kan vara ett sätt. De kan ju till viss del själva bestämma när avledningsmanövern ska dras igång; normalt bryr sig inte polisen om en brunnen bil, men får de ett anonymt tips om att bilen är inblandad i något brottsligt (kanske inte det verkliga brottet), så kan det sätta fart på dem.

Det diskuterades tidigare i tråden om när polisen flyttade den brunna bilen, men det var så många motsägelser att jag inte blev klok på tidpunkten. En del påstod att bilen flyttades innan polisen gått in i Id@s lägenhet.

Skulle kanske kunna bero på ett anonymt tips från GM?

Resultatet blev i alla fall att polisen invaderade Hunnaberg, när kroppen kanske planterats i Tiveden, smålandsskogarna eller var som.
Citera
2013-08-02, 12:43
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Det är också så att AJ har synts på bild med nämnda jacka, EFTER mordet på IF. Vet den som läser tråden.
Menar du att det finns bild på AJ med denna jacka som bevisligen tagits under juli månad i år? I så fall har jag missat det, så länka gärna.
Citera
2013-08-02, 12:44
Medlem
ndyzs avatar
EN UPPDATERING:
När vi var ute och spårade (på samma ställe vi hittade mattorna som var upphängda) finns det ett litet "hus" som är kanske 5x5m. Något gammalt maskinrum. Det står hälften med vatten, och vi gick in där. Där såg vi inte mycket, men såg en flytande NIKE-sko i vattnet. Obehagligt ställe.
Citera
2013-08-02, 12:49
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Det är inte bara du. Jag har ända sedan bilderna dök upp tänkt att det rödbruna är torkat blod och inte missfärgning av eld och värme som verkar vedertaget som sanning i tråden. Detta grundar jag på att jag en gång blodat ner en mörkblå tröja som såg ganska likadan ut när blodet torkat.

Jag tycker också att det ser ut som torkat blod, det kan också förklara varför det inte brann. Det kan ha varit blött när det eldades och alla som försökt att få något blött att brinna vet hur svårt det är.
Citera
2013-08-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det vi fortfarande inte vet är om I* är dumpad bara i skogen, nedgrävd, uppeldad eller sänkt i vattendrag. Det hade underlättat att kunna ringa in något av det. Ju mer tid och kyla man har, desto bättre gömställe. OM RDYs fynd skulle ha med fallet att göra så stärker det tesen om att liket inte är så pass svårgömt ändå.

Om kroppen bara dumpats i skogen och inte är klädd i kraftiga kläder eller inlindad i en presenning eller liknande, så var den lätt att gömma, men är troligen väldigt svårt att hitta.

Med tanke på den tid som gått är kroppen troligen finfördelad och utspridd över ett större område av skogens djur.
Citera
2013-08-02, 12:51
Medlem
lozexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Det är också så att AJ har synts på bild med nämnda jacka, EFTER mordet på IF. Vet den som läser tråden.

Nej. Det var en Adidas-jacka som han bar i videon (kolla ränderna på ärmarna). Inte den jacka man nu har hittat i skogen.
Citera
2013-08-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Jag är tyvärr inte på plats längre.

Passerade förut och då gick man förbi Trollhättans Terminal och vidare upp mot Stallbacka för att sedan komma tillbaka. Det gick snabbt, och något direkt sök såg det inte ut som.
Citera
2013-08-02, 12:54
Medlem
bullfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tycker också att det ser ut som torkat blod, det kan också förklara varför det inte brann. Det kan ha varit blött när det eldades och alla som försökt att få något blött att brinna vet hur svårt det är.

När svart tyg brinner bara lite för att sedan slockna, blir det lätt en sådan färg också. Givetvis KAN det säkert vara blod, men det KAN också vara slocknat tyg/polyesteraktigt. Tycker det hade varit märkligt om det fortfarande syntes tydliga blodfläckar på ett tyg där blodet inte är färskt...
Citera
2013-08-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Där föreslår jag att någon som känner sig manad som har ett lånekort för biblioteken i Trollhättan m omnejd går in i katalogen, reserverar boken och på så sätt avläser vilka ex som är utlånade och när de har återlämningsdatum. Sen är det bara att hålla koll om och när boken avregistreras, om du får meddelande om att boken finns inne igen. Det ger info om aktivitet kring boken. Det finns alltid ett ref för varje ex.
Är boken från brandplatsen en lånebok har den en märkning med exemplarets referensnummer och bibliotek, en baggis att ta reda på låntagare.
Hade jag haft lånekort för Trollhättan skulle jag gärna gjort det

I min hemstad går man in på stadsbibliotekets hemsida och tittar på bokens status. Där finns all info, utom identiteten på den som ev. lånat den. Informationen innefattar även biblioteksfilialerna.
Citera
2013-08-02, 13:01
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Läs på detta som är i från advokatsamfundet. http://www.advokatsamfundet.se/Documents/Advokatsamfundet_sv/Remissvar/187553_20060817164433.pdf
Ja? Det står att Advokatsamfundet avstyrker att förslagen om en ny strafflindringsgrund läggs till grund för lagstiftning.
Citera
2013-08-02, 13:02
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullfitta
När svart tyg brinner bara lite för att sedan slockna, blir det lätt en sådan färg också. Givetvis KAN det säkert vara blod, men det KAN också vara slocknat tyg/polyesteraktigt. Tycker det hade varit märkligt om det fortfarande syntes tydliga blodfläckar på ett tyg där blodet inte är färskt...

Ja visst kan det vara så men jag hoppas att de kan få fram några bevis från jackan om den nu hör ihop med I*as försvinnande. Finns det blod på jackan så kan de alla gånger bevisa det men jag är inte säker på om de kan dna:a bestämma blodet. Men det kanske finns någon annan hugad CSI:are som vet mer om det. Spännande är det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in