2013-08-02, 10:38
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Så kan det absolut ha varit. Då detta förekommer i dessa kretsar väldigt ofta och så gjort under många år. tragiskt men sant.
Källa på det?
Citera
2013-08-02, 10:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja Quarrel, tror du har en stor poäng här, det fanns inte den tiden att gömma kroppen på ett listigt sätt, tror jag. Hon är gömd i terräng, precis som i Marina-fallet. Problemet är ju att denna terräng är väldigt stor, kan ligga gömd precis var som helst ute i skogen. Kommer förhoppningsvis hittas men det kan ta tid, om inte någon av de inblandade läcker. Om någon av dem gör det, sätter jag slanten på DB, han är skör som människa.
Marina låg gömd vid ett vägslut långt inne i skogen. En väg passerar brandplats 2. Den slutar långt inne i skogen, se http://goo.gl/maps/3l7Qi. Kan det vara så enkelt att Ida ligger där? Vad finns där? Har någon letat?
Citera
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marina från Spekeröd var bristfälligt gömd sex kilometer hemifrån. Ändå tog det 21 månader att hitta henne. Det kan vara samma sak här.
Jag tror att du är inne helt rätt spår här , folk spekulerade hejvilt om djuphamnar Osv ang vart marina hade dumpats och att hon t om var utomlands..

Det här visar hur länge en kropp kan ligga utomhus utan att bli upptäckt..
Däremot så tror jag liksom i marina-fallet att mordvapet o övriga bevis kan ligga långt därifrån
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jo, jag argumenterade inte med dig. Jag håller med, allt tyder på ett osofistikerat, oplanerat brott. Ida ligger ute, bristfälligt gömd, i trollhättetrakten.

Jaha. Ok.

Ja det är vad jag tror med. Jag tror på panik och en plats inte alls så långt borta.
Citera
2013-08-02, 10:43
Medlem
Sådär ja. Nu har han lämnat in sig själv iaf.

"Vi kan bekräfta att vi under måndagen häktat en svensk man som är internationellt efterlyst av svensk polis. Detta hände vid den svenska ambassaden i Warszawa. Vi kom dit efter begäran från ambassaden, säger den polska rikspolisens talesman Mariusz Sokolowski till Aftonbladet."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab
Citera
2013-08-02, 10:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag är i Strömstad nu. Jag har en såndär lyxgrej så man kan skriva på telefonen!
Då kanske du så där lite lyxigt kan svara på min fråga om läppen?
Citera
2013-08-02, 10:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Sådär ja. Nu har han lämnat in sig själv iaf.

"Vi kan bekräfta att vi under måndagen häktat en svensk man som är internationellt efterlyst av svensk polis. Detta hände vid den svenska ambassaden i Warszawa. Vi kom dit efter begäran från ambassaden, säger den polska rikspolisens talesman Mariusz Sokolowski till Aftonbladet."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab

Ja, det var ju några dagar sedan han gjorde det.
Citera
2013-08-02, 10:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vad tror ni om att de brända kläderna eldades efter klädbyte nr två, som en extra säkerhetsåtgärd.
Alltså, kläderna efter ombyte nr ett kastades in i bilen, ombyte nr två eldades där RDY fann retserna.

Vill man eliminera spår så är fler byten ett plus, men samtidigt ett minus då det ger fler fyndplatser.

Är det inte enklare att åka hem näck från Hunneberg? Jag har aldrig gjort det för det är ju lite kinky men under rådande omständigheter och mitt i natten? Går att smyga in mellan buskarna hos DB...
Citera
2013-08-02, 10:49
Bannlyst
Citat:
Marina låg gömd vid ett vägslut långt inne i skogen. En väg passerar brandplats 2. Den slutar långt inne i skogen, se http://goo.gl/maps/3l7Qi. Kan det vara så enkelt att Ida ligger där? Vad finns där? Har någon letat?

BP2 ligger där den ligger förmodligen pga. detta:
https://www.flashback.org/p44580131#p44580131
Här får du också en teori på hur Id@ kan ligga map. BP2 och Fyllevägen.
EDIT: med 90 grader in menar jag att man precis som på BP2 inte använder sig av några stigar, utan för att undvika framtida upptäckt lägger henne i "bröteskogen"

Längst in på vägen är det kalhygge där det ligger ca.4 jättehögar med ris och småträd bredvid vägen i väntan på transport för att bli flis & pellets typ.
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-02 kl. 10:55.
Citera
2013-08-02, 10:53
Medlem
bullskits avatar
Kan alla vara så vänliga och sluta mata byx-trollet. Tråden är otroligt lång som den är redan.....

Snälla rara Moderatorer! Kan ni vara vänliga och rensa i tråden efter nattens chattade?

Jag är inne på samma teori som Pastan och MrQ. Panik och snabba beslut har nog varit en röd tråd i hela händelseförloppet.

Undra om hunden va på den vägen du menar Q, igår när dom sökte av? De ligger ju tämligen nära.

RDY! Du råkar inte ha varit där Quarell menar när du var ute? Kanon bra jobb av dej! Stor eloge
Citera
2013-08-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bedrivs det älgjakt i områdena där dem söker Ida??
Om så är fallet lär dem springa på kroppen i terrängen via hjälp av hundarna, Personligen så tvivlar jag på hon är gömd i detta område det är mer random brännplatser för att förvilla Farbror Blå!
Först bilen sedan hur långt mellan är det till denna fyndplats???

En stillsam fråga vad gjorde den ev GM i Polen av alla ställen??
Tror att den svenska Farbror Blå borde be de Polska dito utreda var han varit där nere, Denna som nu är häktad KAN ha tagit med bevis mtrl till Polen för att försvåra denna utredning ytterligare!

Det är får många lösa trådar i detta fall spretar åt exakt alla kanter inget sammanhängade, Dags för Polisen i Trollhättan svälja son jäkla stolthet och ta in Riksmord och låta dem ta över utredningen av detta fall skulle dem knäcka det rätt snabbt i förhören med dessa herrar i hagen!

Månne han reste med Finlandsfärjan, eller annan färja, lätt att kasta saker överbord.
Citera
2013-08-02, 11:00
Medlem
Racooons avatar
Om man vill dumpa en kropp med sänken i vatten, är inte 44:ans bro som korsar Nossan några 100 meter österut från Tre Älgar ganska lämplig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in