2013-08-02, 09:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marina från Spekeröd var bristfälligt gömd sex kilometer hemifrån. Ändå tog det 21 månader att hitta henne. Det kan vara samma sak här.

Men vad jag vet hittade man inte några kläder efter vare sig GM eller Marina utspridda lite här och där i skogarna? Jag menar att dom borde varit mer noggranna med spår efter sig själva om dom planerat det så väl.
Citera
2013-08-02, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marina från Spekeröd var bristfälligt gömd sex kilometer hemifrån. Ändå tog det 21 månader att hitta henne. Det kan vara samma sak här.

Ja Quarrel, tror du har en stor poäng här, det fanns inte den tiden att gömma kroppen på ett listigt sätt, tror jag. Hon är gömd i terräng, precis som i Marina-fallet. Problemet är ju att denna terräng är väldigt stor, kan ligga gömd precis var som helst ute i skogen. Kommer förhoppningsvis hittas men det kan ta tid, om inte någon av de inblandade läcker. Om någon av dem gör det, sätter jag slanten på DB, han är skör som människa.
Citera
2013-08-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Eftersom han spenderat en del tid i häktet samt rest en del så är läsning inget dumt tidsfördriv.

Just denna bok är skriven av en kvinna men handlar om att vara fånge hos Farc-gerillan i 7 år. Inte omöjligt att en stor pojke läser den.

Lite otippat att någon av dessa herrar läser böcker,men A.J knallade ju in på polisstationen i Trollhättan med sin advokat och en kasse böcker,så visst gillar han att läsa när han har lite/mkt tid över..
Citera
2013-08-02, 10:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Är det bara jag som råkat bli hög, eller är det fullt av blod på tygbiten på bild nr 1? https://anonfiles.com/file/98c5932e8121adfcdfc2add62391abd3

Massor av röda nyanser, ju! Borde man inte kunna testa tyget? Eller är det försent? Jag kan inte sådant där.

Ja tänk om de hittar I*as blod på en tröja som kan spåras till AJ, undrar då hur det går med vänskapen till DB om det var han som beordrades att göra sig av med AJ:s kläder. Jag känner hopp i dag.
Citera
2013-08-02, 10:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men vad jag vet hittade man inte några kläder efter vare sig GM eller Marina utspridda lite här och där i skogarna? Jag menar att dom borde varit mer noggranna med spår efter sig själva om dom planerat det så väl.
Jo, jag argumenterade inte med dig. Jag håller med, allt tyder på ett osofistikerat, oplanerat brott. Ida ligger ute, bristfälligt gömd, i trollhättetrakten.
Citera
2013-08-02, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nej, efter 3. Barnet som sover har fått alkohol innan och sover till 10-tiden på sön. Alkohol har tappats in i låg dos sen tidigare

Så under kvällen har AJ lyckats mata barnet med svaga groggar ? Tack då vet vi.
Citera
2013-08-02, 10:25
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Så under kvällen har AJ lyckats mata barnet med svaga groggar ? Tack då vet vi.

Nej, det är blandat i vällingen.
Citera
2013-08-02, 10:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
En fågel? Japp, Läppen kvittra!
När du skriver "läppen kvittra", vad syftar du till då? Det finns en omnämnd "läpp" i tråden som åtminstone DB sägs känna...men det var väl inte den läppen du menade när du postade det där uttrycket va?
Citera
2013-08-02, 10:29
Medlem
Citat:
Så kan det absolut ha varit. Då detta förekommer i dessa kretsar väldigt ofta och så gjort under många år. tragiskt men sant.
Citera
2013-08-02, 10:35
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Det drinkrrceptet var nytt för mig. Känns inte som jag missat ngt iofs.

Så du menar att en 1 1/2-åring dricker lika glatt om vällingen är spetsad?
Hur mycket välling kan man "tanka i" ett barn i den åldern då?
Jag menar för att han ska va tyst så länge som han verkar ha varit.
Citera
2013-08-02, 10:36
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hmm... Bara DB och FH... Fortfarande en för mycket. Hur släpper AJ in dem? Uppställd dörr? Men bror Duktig bor ju i alla grannskap och stänger dörrar. Och återigen, om det är mer än en som tar kroppen ur lägenheten, varför läggs då Id* på golvet vid entren? Varför har ingen trampat i bloddropparna i entren? Varför finns det spår in i hissen på Id*s våning som visar att något lyfts uppåt och innåt. Är man två som bär borde kroppen ha sänkts nedåt (när den yttre personen släpper kroppen) och dessutom hade man tagit kroppen rakt in i hissen utan att lämna spår på dörrposten. Spår innåt och uppåt tyder på en bärare som lyfter kroppen in i hissen så snart dörren öppnats. Att kroppen lagts ned vid entren tyder på en bärare. Att ingen trampat i blodspåren vid entren tyder på en bärare.

Jag tror alltså inte på alla viskningar om att DB och FH skulle varit i lägenheten. Jag kan tänka mig att AJ schappar och lämnar jobbet till DB ensam, men jag kan aldrig tänka mig FH där.

Dessutom tycker jag att man skall ta sig en rejäl funderare på varför kläderna brändes nära DB:s bostad och inte tillsammans med bilen.

En bil brinner ju med ett långt häftigare förlopp och högre värme så vill man förstöra kläder så är det att gå över ån efter vatten att bränna dem nära DB. Det är inte bara onödigt, det är till och med dumt tidsmässigt.

Det finns som jag ser det fyra alternativ där de tre första innebär att mordnattens händelser och vittnesmål och till och med gjorda fynd måste ses i helt nytt ljus.

Alternativ 1: Kroppen har gömts snabbt och de sista synliga tecknen är lite skyddsklädsel i bilen, kanske lite plast och gärningsmännens kläder. Detta är högprioriterat att eliminera. Gärningsmännen inser även att när dessa spår är undanröjda har de möjlighet att turnera med S40:n och sprida villospår långt bort från dumpningsplatsen innan den bränns. Det är ett rationellt agerande: elda upp alla synliga spår och ägna sedan lite tid åt att sprida villospår innan bilen bränns.

Alternativ 2: Bilen som använts är AJ:s mammas bil. AJ har i så fall valt att inte lämna något spår på DB:s eller FH:s telefon som visar att han sökt dem efter samtalet med PT. Istället har han på ett eller annat sätt begivit sig de 700 metrarna till mammans lägenhet. Det går att fixa med bara 100 eller 200 meters passage av hus beroende på om han går/springer eller åker MC. Att han tagit MC:n är rationellt för han inser att han måste hävda att han lämnat lägenheten tidigt. Mammans bil används alltså i dumpandet som görs mycket snabbt och därefter eldas kläderna. Men att ta mammans bil är riskfyllt. Därför beslutar man sent (om det inte var planerat lite tidigare) att ta DB:s S40 och turnera med S40:n och sprida villospår långt bort från dumpningsplatsen innan den bränns. Det är ett rationellt agerande: elda upp alla synliga spår, kör med S40:n kanske till och med tillbaka till Trollhättan för att hämta AJ:s MC. Blir man stoppad av polisen, ja då åker man ju en ren bil och har polismans vittnesmål på det .

Alternativ 3: Man är orolig att efterrföjande bilbrand inte skall eliminera kläderna fullt ut och de kan då avslöja hur många som finns i bilen. Därför eldas kläderna separat. Därefter turnerar man med S40:n och sprider villospår långt bort från dumpningsplatsen innan den bränns. Även detta är rationellt.

Alternativ 4: Bilbranden på berget kom först men man vågar inte elda kläder där av rädsla för att dessa inte skall bli helt förstörda utan resterna skall avslöja hur många man är och storlekarna skall indikera vilka man är. Därför eldas kläderna absolut sist i kedjan. Kläderna eldas då tillsammans med skyddsklädseln i den bil som tar en från Hunneberg till DB. Även detta är rationellt.

De tre första alternativen innebär att att de iakttagelser av S40:n och till och med fynd som gjorts utan att Id* hittats intill dem måste ses i ett helt nytt ljus: de blir misstänkta villospår. Bilbranden och fynden pekar på Hunneberg och så vitt jag förstå på Kabelvägen alltså är hon dumpad på annat ställe.

Alternativ 4 är rationellt men inte solklart rationellt. En bilbrand lär eliminera all DNA och det är lätt att tänka ut flera förklaringar till varför man har kläder i bilen. Det som talar mot alternativ 4 är att om SAR-skrift har rätt så har polisen frågat boende mellan bilbrandplatsen och DB:s bostad om iakttagelser från 5 till 9 på morgonen.

Om detta är korrekt så tycker jag det låter extremt sent. Om man däremot tror på alternativ 1, 2 eller 3 så blir det fullkomligt rationellt att tro på en så sen brandtidpunkt på Hunneberg.
Vad tror ni om att de brända kläderna eldades efter klädbyte nr två, som en extra säkerhetsåtgärd.
Alltså, kläderna efter ombyte nr ett kastades in i bilen, ombyte nr två eldades där RDY fann retserna.

Vill man eliminera spår så är fler byten ett plus, men samtidigt ett minus då det ger fler fyndplatser.
Citera
2013-08-02, 10:36
Medlem
DjPuttes avatar
Bedrivs det älgjakt i områdena där dem söker Ida??
Om så är fallet lär dem springa på kroppen i terrängen via hjälp av hundarna, Personligen så tvivlar jag på hon är gömd i detta område det är mer random brännplatser för att förvilla Farbror Blå!
Först bilen sedan hur långt mellan är det till denna fyndplats???

En stillsam fråga vad gjorde den ev GM i Polen av alla ställen??
Tror att den svenska Farbror Blå borde be de Polska dito utreda var han varit där nere, Denna som nu är häktad KAN ha tagit med bevis mtrl till Polen för att försvåra denna utredning ytterligare!

Det är får många lösa trådar i detta fall spretar åt exakt alla kanter inget sammanhängade, Dags för Polisen i Trollhättan svälja son jäkla stolthet och ta in Riksmord och låta dem ta över utredningen av detta fall skulle dem knäcka det rätt snabbt i förhören med dessa herrar i hagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in