2013-07-28, 03:53
Medlem
Kapten.Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toasteer
Jag undrar om någon kan lista ut ett spel som har ''Online och en 2:a'' i namnet, det är ett Fantasy MMO, uppskattar svar.

Everquest (Online) 2?
Citera
2013-07-29, 21:26
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Söker ett racing spel kan väl varit nån gång 00, jag tror det var till PS1
och man var olika roliga tecknade gummi-gubbar eller vad man sak säga dom lixom
gungade med i kurvorna och var allmänt slammiga och lösa typer...
Citera
2013-07-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeWesChannel
Tjenare! Behöver få ett namn till ett spel som jag och min kära syrra spelade som små. Det är mest troligt att det kom ut sent 90-tal eller tidigt 2000-tal. Det är ett PC spel.

Det jag minns från spelet är att det går ut på att man ska resa runt i världen och ta fast "utklädda" (tror jag) bovar. Det är som en karta över världen och du trycker på det land du ska leta efter boven. När man kommit till ett land så är det som en stillbild med massor av människor på ett torg t.ex., sen lite bakgrunds ljud/musik. Du ska sedan leta efter den personen som är den misstänka och trycka på honom så att du fångar honom. Det var också någon slags snubbe som var "the main target" så att säga, man lyckades aldrig ta honom. Minns att en bakgrundsröst (tjej, typ ens chef) ofta snackade och hon sa alltid att den här snubben har flytt till Bahamas, och då har man typ förlorat. Har för mig att omslaget på spelet var en jordglob.

Känner någon igen? Inte den bästa beskrivningen, men det är allt jag minns. Hoppas någon kan svaret på detta spel. TACK!

Någon version av Where in the world is Carmen Sandiego?
Citera
2013-07-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Haha Montezumas Return Klassiker!!

Jaa! Hittade det för några dagar sen Måste va tyngsta spelet man lirade som kid!
Citera
2013-07-30, 12:24
Medlem
NUFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
Blir helt galen här borta, är i gång och letar efter ett Playstation 1 spel jag hade när jag var en liten, sent 90-tal eller tidigt 00-tal. Allt jag minns är att det var ett racingspel där det fanns massa olika tecknade karaktärer som hade olika bilar, bl.a. fanns det en liten baby och en typ kyrkoherde/dracula-karaktär som åkte i en likbil, där man tävlade mot varandra. Det fanns olika banor, minns inte riktigt någon utom den bana som man åkte på moln och en bana där man åkte på en kyrkogård och grejer, tror att det var så att alla karaktärer hade en egen bana men jag kan vara ute och cykla här.

Det jag minns är alltså: Det är ett racingspel, man kunde spela flera åt gången o tävla mot varandra men man kunde även köra racing själv(mot dem andra karaktärerna) och tävla mot sig själv, då kom det som en "spökbil" som visade vägen man åkte första loppet. Varje karaktär hade typ en egen bana, exempelvis fanns det en kyrkogårdsbana, en stadsbana och en bana där man körde uppe i molnen. Minns tyvärr bara två karaktärer: En baby som körde, tror det var en tjej, och en kyrkoherde/zombie/dracula/något åt det hållet som körde en form av en likbil. Jag är nästan helt säker på att det var till PS1 då jag alltid körde det mot mina syskon(som också är galna av desperation för att hitta namnet på spelet). Bilarna och karaktärerna var alltså mer åt det tecknade hållet och det var ingen sådär jättekänd karaktär med (Crash, Looney Tunes, Rugrats, Mario etc.). Vyn var en hyfsat bit ifrån också, är inte säker på att det var en helikoptervy men den var alltså inte inzoomad på en bil utan man såg typ hela banan, minns även att det fanns en topplista som visade placeringarna under loppets gång där karaktärernas ansikten visade 1:a, 2:a etc. Minns även att musiken i menyn och i bakgrunden när man åkte var väldigt cachig och glad.

Vet att det är riktigt luddigt skrivet men öste bara på med allt jag kom på om spelet i en osammanhängande text. Den som knäcker spelet får en godispåse och en thaimassage.

Citat:
Ursprungligen postat av majty
Kan det ha varit Street Racer :
http://en.wikipedia.org/wiki/Street_Racer

Tyvärr inte, tack ändå för en kvalificerad gissning.
Citera
2013-07-31, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
Blir helt galen här borta, är i gång och letar efter ett Playstation 1 spel jag hade när jag var en liten, sent 90-tal eller tidigt 00-tal. Allt jag minns är att det var ett racingspel där det fanns massa olika tecknade karaktärer som hade olika bilar, bl.a. fanns det en liten baby och en typ kyrkoherde/dracula-karaktär som åkte i en likbil, där man tävlade mot varandra. Det fanns olika banor, minns inte riktigt någon utom den bana som man åkte på moln och en bana där man åkte på en kyrkogård och grejer, tror att det var så att alla karaktärer hade en egen bana men jag kan vara ute och cykla här.

Det jag minns är alltså: Det är ett racingspel, man kunde spela flera åt gången o tävla mot varandra men man kunde även köra racing själv(mot dem andra karaktärerna) och tävla mot sig själv, då kom det som en "spökbil" som visade vägen man åkte första loppet. Varje karaktär hade typ en egen bana, exempelvis fanns det en kyrkogårdsbana, en stadsbana och en bana där man körde uppe i molnen. Minns tyvärr bara två karaktärer: En baby som körde, tror det var en tjej, och en kyrkoherde/zombie/dracula/något åt det hållet som körde en form av en likbil. Jag är nästan helt säker på att det var till PS1 då jag alltid körde det mot mina syskon(som också är galna av desperation för att hitta namnet på spelet). Bilarna och karaktärerna var alltså mer åt det tecknade hållet och det var ingen sådär jättekänd karaktär med (Crash, Looney Tunes, Rugrats, Mario etc.). Vyn var en hyfsat bit ifrån också, är inte säker på att det var en helikoptervy men den var alltså inte inzoomad på en bil utan man såg typ hela banan, minns även att det fanns en topplista som visade placeringarna under loppets gång där karaktärernas ansikten visade 1:a, 2:a etc. Minns även att musiken i menyn och i bakgrunden när man åkte var väldigt cachig och glad.

Vet att det är riktigt luddigt skrivet men öste bara på med allt jag kom på om spelet i en osammanhängande text. Den som knäcker spelet får en godispåse och en thaimassage.

Känner igen beskrivningen. Har forskat lite och hittade Motor Toon Grand Prix 2 Har lite tvivel på att det är det du söker men det är så nära jag har kommit.
Citera
2013-08-01, 18:02
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten.Blau
Everquest (Online) 2?

Guild wars?
Citera
2013-08-02, 06:26
Medlem
Letar efter ett spel som någon tipsade till mig, kommer inte ihåg vem personen var så kan inte fråga honom...

Men iallafall, det jag kommer ihåg från videon var att man kunde typ stjäla andras identiteter och stjäla deras bank konton (han får in all data om personen på något sätt när han kollar på en person) och spelet hade en känsla av GTA (third person)

Jag har för mig att den inte har blivit releasad än, kanske slutet på året eller 2014...
Citera
2013-08-02, 06:55
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Letar efter ett spel som någon tipsade till mig, kommer inte ihåg vem personen var så kan inte fråga honom...

Men iallafall, det jag kommer ihåg från videon var att man kunde typ stjäla andras identiteter och stjäla deras bank konton (han får in all data om personen på något sätt när han kollar på en person) och spelet hade en känsla av GTA (third person)

Jag har för mig att den inte har blivit releasad än, kanske slutet på året eller 2014...

Watch Dogs. Tacka mig senare <3
Citera
2013-08-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neighbourino
Darwinia?

Nej, det var antingen ett first person shooter eller third person shooter. förmodligen first person.
Citera
2013-08-02, 10:38
Medlem
Tänkte bara uppdatera den här!

Ett PC spel till steam!
jag minns att jag spelade det innan The Hidden: Source kom.

Man är robotar och dödar varandra.
Det fanns på steam för kanske 8-9 år sen.
(2004-2005) typ
Det är 2 stycken lag ett rött och ett blått.
Jag har för mig man kunde slåss med lasersvärd
och jag har för mig att det fanns en "heavy class" också.

Tror spelet hade punkter mellan bokstäverna men inte säker och typ 4 bokstäver totalt.
Senast redigerad av Clownface 2013-08-02 kl. 11:17.
Citera
2013-08-05, 16:04
Medlem
Meikochans avatar
Letar efter ett spel som troligen är ifrån ca 2007 eller någonstans i närheten.
Har lite svårt att komma ihåg men har för mig att det har andvänts som ett demo av ett grafikkort.
har för mig att det händer i en dröm.
Man blir guidad i början av en kvinna som instruerar att man ska samla ljuset och ge det till växterna.
Spelet är lite dystert.
Det finns också snygga brudar i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in