2013-07-25, 15:29
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Watch Dogs.
Tacksomfan!

Release Date: November 19, 2013

Det var dock hemskt. Jag vill ju lira det nu!
Citera
2013-07-25, 18:23
Medlem
NUFCs avatar
Blir helt galen här borta, är i gång och letar efter ett Playstation 1 spel jag hade när jag var en liten, sent 90-tal eller tidigt 00-tal. Allt jag minns är att det var ett racingspel där det fanns massa olika tecknade karaktärer som hade olika bilar, bl.a. fanns det en liten baby och en typ kyrkoherde/dracula-karaktär som åkte i en likbil, där man tävlade mot varandra. Det fanns olika banor, minns inte riktigt någon utom den bana som man åkte på moln och en bana där man åkte på en kyrkogård och grejer, tror att det var så att alla karaktärer hade en egen bana men jag kan vara ute och cykla här.

Det jag minns är alltså: Det är ett racingspel, man kunde spela flera åt gången o tävla mot varandra men man kunde även köra racing själv(mot dem andra karaktärerna) och tävla mot sig själv, då kom det som en "spökbil" som visade vägen man åkte första loppet. Varje karaktär hade typ en egen bana, exempelvis fanns det en kyrkogårdsbana, en stadsbana och en bana där man körde uppe i molnen. Minns tyvärr bara två karaktärer: En baby som körde, tror det var en tjej, och en kyrkoherde/zombie/dracula/något åt det hållet som körde en form av en likbil. Jag är nästan helt säker på att det var till PS1 då jag alltid körde det mot mina syskon(som också är galna av desperation för att hitta namnet på spelet). Bilarna och karaktärerna var alltså mer åt det tecknade hållet och det var ingen sådär jättekänd karaktär med (Crash, Looney Tunes, Rugrats, Mario etc.). Vyn var en hyfsat bit ifrån också, är inte säker på att det var en helikoptervy men den var alltså inte inzoomad på en bil utan man såg typ hela banan, minns även att det fanns en topplista som visade placeringarna under loppets gång där karaktärernas ansikten visade 1:a, 2:a etc. Minns även att musiken i menyn och i bakgrunden när man åkte var väldigt cachig och glad.

Vet att det är riktigt luddigt skrivet men öste bara på med allt jag kom på om spelet i en osammanhängande text. Den som knäcker spelet får en godispåse och en thaimassage.
Citera
2013-07-25, 18:44
Medlem
Hej!

Jag spelade ett spel för ett tag sen, jag kommer dock inte ihåg namnet. Jag spelade det på xbox360 och det jag kommer ihåg är att det är ett bilspel som utspelar sig på en ö tror det är Hawaii eller Australien eller något liknande
Citera
2013-07-25, 20:37
Medlem
Asciros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linus1324
Hej!

Jag spelade ett spel för ett tag sen, jag kommer dock inte ihåg namnet. Jag spelade det på xbox360 och det jag kommer ihåg är att det är ett bilspel som utspelar sig på en ö tror det är Hawaii eller Australien eller något liknande

Kan väl inte vara mycket annat än Test Drive Unlimited. Finns både en etta och en tvåa.

Video för ettan: https://www.youtube.com/watch?v=fEsjKes0-WE
Citera
2013-07-26, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Jag söker ett spel som kanske inte släppts än men som är krokarna på att kunna köpas.

Man kutar runt och gör uppdrag som någon slags överjäkligt James Bond men ett telefon i högsta hugg som kan hacka tåg, trafikljus osv osv.

Blir galen för jag kommer verkligen inte på vad skiten heter men jag vill ha det så!

Haha google sökning på något så simpelt som: "game hack train" gav Watch Dogs som 2a resultatet!
Citera
2013-07-27, 00:20
Medlem
Toasteers avatar
Jag undrar om någon kan lista ut ett spel som har ''Online och en 2:a'' i namnet, det är ett Fantasy MMO, uppskattar svar.
Citera
2013-07-27, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toasteer
Jag undrar om någon kan lista ut ett spel som har ''Online och en 2:a'' i namnet, det är ett Fantasy MMO, uppskattar svar.

Det enda jag kunde hitta på mmorpg.com var Ragnarok Online 2. Annars finns det även Galaxy Online 2, men det är sci-fi. Jag slänger även med Phantasy Start Online 2, även om jag tvivlar starkt på att det är vad du söker.
Citera
2013-07-27, 04:10
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddeax
Söker efter 2 spel jag spelade när jag var liten.

Nu snackar jag 1999-2003-ish. Min pappa prenumererade på någon PC tidning man fick som PC ägare på den tiden och då fick man med en skiva med massa intressanta och roliga demo spel. Gud va man saknar den tiden.

Hur som helst är det 2 spel som verkligen satte sig på minnet och undrar om någon känner igen dem då jag är sugen på att spela lite nostalgi spel.

Första var ett flygplanspel, man flög små flygplan (eventuellt modellflygplan). Alla plan såg retro-style ut och man körde som ett slags racing med dem. Vissa ställen åkte man igenom hål i berg och man kunde hitta genvägar som var antingen svåra eller möjligen bugs i spelet. Har inget minne av att man hade beväpnade plan men det var inte omöjligt.

Nästa spel var ett äventyrs/action spel. Man kände sig som indiana jones då man var en slags äventyrare som skulle hitta skatter eller något i underjordiska tempel. Man löste banor genom att hoppa på studs mattor som såg ut som trummor. Var även rörliga block man skulle akta sig för om jag inte minns fel. Sen var det fiender som såg ut som små urinvånare från australien eller indianer men dem alla bar en mask som påminner om masken i crash bandicoot: http://angrymandesigns.com/Images/crash_bandicoot_mask.png Då man var liten var jag väldigt rätt och nervös varje gång man såg en av dessa onda indianer. Man kunde slå och sparka dem och tillslut dog dem.

Haha Montezumas Return Klassiker!!
Citera
2013-07-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Rage

Contra till NES kanske?

Den påminner väldigt mycket om det spelet! Dock inte den detta spel kunde man bara spela från vänster till höger om du fattar + så va grafiken aningen bättre
Citera
2013-07-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Rage

Contra till NES kanske?

Hittade spelet precis! Metal slug!
Citera
2013-07-28, 00:36
Medlem
majtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
Blir helt galen här borta, är i gång och letar efter ett Playstation 1 spel jag hade när jag var en liten, sent 90-tal eller tidigt 00-tal. Allt jag minns är att det var ett racingspel där det fanns massa olika tecknade karaktärer som hade olika bilar, bl.a. fanns det en liten baby och en typ kyrkoherde/dracula-karaktär som åkte i en likbil, där man tävlade mot varandra. Det fanns olika banor, minns inte riktigt någon utom den bana som man åkte på moln och en bana där man åkte på en kyrkogård och grejer, tror att det var så att alla karaktärer hade en egen bana men jag kan vara ute och cykla här.

Kan det ha varit Street Racer :
http://en.wikipedia.org/wiki/Street_Racer
Citera
2013-07-28, 03:38
Medlem
Tjenare! Behöver få ett namn till ett spel som jag och min kära syrra spelade som små. Det är mest troligt att det kom ut sent 90-tal eller tidigt 2000-tal. Det är ett PC spel.

Det jag minns från spelet är att det går ut på att man ska resa runt i världen och ta fast "utklädda" (tror jag) bovar. Det är som en karta över världen och du trycker på det land du ska leta efter boven. När man kommit till ett land så är det som en stillbild med massor av människor på ett torg t.ex., sen lite bakgrunds ljud/musik. Du ska sedan leta efter den personen som är den misstänka och trycka på honom så att du fångar honom. Det var också någon slags snubbe som var "the main target" så att säga, man lyckades aldrig ta honom. Minns att en bakgrundsröst (tjej, typ ens chef) ofta snackade och hon sa alltid att den här snubben har flytt till Bahamas, och då har man typ förlorat. Har för mig att omslaget på spelet var en jordglob.

Känner någon igen? Inte den bästa beskrivningen, men det är allt jag minns. Hoppas någon kan svaret på detta spel. TACK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in