Man spelar en liten flicka som letar efter sin mor eller något. Det var ett pusselliknande spel. Miljön var relativt mörk. Det enda jag minns är att man passerar en grind i början och hamnar i någon slags slum/bostadsområde(?). Gick man förbi det så hamnade man i en kloak/kanal(inomhus, låter skumt, jag vet).
Gick man runt lite mer så blev man "fångad" av en kapten eller något sådant.
Har inte så mycket mer än så, att ge er. Men jag tror inte att det var så många pussel/adventure-spel vid den tiden, där huvudkaraktären var en flicka/liten-flicka(ja, det är inte Tomb Raider som jag eftersöker).
Man spelar en liten flicka som letar efter sin mor eller något. Det var ett pusselliknande spel. Miljön var relativt mörk. Det enda jag minns är att man passerar en grind i början och hamnar i någon slags slum/bostadsområde(?). Gick man förbi det så hamnade man i en kloak/kanal(inomhus, låter skumt, jag vet).
Gick man runt lite mer så blev man "fångad" av en kapten eller något sådant.
Har inte så mycket mer än så, att ge er. Men jag tror inte att det var så många pussel/adventure-spel vid den tiden, där huvudkaraktären var en flicka/liten-flicka(ja, det är inte Tomb Raider som jag eftersöker).
//Lokans
Ingen aning egentligen men gissar på The City of Lost Children.
Jag fick precis en flashback ifrån ett spel jag spelade som barn. Det måste varit peka och klicka spel och temat var Dracula, häxor och sånt där. svart ryttare utan huvud i skogen... i slutet av spelet minns jag att man skulle spela piano i "slottet" och sista scenen var en middag med alla karaktärer ifrån spelet.. vad kan detta ha varit för spel?
EDIT: Hittade det. Det heter Drakulas Hemlighet och hade nämnts tidigare i tråden. Jag var osäker på om det var drakula men nu minns jag.
Senast redigerad av SilverPressen 2013-07-03 kl. 17:28.
Man är robotar och dödar varandra.
Det fanns på steam för kanske 8-9 år sen.
(2004-2005) typ
Det är 2 stycken lag ett rött och ett blått.
(Nej inte teamfortress. (När kan man vara en robot där ens?))
Jag har ett stort minne av att man kunde använda laser svärd också.
Tror att det är source relaterat spel.
Kommer inte ihåg så mycket men det var ett spel som är från 2010-2011 tror jag och var under medeltiden. Tror det heter något med siege eller castle. Har för mig att man började i en stad/slott som blev attackerad och så skulla man hitta sin kung eller ledare. När man hittade han var han skadad och valde att stanna kvar så man kunde fly.
Kommer inte ihåg så mycket men det var ett spel som är från 2010-2011 tror jag och var under medeltiden. Tror det heter något med siege eller castle. Har för mig att man började i en stad/slott som blev attackerad och så skulla man hitta sin kung eller ledare. När man hittade han var han skadad och valde att stanna kvar så man kunde fly.
Låter precis som Human Noble Origin från Dragon Age: Origins..