2013-08-02, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kallocain är tyvärr fel bok. Nu är det istället "Även tystnaden har ett slut" av Íngrid Betancourt. Mer av texten finns under tröjsammanställning och har identifierats med kapitelnummer 53 och rubriken tiomannagruppen, bl.a.

Aj då, so sorry!!!! Men det gör det inte sämre..... Ingrid betancourts biografi är en typisk tjejbok även den!!!!! Inte ett dugg förvånad om BO hade den hemma för att läsa, läst eller kanske fått i present. En rätt vanlig presentbok till en tjej när den kom ut. Hennes öde och styrka fängslade en hel världs kvinnor.
Citera
2013-08-02, 09:40
Medlem
kirugumis avatar
26" seam line är en söm.
Citera
2013-08-02, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ok, du har säkert rätt.

Vi förutsätter att hon endast känner en person i Trollhättan som hon inte umgåtts med
på, vad var det hon sa? 10 år tror jag att det var.

Märkligt att hon ens vet var hon bodde överhuvudtaget.
Det kan vi glömma, hon känner många i thn då hon bott där.
Mvh
Citera
2013-08-02, 09:41
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hur var det med platsen där betonggjutningen fanns? Kan inte det vara en möjlig "grav" där man helt enkelt grävt upp, lagt dit BOs kropp och sedan för säkerhets skull låtit gjuta betong i och över?

Jag tror vi kan släppa grävning och betongingjutning nu. Det inblandade verkar gilla att bränna saker och om man gräver ned eller gjuter in så är bränning överflödigt.
Citera
2013-08-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Ang boken så håller jag tummarna för att den är lånad från ett bibliotek.

Jag hoppas A.J lånat boken på Österängens bibliotek i Jönköping,dom har boken men den är utlånad till 23e Augusti om jag minns rätt.österängens bibliotek ligger väldigt nära A.J hem och arbetsplats.
är man sjukskriven och det regnar så passar man nog på och läsa böcker.A.J verkar ju också vara en bokslukare.
Citera
2013-08-02, 09:49
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Jag tror vi kan släppa grävning och betongingjutning nu. Det inblandade verkar gilla att bränna saker och om man gräver ned eller gjuter in så är bränning överflödigt.

Tycker inte man ska släppa något alternativ, har de som det sägs, eventuellt spånat på detta i flera år så har de nog med all säkerhet kommit på något sätt som ingen ens skulle tänka på. Vad vet vi om det inte även förberett en plats/ett sätt ifall att det skulle behövas akut en dag.
Citera
2013-08-02, 09:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Tycker inte man ska släppa något alternativ, har de som det sägs, eventuellt spånat på detta i flera år så har de nog med all säkerhet kommit på något sätt som ingen ens skulle tänka på. Vad vet vi om det inte även förberett en plats/ett sätt ifall att det skulle behövas akut en dag.

Nja jag tycker att kläderna (om de har med fallet att göra) talar för att det inte är planerat. Varför planera så tokigt som att "vi gömmer kroppen skitbra, men vi sprider ut lite kläder och annat som spårar polisen till oss"?
Citera
2013-08-02, 09:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nja jag tycker att kläderna (om de har med fallet att göra) talar för att det inte är planerat. Varför planera så tokigt som att "vi gömmer kroppen skitbra, men vi sprider ut lite kläder och annat som spårar polisen till oss"?
Marina från Spekeröd var bristfälligt gömd sex kilometer hemifrån. Ändå tog det 21 månader att hitta henne. Det kan vara samma sak här.
Citera
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Jag hoppas A.J lånat boken på Österängens bibliotek i Jönköping,dom har boken men den är utlånad till 23e Augusti om jag minns rätt.österängens bibliotek ligger väldigt nära A.J hem och arbetsplats.
är man sjukskriven och det regnar så passar man nog på och läsa böcker.A.J verkar ju också vara en bokslukare.
Eftersom han spenderat en del tid i häktet samt rest en del så är läsning inget dumt tidsfördriv.

Just denna bok är skriven av en kvinna men handlar om att vara fånge hos Farc-gerillan i 7 år. Inte omöjligt att en stor pojke läser den.
Citera
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
EDIT: Sök på "tröjsammanställning" i tråden så hittar du bild på etiketten och kan se att den stämmer överens med texten ovan men med andra radbrytningar.
Är det bara jag som råkat bli hög, eller är det fullt av blod på tygbiten på bild nr 1? https://anonfiles.com/file/98c5932e8121adfcdfc2add62391abd3

Massor av röda nyanser, ju! Borde man inte kunna testa tyget? Eller är det försent? Jag kan inte sådant där.
Citera
2013-08-02, 09:55
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Inte planerat IF's försvinnande (ev. död) men de har nog under deras år ihop kanske planerat på vad de skulle göra om de någon gång råkade slå för hårt så någon dog. Kläder kan ju ändå behöva brännas då man efter att gjort sig av med kroppen måste sanera sig själv från ev. bevis.
Senast redigerad av Ragatha 2013-08-02 kl. 10:00.
Citera
2013-08-02, 09:58
Medlem
Somecoolnames avatar
Efter skolavslutningen i Juni, så har Lyrfågelskolan varit en ganska stor arbetsplats, med både gräv och schaktarbete. Ca 300m från I.F bostad.

Vore inte det ett perfekt ställe att lägga en kropp? I ett redan grävt hål i marken. Lägg kroppen där och strö över med grus. Och vänta sen på att arbetarna gör resten? Stor risk? Ja! Men om någon fyller igen hålet hon ligger i utan att upptäcka först vad som ligger där, är hon garanterat gömd för all framtid.

Bara en fundering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in