2013-08-01, 20:17
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
http://kartor.eniro.se/m/n7sXP

Vid denna parkeringsplatsen har jag ibland sett personer som har likheter med de nu häktade. Ibland har de haft hundar med sig.
Följer man vägen in här så finns på höger sida mycket sly/tät skog och många blöta marker.
Det är den gamla torvbanan, har varit järnväg där. Och med tanke på vad den användes till bör det finnas gott om lättgrävd mark längs den.
Edit: Har även för mig att den är väldigt populär bland flanörer, så om kroppen ligger ovan mark borde någon hund ha fått vittring.
Senast redigerad av ab12 2013-08-01 kl. 20:21.
Citera
2013-08-01, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Menar du att AJ:s MC stod parkerad hos DB vid Tre Älgar under mordnatten, medan AJ var i Id@s lägenhet, eller att de körde i konvoj, MC + S40, när alla tre åkte ut för att dumpa kroppen?

Ett analogt resonemang kan göras för A.J:s Morsas bil...

Jag menar att A.J kan ha tagit eventuelt Mc:n till D.B från första början efter mordet för att hämta hjälp å därmed stod den där. Eller så kan den stått vartsomhellt. Enligt denna teori kam ju fordon nr 2 stå vart som hellst å bli upphämtad på väg till brandplats nr1. Av D.B å A.J.
Enoigt denna teori kan man ju självklart byta ut personerna mot varandra oxå tex att D.B stannar å bränner kläderna.
Citera
2013-08-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
I så fall vet de i vilket begränsat område som kroppen är dumpad. Tillräckligt nära sanningen för att brännas.

GMs ageranden handlar nog - medvetet eller omedvetet - mera om ett spel om sannolikheter, än om en absolut självtillit manifesterad som att med full garanti tro sig uppnå det absolut bästa av alla tänkbara resultat, och ingenting sämre än det. Men jag erkänner villigt att jag omöjligen kan sätta mig in i GM:s egna verkliga tankebanor. Alltför olika världar helt enkelt.
Citera
2013-08-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Han vill nog gärna ha kontroll över att kroppen blir ordentligt gömd. Sedan får han nog lita på att de andra kniper näbb.

Kräftfiskepremiären är den 8:e augusti. Det finns kräftor i både Kvarnsjön på Hunneberg och i en viss damm. Brukar du tjuvfiska? I så fall: smaklig måltid.
Citera
2013-08-01, 20:24
Medlem
Miniskelns avatar
Kan det vara så att det blå satinörngottet legat inuti en sovsäck, som använts till dumpning av kropp med ett par rediga stenar i?
Är det bekräftat att det är ett örngott, så det inte är en såndär påse med snörning som man förvarar sovsäckar i?
Citera
2013-08-01, 20:29
Medlem
issusforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Varför lägger man upp en sån här bild (DB), varför gillar man en sån (AJ)?
Betyder den kanske något annat än där står?
http://www.anony.ws/image/kopu

Någon/några? har tidigare antytt att de misstänkta kanske har fantiserat om att ta död på någon
tidigare, dumpningsplats etc och att de fick användning för det nu i år.
Kanske kan vara både intressant och spännande att prata om (?):
"vad fan hade man gjort om man råkat mörda någon", "undrar hur det känns efteråt" eller liknande.

Kanske någon i gänget tog det på mer allvar och verkställde sina fantasier?!
Lägligt att ringa dem man har diskuterat det med tidigare då, kanske?

Referens till Misfits, bandet då...
Citera
2013-08-01, 20:32
Medlem
Racooons avatar
Kan någon som vet var senaste brandplatsen ligger märka ut dess plats på en kartbild och lägga upp den? Har en känsla av att det är där jag brukade cykla mountainbike förr.
Citera
2013-08-01, 20:34
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniskeln
Kan det vara så att det blå satinörngottet legat inuti en sovsäck, som använts till dumpning av kropp med ett par rediga stenar i?
Är det bekräftat att det är ett örngott, så det inte är en såndär påse med snörning som man förvarar sovsäckar i?

Absolut ingen dum idé, de brukar ju vara av blankare material och ofta sitta ihop med sovsäcken i sig. A*J kanske har öppnat ett förråd, hittat en sovsäck och moschat ner I* och dragit igen dragkedjan. En dunsäck kan suga rätt mycket vätska i sig och det blir ju som en liksäck.
Citera
2013-08-01, 20:40
Medlem
Motorcykeln och Ida är borta.

Kan motorcykel ha använts som sänke av kroppen?
Citera
2013-08-01, 20:41
Medlem
Har någon sett till DB s takbox ( kistan) skulle varit skönt att kunna släppa att hon ligger i den i någon sjö.
Citera
2013-08-01, 20:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Kan någon som vet var senaste brandplatsen ligger märka ut dess plats på en kartbild och lägga upp den? Har en känsla av att det är där jag brukade cykla mountainbike förr.

Varsågod!

https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004e087d9f2ff6f80f7 f&msa=0
Citera
2013-08-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Motorcykeln och Ida är borta.

Kan motorcykel ha använts som sänke av kroppen?

Gör dem så och hon blir hittad, så är ju AJ tvärkörd, svårt att tänka mig det men självklart ett alternativ. Motorcyklen borde vara hittad, vet vi att den är borta, eller gissar vi bara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in