2013-08-01, 23:35
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Haraldsson har resursbrist. Tror du det fungerar för honom att stå och säga det i TV?

Jag kan säga till 99,9% att denna plats inte har något med detta fall att göra. Detta borde R.D.Y också veta, att elda lite hör till, i alla fall vad jag fått höra. Men MG i detta fallet tackar så gott. Det vet jag till 100%. Bubba och Mamma morot kanske vore bra att höra..
Citera
2013-08-01, 23:36
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Man vet ju inte om det är just så de har tänkt? Maskera sitt eget brännande bland all annan bråte, det smälter ju inte liksom i allt annat och de tänkte att då märks det inte?
Ja fast om man backar bandet baklänges. Vi har en bil. Den tillhör DB. Den rapporterar vi som stulen och bränner på berget. AJ vet om att han är kopplad till BO's lägenhet. Vittnen har sett en eller flera i samband med lägenheten. Om de verkligen velat dölja ALLA spår så borde inte bilen funnits på berget och inte dagens fynd heller om de nu har med fallet att göra. Det tyder snarare på panik o icke genomtänkt scenario.
Citera
2013-08-01, 23:36
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
så du tror inte örngottet tillhör fallet?

Nej det gör det inte, det vet du också Tror du att det ligger i THN mega?
Citera
2013-08-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
så du tror inte örngottet tillhör fallet?
Kanske helt oväsentligt men fick höra av en person som varit hemma hos I.F att hon iaf vid det tillfället hade sängkläder i siden.
Citera
2013-08-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Kanske helt oväsentligt men fick höra av en person som varit hemma hos I.F att hon iaf vid det tillfället hade sängkläder i siden.

Och minns personen möjligtvis färgen på sängkläderna i siden?
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nej det gör det inte, det vet du också Tror du att det ligger i THN mega?

att vad ligger i thn?
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
Om DB bor där borde han känna till att skogen redan används som soptipp. Vem reagerar över ytterligare lite skräp i en redan nedskräpad skog? Det kanske kändes safe?
ja det är en tes, men som sagt, det är sjukt nära DBs bostad och nära bebyggelse, bara doften av bränd plast hade lätt nått två av tre bostäder med lite vind
Citera
2013-08-01, 23:41
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
Om DB bor där borde han känna till att skogen redan används som soptipp. Vem reagerar över ytterligare lite skräp i en redan nedskräpad skog? Det kanske kändes safe?
Ja jämför med vart marina hittades, en massa brända kablar o annan skit låg bredvid..
Ganska smart drag
Citera
2013-08-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är du lite pyroman?

Jag frågar för att jag funderar på om det eventuellt finns en brandplats 3. Jag fick per mail igår en sådan beskriven för mig med bild och vägbeskrivning.

Tyvärr upptäckte jag en tumavtryck rätt över linsen när jag just satte mig vid datorn så bilderna är lite suddiga vid nära zoom:

Överblick:
https://anonfiles.com/file/b5a0c2744ce17f73c623cf8a631b3a96

Lite närmare;
https://anonfiles.com/file/fa1845fd3caa33fe70f7e97c2fa3736e

Är detta en brandplats eller vad kan ha orsakat fläcken? Hur kan det komma sig att det finns obrändt men visset gräs på sina håll i bilden medan det ser verkligt bränt ut på andra håll. Var finns eventuell aska?

Så vaska fram pyromankunskaperna och kom med tolkningar. Är detta fågel eller fisk? Vad kan ha brunnit eller vad kan man ha försökt bränna eller är det bara ett oljeläckage eller är det någon som hällt ut tändvätska och ändrat sig.

EDIT: Dunken i bakgrunden är givetvis min. Området är alltså ganska stort.

Nej, ingen pyroman men van eldare.

För mycket små gröna plantor och pinnar även mitt i eldstaden så den
är förmodligen gammal.
Citera
2013-08-01, 23:42
Medlem
panzertaxs avatar
Eventuella fynd som kan kopplas till fallet är dock extremt viktiga då det kan säga en hel del om hur GM med kumpaner agerat. Fortsätt söka o tipsa, men låt intressanta områden vila och låt pol.tekn ta hand om det.
Citera
2013-08-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Jo, motorcykeln var hemma hos Ida enligt en granne som sa att den stod utanför på helgen

Det är alternativet som jag finner mest troligt. Därför bör en hypotes om dumpningsförloppet inkludera hur MC:n och kroppen forslades bort samtidigt och så snabbt som möjligt, samtidigt som en bil för att möta upp vid brandplatsen skaffades fram. Tidspress rådde, framförallt om kroppen inte kunde bäras ut till transportbilen, förmodligen S40:n, förrän efter 06:00 - 06:30. Då är den enklaste lösningen att FH tar MC:n till Grästorp för att skaffa fram bilen som mötte upp vid brandplatsen, medan AJ och DB dumpade kroppen. I detta hypotetiska scenario behöver inte kroppen nödvändigtvis ha dumpats i anslutning till någon plats i närheten av DB:s bostad eller längs "fyllevägen" mellan Trollhättan och Tre Älgar. Snabba ryck. Redan på "söndag förmiddag" satte AJ 'på' sin mobil och ringde till TB/miggafrii.
Citera
2013-08-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii

Vad har uppstått mellan Ida* far och styvmor!

https://m.facebook.com/clif*.hermansso*?__user=100003326433911
någonting, de

Har inte uppstått någonting, det är som det är emellan dom. Inse att de älskar varandra eftersom de inte kan vara i från varann, alla bråkar i sina förhållande och just nu är det väl extra känsloladdat när situationern är som den är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in