2013-08-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniskeln
Kan det vara så att det blå satinörngottet legat inuti en sovsäck, som använts till dumpning av kropp med ett par rediga stenar i?
Är det bekräftat att det är ett örngott, så det inte är en såndär påse med snörning som man förvarar sovsäckar i?

Nu går du på så lösa snurriga boliner att man knappt ens vill svara. Du tycker du är smart genom att förlöjliga folk, eller ge dem en ny infallsvinkel. På vad? -Fokusera på idiotdetaljer som en sund jordisk varelse (med /läs & skrivförmåga) köper, eller följ substantiella fakta där RDY står för merparten av dessa sunda infallsvinklar. Gå tillbaka, läs, tänk och återkom.
Varför ödsla tid i tråden med cyberfunderingar som inte har någon form av rimlig substans i sig?
Citera
2013-08-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Gör dem så och hon blir hittad, så är ju AJ tvärkörd, svårt att tänka mig det men självklart ett alternativ. Motorcyklen borde vara hittad, vet vi att den är borta, eller gissar vi bara det?

Allt verkar oklart om mc:n
Citera
2013-08-01, 20:51
Medlem
Citat:
Kan det vara så att det blå satinörngottet legat inuti en sovsäck, som använts till dumpning av kropp med ett par rediga stenar i?
Är det bekräftat att det är ett örngott, så det inte är en såndär påse med snörning som man förvarar sovsäckar i?

Ja, det är bekräftat till 100% att det är örngott. Jag har ett exakt likadant i mitt hem. Inköpt på Jysk.
Citera
2013-08-01, 21:06
Medlem
Citat:

Ingen officiell bekräftelse ännu vad jag känner till. Men enligt mina ögon ser det ut som ett typiskt örngott. Fotot av det på https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72 är så tydligt att man lätt kan se även att det har varit vikt på ett sätt som även jag viker örngott efter tvätt o tork. Alltså vikning 3 ggr, vilket i vikt tillstånd innebär 1/8 av den ovikta ytan. Vikmärkena passar väl in i varandra, så en rekonstruktion av hur det har varit vikt ter sig som lätt att åstadkomma.

Tror dock knappast att örngottet tillsammans med kudde har använts av en människa som huvudstöd under en sömnperiod efter att det veks upp den senaste gången. Vikmärkena ter sig som lite väl tydliga för det i mina ögon.

Har haft en del olika sovsäckar i mina dagar, men har nog aldrig vikt en sovsäckspåse på liknande sätt som ett örngott. Men där kan jag ju bara tala för mig själv.
Citera
2013-08-01, 21:10
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Ingen officiell bekräftelse ännu vad jag känner till. Men enligt mina ögon ser det ut som ett typiskt örngott. Fotot av det på https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72 är så tydligt att man lätt kan se även att det har varit vikt på ett sätt som även jag viker örngott efter tvätt o tork. Alltså vikning 3 ggr, vilket i vikt tillstånd innebär 1/8 av den ovikta ytan. Vikmärkena passar väl in i varandra, så en rekonstruktion av hur det har varit vikt ter sig som lätt att åstadkomma.

Tror dock knappast att örngottet tillsammans med kudde har använts av en människa som huvudstöd under en sömnperiod efter att det veks upp den senaste gången. Vikmärkena ter sig som lite väl tydliga för det i mina ögon.

Har haft en del olika sovsäckar i mina dagar, men har nog aldrig vikt en sovsäckspåse på liknande sätt som ett örngott. Men där kan jag ju bara tala för mig själv.

Ser också hur det har varit vikt och jag tycker det ser ut som att det nyss plockats från garderoben - men är det 3 stickhål eller hål i det? Ett hål i ena hörnet och två i det andra?
Citera
2013-08-01, 21:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Är du lite pyroman?

Jag frågar för att jag funderar på om det eventuellt finns en brandplats 3. Jag fick per mail igår en sådan beskriven för mig med bild och vägbeskrivning.

Tyvärr upptäckte jag en tumavtryck rätt över linsen när jag just satte mig vid datorn så bilderna är lite suddiga vid nära zoom:

Överblick:
https://anonfiles.com/file/b5a0c2744ce17f73c623cf8a631b3a96

Lite närmare;
https://anonfiles.com/file/fa1845fd3caa33fe70f7e97c2fa3736e

Är detta en brandplats eller vad kan ha orsakat fläcken? Hur kan det komma sig att det finns obrändt men visset gräs på sina håll i bilden medan det ser verkligt bränt ut på andra håll. Var finns eventuell aska?

Så vaska fram pyromankunskaperna och kom med tolkningar. Är detta fågel eller fisk? Vad kan ha brunnit eller vad kan man ha försökt bränna eller är det bara ett oljeläckage eller är det någon som hällt ut tändvätska och ändrat sig.

EDIT: Dunken i bakgrunden är givetvis min. Området är alltså ganska stort.
Citera
2013-08-01, 21:13
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ser också hur det har varit vikt och jag tycker det ser ut som att det nyss plockats från garderoben - men är det 3 stickhål eller hål i det? Ett hål i ena hörnet och två i det andra?

Ja, det är stickhål i det eller kanske slitagehål snarare och en reva på andra sidan. Revan är lätt att förstå att den uppkommit under natten, men rena stickhål (som inte går tvärs igenom) Hur uppkommer de?
Citera
2013-08-01, 21:14
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Jag har ju varit där och kikat på det. Det är ett örngott, men jag var själv tveksam först... men absolut inte nu.
Citera
2013-08-01, 21:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ja, det är stickhål i det eller kanske slitagehål snarare och en reva på andra sidan. Revan är lätt att förstå att den uppkommit under natten, men rena stickhål (som inte går tvärs igenom) Hur uppkommer de?

De går inte tvärs igenom? Och inget synligt blod heller, så hmm...beats med faktiskt :/
Citera
2013-08-01, 21:18
Medlem
Citat:

Har funderats lite på de där skadorna även här. Instämmer i att det ser mera ut som nån slags "aktiva stickskador" snarare än "passiva nötningsskador". Ruskigt klena tråddiametrar i ett sånt tyg vad jag förstår. Men är helt oerfaren när det kommer till hantering av slik textil. Alltför feminint tyg för att vara till någon som helst maskulin nytta, typ...
Citera
2013-08-01, 21:20
Medlem
Cocinellas avatar
En eloge till RDY - jag är megaimponerad måste jag tillstå!

Jag hoppas, hoppas verkligen att det kan leda till något genombrott. Nu har det gått en hel månad sen det hände och I*a är inte hittad och jag känner liksom hur pessimismen tar tag i mig. Kommer hon att hittas eller ska hennes föräldrar/barn inte ens få en grav att gå till.

Härligt dock att AJ befinner sig inom lås & bom i Polen, det trodde jag inte måste jag säga. Nu tycker jag inte det är någon prestation direkt av honom att anmäla sig på ambassaden. Ärligt talat tycker jag nog att han kunde ha kommit hem bums om han nu är så oskyldig som han själv påstår.

Tänker tända ett ljus i kväll för L*nda Ch*en som försvann för 4 år sedan exakt i dag och hittades död i skogen av sin blivande man M*ts A*m 7 veckor senare, jag vill verkligen inte se någon upprepning av den historien. Hur den än blir så måste den/de skyldiga få sitt straff den här gången, på ett eller annat vis.
Citera
2013-08-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är du lite pyroman?

Jag frågar för att jag funderar på om det eventuellt finns en brandplats 3. Jag fick per mail igår en sådan beskriven för mig med bild och vägbeskrivning.

Tyvärr upptäckte jag en tumavtryck rätt över linsen när jag just satte mig vid datorn så bilderna är lite suddiga vid nära zoom:

Överblick:
https://anonfiles.com/file/b5a0c2744ce17f73c623cf8a631b3a96

Lite närmare;
https://anonfiles.com/file/fa1845fd3caa33fe70f7e97c2fa3736e

Är detta en brandplats eller vad kan ha orsakat fläcken? Hur kan det komma sig att det finns obrändt men visset gräs på sina håll i bilden medan det ser verkligt bränt ut på andra håll. Var finns eventuell aska?

Så vaska fram pyromankunskaperna och kom med tolkningar. Är detta fågel eller fisk? Vad kan ha brunnit eller vad kan man ha försökt bränna eller är det bara ett oljeläckage eller är det någon som hällt ut tändvätska och ändrat sig.

EDIT: Dunken i bakgrunden är givetvis min. Området är alltså ganska stort.
Tycker det ser ut som nåt kemikaliespill av nåt slag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in