2013-08-01, 23:15
Medlem
meegaminds avatar
http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2412350

kolla tröjan på AJ när han gömmer sig och går iväg bakom glasdörren.

Är det samma tröja? och om detta är inspelat i Polen så har han den kvar.?

Fick ett PM om detta.
Citera
2013-08-01, 23:15
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad boken anbelangar så minns jag det som att författaren släpptes efter att ha varit tillfångatagen av Farc-gerillan (jag kan ha fel), vilket gör att jag tror att en sådan som AJ skulle intressera sig. Överhuvud taget så tror jag att detta är typen av bok som kan falla många på läppen och därför kan den tillhöra precis vem som helst av alla hittills i tråden nämnda gärningsmän. När du nämner "väska" så tycker jag att den ena av bilderna som RDY publicerat här kan tänkas föreställa en bränd nylonväska. De flesta nämner sko och kläder, men jag håller även öppet för väska.

Jag la upp en länk till bild tidigare idag: på en nylonväska som jag också tror att det är. Har haft en liknande själv, därför som jag såg likheter i brandresterna.
Citera
2013-08-01, 23:16
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Man har tyvärr tappat alla de konstigaste saker i den skogen. Det ligger allt från foppatofflor till luvtröjor till järnskrot där.

det var inte där tanken låg, utan hur det hamnat på det sättet om man skulle tappat det.
Citera
2013-08-01, 23:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Jag och alla mina kvinnliga vänner vet om att sidenörngott är skonsammast för håret även fast man ej färgar håret.
Jag sover själv på sidenörngott(dock vita
Ja jag vet det också, men jag vill bara säga att det inte utesluter att även andra (som skiter i sin hårkvalité) kan tänkas äga och använda satinörngott. Tror till och med att relativt få av Sveriges befolkning sover på satin av just den anledningen, kvinnor inräknat
Citera
2013-08-01, 23:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Referens på detta tack!
Jag har ingens referens på det. Men jag tror han menar att operatören startar telefonen via modemet. Det gick i alla fall förr men jag har för mig att det bara var motorola chipet som hade funktionen. Funkar väl ungefär som när man ringde upp modemet förr för att starta datorn? Motsvarande wake-up LAN, på modemet, som jag inte minns vad det hette
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ja, jag får inte klart för mig hur pass dumsmarta dessa lirare är. Det är verkligen jönssonligan i flera tecken, hade man varit smart o planerat det lite så hade aldrig DBs bil blivit stulen. Alls. AJ hade haft alibi o fh och db också. Nu har man riktat misstankarna emot sig istället. Varför? Planerat? Nej. I panik? Ja. Vilseledande, men varför elda upp en bil så starkt kopplad till misstänkt GM? Det är ju inte vilseledande, tvärtom, ledande! Bort från liket möjligtvis, men snart sitter tre pers häktade.

Man kan inte dra några slutsatser utifrån det. God lokalkännedom och gammal planering kan göra att liket är borta för alltid hur korkade di är ändå, eller hur ?

Häktad är lååååångt från fälld, men en bra början
En ännu bättre fortsättning är att hitta och analysera spår, jag tycker många här sköter det bra.
Citera
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Sen som någon sade det filmas på Klaffbron. Vet man om polisen har gått igenom dessa filmer?
Det finns kameror, så brovakten (som sitter på helt annan plats) kan kolla att bron än tom från bilar och folk innan man öppnar. Jag tvivlar på att man har annat än realtidsvisning.
Citera
2013-08-01, 23:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind

Fick ett PM om detta.

Eller om de klippt in från anhållandet och häktningen dagarna efter försvinnandet men ändå, han borde ju varit av med jackan då i så fall? Hade han fler?
Citera
2013-08-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind

Fick ett PM om detta.

Ser inte det ut som en adidas tröja?
Citera
2013-08-01, 23:23
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Eller om de klippt in från anhållandet och häktningen dagarna efter försvinnandet men ändå, han borde ju varit av med jackan då i så fall? Hade han fler?

men du, har jag missat något eller var inte Barca jackan NIKE?'
det va ju ränder på denna som såg ut som ADIDAS
Citera
2013-08-01, 23:24
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Ser inte det ut som en adidas tröja?

det har du rätt i
Citera
2013-08-01, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Kan försäkra dig om att AJ kan leka loss på charmigaste sätt, älskar kvinnor, särskilt unga och starka, åtrådda, så länge han kan kontrollera dem, lägga ner sitt byte. Låt dig inte luras av det käre Bejrut. Det här är inte the average "bad guy", grabben är farlig och skadad på riktigt och har bevisat det mer än en gång under sin sorgliga existens. Killen är möjligtvis helt utan empati (EQ) vilket kan sänka den totala intelligensen (som vi ser den i modern tid, i kombination med IQ), men hans IQ är det inget fel på. Vad som kommer fälla honom inte bara i detta fall, utan i livet, är att han inte kan reagera känslomässigt "normalt" på vedertagen nivå. Det urholkar hans totala intelligens och förmåga till lång överlevnad. Många ser och beskriver honom som en dum, osäker och feg korkskalle. Jag tror det kan vara ett misstag att göra det, då hans enda obalans i framgång ligger i avsaknaden av empati. Han kan känna känslor som rör honom, dvs, kärlek, ilska, hat, glädje och faktiskt, empati, men bara så länge han kan relatera dessa till sig själv. Tro dock inte för en sekund att han är "korkad". Faller han, så blir det på eget grepp, för att han handlar på et sätt en emotionellt fungerande människa inte skulle göra (vilket han redan visat goda prov på).

Det du beskriver är en personlighet som ligger nära min egen, en psykopat.

Men nu ska vi inte snacka om mig eller hurvida han har förmågan att "råka" slå ihjäl en kvinna påverkad men dubbelt så liten som han själv?

Första prio om jag vore polis är att finna kroppen ty gör man inte det eller har trovärdiga ögonvittnen så löser man ej detta brott.
Till sist så tror jag inte polisen bara går på AJ spåret har själv varit anhållen men aldrig blivit släpp på mindre än 3 dygn.. ! Visst blev han släpp jätte tidigt?

Är inte från stan känner inga inblandade så jag erkänner att jag bara spekulerar. Men det är min rätt.

MEN det som talar emot den misstänkte är Semestern och viljan att fira semester sin sista tid i frihet.

Jag har blivit släppt innan häktning och fått råd av utredare att hålla mig i närheten eller inte göra något som kan förvärra min sak.

Är man smart så gör man som dom säger till allt läggs ner eventuellt.
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-01 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in