Citat:
Ursprungligen postat av
id
Ja fattar inte riktigt. Min teori utesluter inte att A.J ringt dem å bett dem komma å att de antingen åkt karavan därifrån eller att de hämtat upp ett andra fordon sen vid bränningen när de bara va två i bilen? Min teori började vid att de alla tre åker å dumpar liket.....
Ingen vet väl ens om A.J:s motorcykel överhuvudetaget kommit med honom till T-hättan? Behöver inte funits något fordon vid Id@s bostad innan s40:n kom.
Din hypotes omfattar alltså
alla möjliga alternativ, samtidigt? Är det så du menar? I så fall kommer du säkert att finna att du har gissat rätt, när FUP såsmåningom blir offentliggjort...
Såvitt jag vet hade AJ bara tillgång till
ett motorfordon: sin MC. Därför håller jag det för troligt att han åkte MC från Jönköping till Trollhättan. Det finns å andra sidan inget som
motsäger att han skulle ha rest med något kollektivt färdmedel, buss och/eller tåg.
I fall att han
inte hade ett motorfordon vid Id@s lägenhet krävs dock en extra resa, i så fall förmodligen med DB:s S40, till Grästorp eller någon annan stans, för att hämta en extra bil som kunde möta upp vid brandplatsen, eller för att släppa av någon av dem, kanske FH, så att denne kunde skaffa fram den andra bilen själv.
Meningen
att de hämtat upp ett andra fordon sen vid bränningen när de bara va två i bilen? tycker jag är alltför svårtydd för att kunna kommentera.