2013-08-01, 22:32
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Inget ont om RDY om hen hjälper till att klara upp fallet, men det är inte länge sedan det var hjulspår i Uddevalla o spekulationer om massa andra ställen, västerut. Ursprungsteorin som hen har hållit fast vid är dock kvarnsjön. Nu först är RDY intresserad av östra delarna, vilket jag tycker är bra då det är en region som faller mig i intresse skarpt.

Det jag gillar med RDY är att han är observant, nyfiken och på hugget. Det kan dock också bli lite "vargen kommer". Som sagt så är hela detta fyndområde med omnejd rejält nerskräpat och om man ids släpa dit bildäck så kan jag också tänka mig att man eldar skräp där. För att det är skoj att elda, absolut. Eller så är det mopedligan som har dragit dit o lekt lite. I och med att jag sett det området själv och sett massor av saker man inte ska lägga i naturen, å varför bry sig om att vända på bildäck? Jag hoppas att fyndplatserna har något med I* att göra, men området i sig var riktigt trashigt (och jag blir förbannad på att folk dumpar så mkt skit i naturen).

Hjulspåren i Uddevalla var inte jag. Däremot hjulspår i östra Trollhättan.
Citera
2013-08-01, 22:32
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej det är det jag också menar- att inget blod verkar finnas på tyget. Men likväl kan något varit inlindat i tyget ändå.

Ja, det är min teori också.

Funderat en del på den där boken också. Den handlar ju om en kvinna som suttit fängslad under lång tid och genomgått tortyr osv. Hon blev mycket uppmärksammad i media för något år sedan när hon blev frigiven eller hur jag minns det. Svårt att tänka mig att tjejer i 20-årsåldern skulle ha intresse av att läsa om detta. Eller dessa herrar?
Därför har jag också tankar om att det som hittats på platsen som utgör den här boken kan vara innehåll från någons väska, ryggsäck eller dyl som dumpats och som inte har samband med de andra föremålen, exempelvis resterna av det som förefaller vara en jacka.
Citera
2013-08-01, 22:35
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, det är min teori också.

Funderat en del på den där boken också. Den handlar ju om en kvinna som suttit fängslad under lång tid och genomgått tortyr osv. Hon blev mycket uppmärksammad i media för något år sedan när hon blev frigiven eller hur jag minns det. Svårt att tänka mig att tjejer i 20-årsåldern skulle ha intresse av att läsa om detta. Eller dessa herrar?
Därför har jag också tankar om att det som hittats på platsen som utgör den här boken kan vara innehåll från någons väska, ryggsäck eller dyl som dumpats och som inte har samband med de andra föremålen, exempelvis resterna av det som förefaller vara en jacka.

AJ är en bokslukare.
Han läser alla böcker han kommer åt.
Citera
2013-08-01, 22:39
Medlem
panzertaxs avatar
Hade jag haft resurser (hej polisen och hej kenneth på mps) så hade jag velat göra ett par sök sydväst om Grästorp, inte långt från DB's bostad. Det finns två kalhyggen på en sidoväg parallellt med fyndplatsen och massor med goa traktorspår o stigar. Det finns ett par dammar som inte syns på kartorna inte långt ifrån kräftdammen. Det finns en mindre ravin och ett par klippskrevor där.

Min tes när jag letade där för en månad sedan var att DB som har/hade hund traskade säkert runt i regionerna och därmed också hittade ett o annat "bra ställe". När AJ fick panik o behövde hjälp så kläckte DB en tänkbar dumpningsplats som han sett när han gått med hundarna. I sådana fall ligger dock inte liket öppet, utan gömt.

Det som talar emot allt är att man vore föga korkad om man gömde ett lik så nära en av de inblandades bostäder. Då ska man vara sjukt säker på att kunna neka sig genom allt.
Citera
2013-08-01, 22:40
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
AJ är en bokslukare.
hur vet du det?
Citera
2013-08-01, 22:40
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
AJ är en bokslukare.
Han har ju sysslat med politisk aktivism och våld så man vet aldrig - Farcguerillan kanske intresserar?
Citera
2013-08-01, 22:42
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
RDY!

Låg örngottet på samma sätt på bilden som när du hittade det?
eller ändrades positionen på det när du lyft med en pinne?

Positionen kan nog ha ändrat sig. Man kan nog inte utesluta att vinden tagit tag i den. Jag har lyft i den med en pinne och tänkt på DNA. Någon tanke att exakt låta den hamna där den låg innan har jag inte haft. Jag konstarerade först bara att det som var under den när jag först fann den inte hade dött. Sedan vid annat tillfälle kollade jag bättre efter blod, men har givetvis inte tagit i den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av id
Ja fattar inte riktigt. Min teori utesluter inte att A.J ringt dem å bett dem komma å att de antingen åkt karavan därifrån eller att de hämtat upp ett andra fordon sen vid bränningen när de bara va två i bilen? Min teori började vid att de alla tre åker å dumpar liket.....
Ingen vet väl ens om A.J:s motorcykel överhuvudetaget kommit med honom till T-hättan? Behöver inte funits något fordon vid Id@s bostad innan s40:n kom.

Din hypotes omfattar alltså alla möjliga alternativ, samtidigt? Är det så du menar? I så fall kommer du säkert att finna att du har gissat rätt, när FUP såsmåningom blir offentliggjort...

Såvitt jag vet hade AJ bara tillgång till ett motorfordon: sin MC. Därför håller jag det för troligt att han åkte MC från Jönköping till Trollhättan. Det finns å andra sidan inget som motsäger att han skulle ha rest med något kollektivt färdmedel, buss och/eller tåg.

I fall att han inte hade ett motorfordon vid Id@s lägenhet krävs dock en extra resa, i så fall förmodligen med DB:s S40, till Grästorp eller någon annan stans, för att hämta en extra bil som kunde möta upp vid brandplatsen, eller för att släppa av någon av dem, kanske FH, så att denne kunde skaffa fram den andra bilen själv.

Meningen att de hämtat upp ett andra fordon sen vid bränningen när de bara va två i bilen? tycker jag är alltför svårtydd för att kunna kommentera.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vet inte hur relevant detta är men jag vet lite videos på AJ samt hans kompisar som det efterfrågades igår om.

http://www.youtube.com/watch?v=r5DQXif17Ss (vidrigt men det var väl väntat)

http://www.youtube.com/watch?v=4WkFMTIyWJU (bilder på skor i alla fall)

När man ser pojkarna leka vid sjön är det svårt att tro att någon av dom skulle fixa det perfekta brottet?

Det ända jag kan förstå är att AJ inte har lätt att fixa unga kvinnor som Id@ och det kan säkert kännas svårt att mista en sådan.

Bara en reflektion som inte behöver betyda någonting alls !
Citera
2013-08-01, 22:43
Medlem
Citat:
OM det skulle vara så att någon av fyndplatserna nu senast har med dådet att göra. Då är det sjukt nära den brända bilen och båda ställena extremt nära D*Bs bostad. Det är ju så korkat så det finns inte. I sådana fall ligger knappast I* i Arvidsjaur eller Norge, utan halvgömd under en buske i skogarna sydväst (min teori) om Grästorp. Det skulle dock stärka tesen om att allt skett i panik och gått väldigt fort (och slarvigt)

Förmodligen är det så. Väldigt fort, i panik och därav mycket slarvigt, många misstag, improviserat åtgärdade. Vilka direktiv en autoritär GM än må ge sina undersåtar, så kan inte ens han handla übersuper i ett sådant läge. Klart saker går snett, man missar (som tur är). En stolle som AJ måste ju bort från gatorna, skyldig till Id@s försvinnande eller inte. Han har gjort tillräckligt innan om inte annat för att bevisa den tesen och förtjäna det.
Citera
2013-08-01, 22:43
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Så pass säker att du vet att det inte har med en sovsäck att göra?

Den har öppning för kudde och flik för att hålla kudden på plats. Jag var som sagt inte säker själv först.
Citera
2013-08-01, 22:46
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
hur vet du det?

Det tänker jag självfallet inte gå in på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in