Citat:
Ursprungligen postat av
Apati75
Jag förstår vad du menar men ändå inte. Jag har det bra men det saknas nånting! Ibland kan jag känna mig lyrisk efter ett par bärs men nästan aldrig annars. Jo, kanske efter att ha fuktat läpparna på morgonkaffet, men det vara bara en kort sekund.
Jag förstår vad du menar. Jag erkänner gärna att jag "åker dit" då och då på den känslan. Men jag låter den aldrig stanna särskilt länge om jag inte känner för att "behöva känna mig lite deppig just nu".
Att någonting saknas är ju just tecknet på att du har upptäckt något som någon annan har som du inte har. Och att du ska känna dig ledsen för det är bara befängt.
Men jag tar ett litet exempel: Jag är fortfarande singel och bor ensam. Trivs bra. Men jag, antagligen liksom du, saknar ibland lite kärlek och gemenskap med någon annan.
Då tänker jag så här: "Antingen går jag ut eller in på någon datingsite och verkligen lär mig hur man raggar upp en tjej, eller ger det ett försök i alla fall. Eller så stannar jag här hemma och trivs med ett glas vin".
Ofta blir det alternativ 2, men bara vetskapen om att alternativ 1 finns gör mig lycklig. Jag har valet. Jag lägger inte mitt öde i händerna på någon annan, jag lägger det i händerna på mig själv.
För tro mig när jag säger det här: Det finns inget man inte kan lära sig att behärska.