Citat:
Ursprungligen postat av
cybernetic
sterilt vatten, va fan tror du att du kokar vattnet för

- detta räcker för att sterilisera de ev. bakterier eller smuts som skulle kunna finnas på uppsugningsnålen. Har du en het nål reagerar oljan på det och kan skära sig lite. Helt onödigt. Låt den kallna istället.
Sen har uppsugningsnålen inte används intramuskulärt och därmed inte utsatts för samma risk för bakterier.
För det första blir inte kanylen steril av att koka den. Även om jag inte själv är så noga med mina grejjer så kan det vara en idé att forska först och ge råd därefter. Det bästa sättet att slippa infektioner är att lägga en slant extra för att ha sterila nålar hela tiden. Säg att du exempelvis får något snusk på uppsugninsnålen, förutsatt att du använder vialer, så har du kontaminerat hela vialen efter det. Är du känslig kan du åka på en infektion vid varje stick med oljan efter det.
Citat:
Ursprungligen postat av
X2theZ
Finns det någon här som kört med insulin? Jag har hittat lite information och vill se hur folk kör eftersom alla verkar köra olika.
All BRA information uppskattas
Mvh X2theZ
Det finns så många protokoller och upplägg att man inte blir vettig hur mycket man än läser, man får bara mer frågor och funderingar. Välj ett du är intresserad av, eller pröva dig fram och lär känna din kropp och dess respons till insulinet. Post workout är ett bra sätt att börja på, börja lågt och trappa upp vartefter och hitta vad som fungerar för dig. Efter bruk post workout kan du börja bruka morgon/pre-wo/post eller hur du känner fört. Man får helt enkelt känna sig fram, även om det är livsfarligt så måste man vara relativt hjärndöd för att dö utav det.
Mvh