2013-08-01, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigLucipher
Ska snart kicka igång min första kur, förberedelserna är klara.

Kommer köra inject och den enda frågan som kvarstår är: vad ska jag ha för nål(ar)?

Ser att det finns uppsugningsnål och sen två till, behöver man en uppsugningsnål per gång+annan nål?
Vad ska injectnålen vara för någon och varför?

Var ska du sätta? På sidan av skinkan är blå nål oftast bra, så tillvida du inte har allt för mycket underhudsfett. I sånt fall en grön eller svart. Jag sticker alltid med bli och trycker in nålen lite extra i skinkan så att den går djupare in i muskeln.

Själv använder jag samma uppsugningsnål varje gång. Grön eller rosa är bra för detta. Är du orolig kan du koka nålen innan du suger upp. Vänta tills den kallnat innan du använder den.

Lycka till!
Citera
2013-08-01, 02:49
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybernetic
Var ska du sätta? På sidan av skinkan är blå nål oftast bra, så tillvida du inte har allt för mycket underhudsfett. I sånt fall en grön eller svart. Jag sticker alltid med bli och trycker in nålen lite extra i skinkan så att den går djupare in i muskeln.

Själv använder jag samma uppsugningsnål varje gång. Grön eller rosa är bra för detta. Är du orolig kan du koka nålen innan du suger upp. Vänta tills den kallnat innan du använder den.

Lycka till!
Jaha, varför skulle det vara bra har du tänkt dig? Kokar du ens i sterilt vatten?
Citera
2013-08-01, 06:52
Medlem
Tänkte gå på min första inject kur om någon månad och vill ha lite råd.

1:
Dbol 50mg/ed v1-7
Testo-C 250mg/e5d v1-14
Nolva 40mg/ed v16-18
Nolva 20mg/ed v18-20

2:
Dbol 50mg/ed v1-7
Testo-C 500mg/e5d v1-7
Nolva 40mg/ed v16-18
Nolva 20mg/ed v18-20

Ska jag kanske slänga in Clomid tillsammans med nolvan?
Kommer köpa hem Letro ifall att!

Mvh!
Citera
2013-08-01, 14:03
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfektionait
Tänkte gå på min första inject kur om någon månad och vill ha lite råd.

1:
Dbol 50mg/ed v1-7
Testo-C 250mg/e5d v1-14
Nolva 40mg/ed v16-18
Nolva 20mg/ed v18-20

2:
Dbol 50mg/ed v1-7
Testo-C 500mg/e5d v1-7
Nolva 40mg/ed v16-18
Nolva 20mg/ed v18-20

Ska jag kanske slänga in Clomid tillsammans med nolvan?
Kommer köpa hem Letro ifall att!

Mvh!

Kör på alternativ 1. Du kommer få grymt tryck. Var förberedd på gyno med.
Citera
2013-08-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Kör på alternativ 1. Du kommer få grymt tryck. Var förberedd på gyno med.

Okej! Tycker du jag ska köra både clomid och nolva till pct?
Citera
2013-08-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Jaha, varför skulle det vara bra har du tänkt dig? Kokar du ens i sterilt vatten?

sterilt vatten, va fan tror du att du kokar vattnet för - detta räcker för att sterilisera de ev. bakterier eller smuts som skulle kunna finnas på uppsugningsnålen. Har du en het nål reagerar oljan på det och kan skära sig lite. Helt onödigt. Låt den kallna istället.

Sen har uppsugningsnålen inte används intramuskulärt och därmed inte utsatts för samma risk för bakterier.
Senast redigerad av cybernetic 2013-08-01 kl. 16:10.
Citera
2013-08-01, 16:16
Medlem
Citat:
sterilt vatten, va fan tror du att du kokar vattnet för - detta räcker för att sterilisera de ev. bakterier eller smuts som skulle kunna finnas på uppsugningsnålen. Har du en het nål reagerar oljan på det och kan skära sig lite. Helt onödigt. Låt den kallna istället.

Sen har uppsugningsnålen inte används intramuskulärt och därmed inte utsatts för samma risk för bakterier.
Jävligt dumsnålt att inte bara ta en ny nål varje gång, de kåstar lixom inte äns 1kr. Skulle aldrig använda samma nål 2ggr, har man inte råd med nålar ska man nog prioritera om sitt bruk.
Citera
2013-08-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelleaxelsson
Jävligt dumsnålt att inte bara ta en ny nål varje gång, de kåstar lixom inte äns 1kr. Skulle aldrig använda samma nål 2ggr, har man inte råd med nålar ska man nog prioritera om sitt bruk.

1 kr? För många kostar de 5. Och ibland finns de inte till hands. Kan lova dig att väldigt många kokar - särskilt om du kör 3-4 stick i veckan.

Personligen gör jag inte det. Men det finns alltid trix att använda om någon undrar.
Citera
2013-08-01, 16:47
Bannlyst
Finns det någon här som kört med insulin? Jag har hittat lite information och vill se hur folk kör eftersom alla verkar köra olika.
All BRA information uppskattas

Mvh X2theZ
Citera
2013-08-01, 17:14
Medlem
Citat:

För det första blir inte kanylen steril av att koka den. Även om jag inte själv är så noga med mina grejjer så kan det vara en idé att forska först och ge råd därefter. Det bästa sättet att slippa infektioner är att lägga en slant extra för att ha sterila nålar hela tiden. Säg att du exempelvis får något snusk på uppsugninsnålen, förutsatt att du använder vialer, så har du kontaminerat hela vialen efter det. Är du känslig kan du åka på en infektion vid varje stick med oljan efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av X2theZ
Finns det någon här som kört med insulin? Jag har hittat lite information och vill se hur folk kör eftersom alla verkar köra olika.

Mvh X2theZ

Det finns så många protokoller och upplägg att man inte blir vettig hur mycket man än läser, man får bara mer frågor och funderingar. Välj ett du är intresserad av, eller pröva dig fram och lär känna din kropp och dess respons till insulinet. Post workout är ett bra sätt att börja på, börja lågt och trappa upp vartefter och hitta vad som fungerar för dig. Efter bruk post workout kan du börja bruka morgon/pre-wo/post eller hur du känner fört. Man får helt enkelt känna sig fram, även om det är livsfarligt så måste man vara relativt hjärndöd för att dö utav det.

Mvh
Citera
2013-08-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X2theZ

Mvh X2theZ
Jag har kört ett antal pennor. Fråga på.
Citera
2013-08-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perfektionait
Okej! Tycker du jag ska köra både clomid och nolva till pct?
Det är bättre att köra Nolvadex och clomid så kör på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in