2013-08-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
Var inte dokumentären om iran och monarkin tillräckligt tydlig över hur läget ser ut i Iran,

Nej, den dokumentären är bara propaganda som SVT valt ut för att etablera en felaktig bild av Iran.

Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
tror inte dem "förnekar", det handlar om rätten till att ha en åsikt / yttra sig som saknas i Iran. Iran blomstrade för 40 år sedan, sedan blev det tyvärr en islamsk stat!

Jaha, det är bara i Sverige människor yttrar sig eller hur? Överallt finns det mörkret och onda krafterna som hindrar människorna.

Vill du se debatter så ska du besöka Iran, fråga Jürgen Habermas. Så håll borta din propaganda SVT om du på allvar vill diskutera Iran.
Citera
2013-08-01, 18:08
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vill du se debatter så ska du besöka Iran, fråga Jürgen Habermas. Så håll borta din propaganda SVT om du på allvar vill diskutera Iran.

Mmm, Mousavi fick husarrest och systersonen blev mördad pågrund av den rådande yttrandefriheten som råder i Iran? Ja, vi har förstått det.

Alla dessa poeter, författare och journalister som har fått sätta livet till likaså. Att Iran har en annan definitionen på nästan allt har vi redan lärt oss av dig under senaste året. Nu senast den egna definitionen av yttrandefrihet, frihet och att leva ett gott liv (ha tillgång till färsk kyckling. Måste slå rekordet i idioti).
Senast redigerad av Armaiti 2013-08-01 kl. 18:23.
Citera
2013-08-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
پاک زدی جاده خاکی!
Nej, du förnekade fattigdomen i Iran med skitsnacket om färska saftiga kycklingar, färska valnötter, blommor som luktar gott och frukter som skulle slå Sveriges frukter och annat trams. Att du inte skäms när en så stor del av befolkningen där nere har det svårt att överleva från morgon till kväll. Barn som svälter ute på Tehrans gator och du tjatrar om saftiga frukter?! خجالت بکش

Fick du slut på grodor att rapa ut? Gör mig inte besviken nu "djanam".
Läste du artikeln om dina älskade "religiösa" araber?

Det är inte skitsnack.. Du har inte förutsättningen för att diskutera på allvar.

Ja Iranier äter bra, bättre kvalitéer på många sätt. Fattigdomen i Iran , du kan bry dig om fattigdomen där du bor, för enligt era uppgifter borde Iran har svultit ihjäl nu. Du gör inte Iran en tjänst genom att "ljuga" Armaiti, du vet mycket väl att det är fel.

Du utnyttjar propagandans krafter i media och hjälper den gärna mot den iranska staten. Sen avråder jag dig att ägna ditt liv åt att hitta något som inte finns. Ibland kan saker och ting vara tvärtom och sen ångrar du dig väldigt mycket.

Förresten Neda eller den första Neda http://nimg.sulekha.com/others/original700/neda-soltani-2010-9-13-7-20-0.jpg
Case be in migana.. så söker man asyl lär er..
http://4.bp.blogspot.com/_NUZ_fM-TQKQ/Sj7pksbF6cI/AAAAAAAAOGY/ZfzzFOICmvQ/s1600-h/Neda.png
Citera
2013-08-01, 18:16
Bannlyst
Citat:
پاک زدی جاده خاکی!
Nej, du förnekade fattigdomen i Iran med skitsnacket om färska saftiga kycklingar, färska valnötter, blommor som luktar gott och frukter som skulle slå Sveriges frukter och annat trams. Att du inte skäms när en så stor del av befolkningen där nere har det svårt att överleva från morgon till kväll. Barn som svälter ute på Tehrans gator och du tjatrar om saftiga frukter?! خجالت بکش

Fick du slut på grodor att rapa ut? Gör mig inte besviken nu "djanam".
Läste du artikeln om dina älskade "religiösa" araber?

Vilken fattigdom pratar du om?
I Iran lever man på hel annan sätt som du kanske inte känner till på grund av att du har varit här länge
Här i västvärlden är samhällssystemet byggt på lån, Många här i sverige skulle inte kunna leva eller kanske ha mat och låner eller bidrag inte fanns, Men i Iran arbetar man för att få reslutat, Har du tittat på antal personer som äger hem i sverige?
De största delen hyr, Men tex. i Iran så ''samlar man pengar'' för att köpa hus/lägeheter/boende

Citat:
Nej, den dokumentären är bara propaganda som SVT valt ut för att etablera en felaktig bild av Iran.

Länge sedan du besökte V&M eller Poltik-utrikes
Fick T-80U att ändra sig i tråden: ''Kan iran sänka amerikanskt hangarfartyg''
Citera
2013-08-01, 18:23
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Det är inte skitsnack.. Du har inte förutsättningen för att diskutera på allvar.

Ja Iranier äter bra, bättre kvalitéer på många sätt. Fattigdomen i Iran , du kan bry dig om fattigdomen där du bor, för enligt era uppgifter borde Iran har svultit ihjäl nu. Du gör inte Iran en tjänst genom att "ljuga" Armaiti, du vet mycket väl att det är fel.

Du utnyttjar propagandans krafter i media och hjälper den gärna mot den iranska staten. Sen avråder jag dig att ägna ditt liv åt att hitta något som inte finns. Ibland kan saker och ting vara tvärtom och sen ångrar du dig väldigt mycket.

Förresten Neda eller den första Neda http://nimg.sulekha.com/others/original700/neda-soltani-2010-9-13-7-20-0.jpg
Case be in migana.. så söker man asyl lär er..
http://4.bp.blogspot.com/_NUZ_fM-TQKQ/Sj7pksbF6cI/AAAAAAAAOGY/ZfzzFOICmvQ/s1600-h/Neda.png

Munkäftandet med dig är ingenting förutom en tidsfördrift när jag inte har annat vettig att göra vilket är ganska svårt med en liten som inget annat gör än att sova och äta. Det är ingenting jag ägnar mitt liv åt. Däremot har jag hjälpt några vänner och bekanta som jobbar med gatubarnen i Tehran och vet mycket väl vad jag pratar om.

Har du fortfarande fastnat i Neda-Caset? Move on! Att din regim är expert på att koka ihop konspirationsteorier vet varenda idiot med IQ högre än en amöba.
Citera
2013-08-01, 18:25
Medlem
Citat:
Mmm, Mousavi fick husarrest och systersonen blev mördad pågrund av den rådande yytrandefriheten som råder i Iran? Ja, vi har förstått det.

Alla dessa poeter, författare och journalister som har fått sätta livet till likaså. Att Iran har en annan definitionen på nästan allt har vi redan lärt oss av dig under senaste året. Nu senast den egna definitionen av yttrandefrihet, frihet och att leva ett gott liv (ha tillgång till färsk kyckling. Måste slå rekordet i idioti).

Ja så uppfattar du saken.. Men i verkligheten finns det pengar som spenderas på regimbyte.
Om X vill skapa missnöje så vet också X vad denne ska göra.

Du som diskuterar mord, en fråga, hur väl känner du till saken?
Kan det inte vara så att andra utför uppdragen för att skapa missnöje?
Citera
2013-08-01, 18:30
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ja så uppfattar du saken.. Men i verkligheten finns det pengar som spenderas på regimbyte.
Om X vill skapa missnöje så vet också X vad denne ska göra.

Du som diskuterar mord, en fråga, hur väl känner du till saken?
Kan det inte vara så att andra utför uppdragen för att skapa missnöje?

Regimbyte? Mousavi är bara en light version annars same same. Vem skulle tjäna på att upphöja honom och sänka ner Ahmadis grupp?

Om jag för en sekund tar dig på allvar och blir någorlunda nyfiken på vilken konspirationsteori som har kokats ihop om systersonens mord. Berätta vad du tror.

Senast redigerad av Armaiti 2013-08-01 kl. 18:35.
Citera
2013-08-01, 18:40
Medlem
Citat:
Munkäftandet med dig är ingenting förutom en tidsfördrift när jag inte har annat vettig att göra vilket är ganska svårt med en liten som inget annat gör än att sova och äta. Det är ingenting jag ägnar mitt liv åt. Däremot har jag hjälpt några vänner och bekanta som jobbar med gatubarnen i Tehran och vet mycket väl vad jag pratar om.

Har du fortfarande fastnat i Neda-Caset? Move on! Att din regim är expert på att koka ihop konspirationsteorier vet varenda idiot med IQ högre än en amöba.

Nu tramsar du Armaiti... Vi har fortfarande flera olösta fall här.
Neda fallet är löst, men IRI undersöker för tillfället dina gelikars reaktioner till det fallet. Konspirationsteorier? Ja du regime change projektet betalades av amerikaner, det är lite svårt att kalla saken för en konspiration..

Jag har inte sett dig diskutera något om Iran, sällan eller kanske aldrig. Du vill hela tiden skapa misstankar om IRI och även förstärka denna allmänna förnekelse som många Iranier i exil är drabbad av.
Citera
2013-08-01, 18:40
Bannlyst
Citat:
Regimbyte? Mousavi är bara en light version annars same same. Vem skulle tjäna på att upphöja honom och sänka ner Ahmadis grupp?

Om jag för en sekund tar dig på allvar och blir någorlunda nyfiken på vilken konspirationsteori som har kokats ihop om systersonens mord. Berätta vad du tror.

Hossein Mousavi?!
Han var skapad av väst för att försöka göra större ändringar i Iran och på längre sikt byta regimen och land systemet
Citera
2013-08-01, 18:44
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRI
Hossein Mousavi?!
Han var skapad av väst för att försöka göra större ändringar i Iran och på längre sikt byta regimen och land systemet

Du menar från samma sekund som han blev Khameneis kusin?
Senast redigerad av Armaiti 2013-08-01 kl. 18:49.
Citera
2013-08-01, 18:47
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Nu tramsar du Armaiti... Vi har fortfarande flera olösta fall här.
Neda fallet är löst, men IRI undersöker för tillfället dina gelikars reaktioner till det fallet. Konspirationsteorier? Ja du regime change projektet betalades av amerikaner, det är lite svårt att kalla saken för en konspiration..

Jag har inte sett dig diskutera något om Iran, sällan eller kanske aldrig. Du vill hela tiden skapa misstankar om IRI och även förstärka denna allmänna förnekelse som många Iranier i exil är drabbad av.

Wow, så du erkänner att regimbytet från Pahlavi till Mullorna betalades av amerikaner efter mos mos kardane mollaha (orkar inte skriva på persiska. Tror jag slipper höra skitsnacket om att jag inte kan persiska framöver). Mår du bra?

Det är svårt att diskutera med dig om något när du stämplar ALLT man skriver som propaganda. Som sagt förnekelsen är något du är drabbad av. Ska jag dra upp allt igen min älskade arabättling?
Citera
2013-08-01, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Nej, Saudi arabien är "ortodoxa muslimer", dem följer koranen från punkt och pricka, det är just därför som deras variant av Islam blir så extrem, men den blir inte desto mindre sann. Många andra länder, däribland Turkiet, följer inte Islam lika lojalt och strikt, därav den grova kontrasten.

Nej, du har fel. Svenskar som bor i ghetton begår fortfarande inte lika mycket brott som vissa invandrargrupper. Gruppvåldtäkter är vanligare bland MÖ-folk oavsett socioekonomisk bakgrund jämfört med etniska svenskar. Detta är främst kulturellt betingat. Tyvärr så vill inga MÖ'are debattera detta, vilket leder till att dessa problem kvarlever inom gruppen. Hedersrelaterat våld är också kulturellt betingat och är vanligt bland folkgrupper som tidigare förlitade sig på familjen/klanerna för att kunna upprätthålla ett välfungerande rättssamhälle.

Moral kommer från människans altruistiska natur, inte från en bok som påstår att jorden är 5000 år eller att kvinnor är hälften så mycket värd som en man.

Bara för att man är islamkritiker så blir man inte per automatik SD'are. Jag identifierar mig som en perser med sekulära åsikter och värderingar. Jag är emot religionens inblandning i allt som har med politik och vetenskap att göra. Religion är en personlig sak som helst ska utövas inom en kyrka eller inom hemmet, och inte inom politiken.

du vet inte vad du talar om, saudi är skapat av väst och styrs av väst och används av väst för att destabilisera mellanöstern. De gör en för dem fördelaktig tolkning av islam som de använder för att tjäna västs syften. Det är västs islam.

vanligaste namnen på våldtäktsmän i sverige är svenska:
http://research.nu/privat/valdtakt/listan.php

brottskultur kommer inte från mellanöstern, du är ingen iranier, du är sd:are. Om du känt till iran hade du vetat att folk ogillar kriminalitet och att det aldrig glorifieras där. Inte nånstans i mellanöstern glorifieras brott. I väst görs filmer som glorifierar brott etc.

Folk utan spiritualitet blir till slut psykopater eller djur. Tro gör en starkare och bidrar till utveckling av ens person och också samhälle. Det förenar folk, skapar heder och moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in