2013-08-12, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Azize dele ghashangam, andas! Du har verkligen problem med läsförståelset. Vill du stämpla propaganda på mig så varsågod men det är bara smutskastningsförsök från din sida och ingenting annat.
Såg du förresten dem sista klippen jag la in? Det är förnekelse på hög nivå om man menar att USAs intresse för Iran blommade upp senaste åren. Det är så dumt och idiotisk påstående att man borde skämmas över uttalandet. Allt som har hänt i Iran senaste 100år har väst haft ett finger med i INKLUSIVE den islamiska så kallade revolutionen 1979!

Nej, det är inte så att jag stämplar dig med något som du inte är!
Du ville bevisa för oss att pahlavi störtades av USA. Så gör det!
Jag andas fint.. en ny taktik det här med "Andas!"
Citat:
När började diskussionen handla om min person? Vill du gå på dejt med mig?
Jag har för det mesta min traditionella klädsel hemma och ute har jag byxor eller kjol och en tröja till. Jag vet inte, du kanske kan tala om för mig vem/vilka som har patent på dessa klädesplagg.

Spela inte dum!Svara på inlägget.

Vem bestämmer klädstilen? Du själv?
Senast redigerad av IR5 2013-08-12 kl. 03:09.
Citera
2013-08-12, 12:41
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
religion är en del av en utvecklad människa, det är naturligt. Det är inte hämmande utan tvärtom.
Vad är en utvecklad människa enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jahaaaa..

Du fick en invändning innan som du hoppade över..
Vad är skönhet, estetik? Vad är det om inte en Gud finns?
Finns det någon mening att klassificera skönhet som något positivt, då ingen GUD finns..
Upplys oss..
Har du aldrig upplevt en skön eftermiddag utan din rymdpappa?

Citat:
När började diskussionen handla om min person? Vill du gå på dejt med mig?
Jag har för det mesta min traditionella klädsel hemma och ute har jag byxor eller kjol och en tröja till. Jag vet inte, du kanske kan tala om för mig vem/vilka som har patent på dessa klädesplagg.
Citera
2013-08-12, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Vad är en utvecklad människa enligt dig?

Jag har inga problem med att svara på frågan men jag bad dig förklara vad du menade med en sak du skrev tidigare och du ignorerade det, så varför ska jag svara dig?

det är lättare att ställa frågor än att stå för något, eller hur?
Citera
2013-08-12, 15:42
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Nej, det är inte så att jag stämplar dig med något som du inte är!
Du ville bevisa för oss att pahlavi störtades av USA. Så gör det!
Jag andas fint.. en ny taktik det här med "Andas!"

Ja, du vill gärna tro det så du kan köra med ditt skitsnack om exiliranier. Ingenting jag har skrivit här i diskussionen har jag hämtat från tomma intet utan jag har presenterat var mina åsikter kommer ifrån.
Angående Pahlavi så har jag redan redovisat varför majoriteten är ense om att det var väst som hade tröttnat på Shahen, sen att du och dem dina vill leka strutslek be my guest.

Citat:
Spela inte dum!

Vem bestämmer klädstilen? Du själv?

Dars pás midam azizam.

Ja, jag är myndig och väljer själv hur jag klär mig.
Sedan kanske du själv ska ligga jävligt lågt såvida du inte går runt i vida klänningar ovanför ankeln, sandaler och ett tygstycke istället för underkläder. ALLT du har på dig är västtillverkad.
Sedan har inte detta någonting med inlägget jag skrev om männens vs kvinnornas klädsel i Iran att göra. Det är bara ännu ett patetisk försök att ändra riktningen på diskussionen.
Senast redigerad av Armaiti 2013-08-12 kl. 15:52.
Citera
2013-08-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ja, du vill gärna tro det så du kan köra med ditt skitsnack om exiliranier. Ingenting jag har skrivit här i diskussionen har jag hämtat från tomma intet utan jag har presenterat var mina åsikter kommer ifrån.
Angående Pahlavi så har jag redan redovisat varför majoriteten är ense om att det var väst som hade tröttnat på Shahen, sen att du och dem dina vill leka strutslek be my guest.

Majoriteten av Iranier?? Vilka är det? Folk du har träffat? Ska vi kalla detta för bevis!!
Jag konstaterar att exiliraniers lösa anklagelser bygger på liknande resonemang.

Citat:
Dars pás midam azizam.

Ja, jag är myndig och väljer själv hur jag klär mig.
Sedan kanske du själv ska ligga jävligt lågt såvida du inte går runt i vida klänningar ovanför ankeln, sandaler och ett tygstycke istället för underkläder. ALLT du har på dig är västtillverkad.
Sedan har inte detta någonting med inlägget jag skrev om männens vs kvinnornas klädsel i Iran att göra. Det är bara ännu ett patetisk försök att ändra riktningen på diskussionen.

Är du myndig? Vad bra.. Vad har det med saken att göra!
Tillverkning är inte samma sak som "klädstil". Kan inte du för en gångs skull lägga undan propagandan och inse att detta endast är en diskussion. Dessutom är oftast inte kläderna "tillverkade" i väst då arbetskraften kostar en del.

Jag ställer frågan igen... Du vill inte att någon regim bestämmer det du ska ha på dig.. OK
Vem bestämmer det du har på dig idag? Bebin, jag tänker faktiskt lyssna på det du har att säga. Det är jätte viktigt för mig att veta vad du har för invädningar! Inte såna här idiotiska invändningar som "majoriteten av Iranier", bara dina egna åsikter, det du verkligen tycker.

Du kan försvara vad du vill, vad du vill, bara det kommer från dig själv..
Citera
2013-08-12, 16:57
Medlem
Citat:
Har du aldrig upplevt en skön eftermiddag utan din rymdpappa?

Varför ska man sträva efter den känslan? Om inte en Gud så vad är det som förpliktigar oss till den typen av skönhet,godhet eller den positiva känsla som vi kallar för olika saker.
Citera
2013-08-13, 01:39
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Är du myndig? Vad bra.. Vad har det med saken att göra!
Tillverkning är inte samma sak som "klädstil". Kan inte du för en gångs skull lägga undan propagandan och inse att detta endast är en diskussion. Dessutom är oftast inte kläderna "tillverkade" i väst då arbetskraften kostar en del.

Fortfarande är inte jeansen, kalsongerna, kostymbyxorna eller något annat klädesplaggen du har på dig något annat än västerländsk så du ska kanske vara tyst. Jag tvivlar att du går runt med en vit klänning, sandaler och tygstycken runt midjan.

Citat:
Jag ställer frågan igen... Du vill inte att någon regim bestämmer det du ska ha på dig.. OK
Vem bestämmer det du har på dig idag? Bebin, jag tänker faktiskt lyssna på det du har att säga. Det är jätte viktigt för mig att veta vad du har för invädningar! Inte såna här idiotiska invändningar som "majoriteten av Iranier", bara dina egna åsikter, det du verkligen tycker.
Du kan försvara vad du vill, vad du vill, bara det kommer från dig själv..

Nej, jag tycker alla ska ha rätt att klä sig som dem vill. Det ska inte vara tvång. Det ÄR tvång i Iran. Att alla ska klä sig på ett viss sätt annars får moralpoliser psykbryt. Kommer ihåg första gången jag var i Iran vilket är många år sedan och vi skulle på fest, jag hade då sminkat mig och vi blev stoppade av khahar zahra ute på gatan som var hotfulla och räckte fram bomull. Jag som var ovetande blev rädd och tog bomullet och tänkte få bort läppstiftet, om inte min kusin hade stoppat mig så hade jag rivit sönder mina läppar då dem under en period brukade stoppa in krossade glas i bomull så folk rev sig när dem i rädsla försökte få bort sminket från ansiktet och nej, det här är inte propaganda utan ren fakta!
Senast redigerad av Armaiti 2013-08-13 kl. 02:26.
Citera
2013-08-13, 19:21
Medlem
Literals avatar
Citat:
Jag har inga problem med att svara på frågan men jag bad dig förklara vad du menade med en sak du skrev tidigare och du ignorerade det, så varför ska jag svara dig?

det är lättare att ställa frågor än att stå för något, eller hur?
Det har jag redan förklarat för dig.
Citat:
Den humana friheten föder estetik och kreativitet.Religioner är fängslande och farliga för människans utveckling.
Förstår du inte?
Citat:
Varför ska man sträva efter den känslan? Om inte en Gud så vad är det som förpliktigar oss till den typen av skönhet,godhet eller den positiva känsla som vi kallar för olika saker.
Behöver du en rymdpappa för att veta dina gränser?
Citera
2013-08-13, 19:59
Medlem
Literals avatar
Citat:
jag hade då sminkat mig och vi blev stoppade av khahar zahra ute på gatan som var hotfulla och räckte fram bomull. Jag som var ovetande blev rädd och tog bomullet och tänkte få bort läppstiftet, om inte min kusin hade stoppat mig så hade jag rivit sönder mina läppar då dem under en period brukade stoppa in krossade glas i bomull så folk rev sig när dem i rädsla försökte få bort sminket från ansiktet och nej, det här är inte propaganda utan ren fakta!
Du tog emot bomullen,eller hur?Fann du något i bomullen?
Hur troligt är det att så pass allvarliga företeelser inte skulle vara dokumenterade?
Många jag pratade med innan min resa till Iran varnade att Iran är ett farligt land.Babbel!
Har märkt i media att det är något av en trend i Sverige med överdrivna och ibland direkt felaktiga påståenden om Iran.
Det var inte mer dramatiskt att resa till Iran än att det är att åka till USA.
Citera
2013-08-13, 21:48
Bannlyst
Citat:
Det har jag redan förklarat för dig.

Förstår du inte?

Citat:

religion handlar inte om nån rymdpappa, utan att det finns mer än vi ser. Religion är ett sinne

förstår du inte?
Citera
2013-08-13, 21:55
Bannlyst
Citat:
Nej, jag tycker alla ska ha rätt att klä sig som dem vill. Det ska inte vara tvång. Det ÄR tvång i Iran. Att alla ska klä sig på ett viss sätt annars får moralpoliser psykbryt. Kommer ihåg första gången jag var i Iran vilket är många år sedan och vi skulle på fest, jag hade då sminkat mig och vi blev stoppade av khahar zahra ute på gatan som var hotfulla och räckte fram bomull. Jag som var ovetande blev rädd och tog bomullet och tänkte få bort läppstiftet, om inte min kusin hade stoppat mig så hade jag rivit sönder mina läppar då dem under en period brukade stoppa in krossade glas i bomull så folk rev sig när dem i rädsla försökte få bort sminket från ansiktet och nej, det här är inte propaganda utan ren fakta!

sånt här stör mig, såg du nåt bomull med glas i? detta är antagligen inte sant. Jag har hört så många såna här historier, när jag var barn och första gången skulle åka till iran var jag livrädd och grät av rädsla för jag trodde det skulle vara nåt sorts inferno. När jag åkte dit älskade jag det och grät när vi skulle till sverige för jag ville stanna.

i början efter revolutionen var den islamska prägeln mer sträng även om jag inte tror på bomullsglaset. Men IRI har tveklöst utvecklats sen dess, så varför sprida en massa skit om IRI istället för att diskutera hur IRI kan utvecklas? har du inte sett nån utveckling av IRI? när du sprider skit om IRI bidrar du till krigspropagandan, ja krigs. Så välj sida.
Senast redigerad av joghd 2013-08-13 kl. 21:58.
Citera
2013-08-13, 22:09
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
sånt här stör mig, såg du nåt bomull med glas i? detta är antagligen inte sant. Jag har hört så många såna här historier, när jag var barn och första gången skulle åka till iran var jag livrädd och grät av rädsla för jag trodde det skulle vara nåt sorts inferno. När jag åkte dit älskade jag det och grät när vi skulle till sverige för jag ville stanna.

i början efter revolutionen var den islamska prägeln mer sträng även om jag inte tror på bomullsglaset. Men IRI har tveklöst utvecklats sen dess, så varför sprida en massa skit om IRI istället för att diskutera hur IRI kan utvecklas? har du inte sett nån utveckling av IRI? när du sprider skit om IRI bidrar du till krigspropagandan, ja krigs. Så välj sida.

Om jag säger ja, kommer du tro mig? Troligen inte då du redan verkat ha valt sida.
Jag älskar Iran av hela mitt hjärta och JA, IRI har utvecklat sen revolutionen, idag är det fritt fram för killar att ha kortarmad skjorta utan att få svart färg på händerna, fritt fram att klappa i religiösa cremonier MEN kvinnornas situation har inte ändrats ett skit!! Har du läst om gruppvåldtäkten i Khomeinis stad och hur man hanterade det hela efteråt? Fortfarande propaganda? Gå in på youtube och sök på moralpoliser och se hur dem behandlar kvinnorna ute på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in