2013-08-01, 18:00
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
min teori till detta i tidigare inlägg har även vart att han blött ner sig kanske i dammen eller i nått annat vatten.. Kanske när han tvättat av sig det värsta av blodet från överfallet. Är ganska övertygad att de bör vart blöta i alla fall, tänker att de oxå hade gått åt i elden annars.. :-)

Kan de först ha varit vid den där kräftdammen? Hade ju synts bilspår och gräset var ju lite tillplattat och båten som låg där var det vatten i.
Kan de först ha dumpat henne där, gått i och blivit blöta och sen eldat upp det som nu hittats resterna av?

Edit: För det var ju när kräftdammen var på tal i tråden som det var ett jäkla ståhej och flams från olika håll med nåt syfte i att flytta fokus och ha sig?
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-01 kl. 18:07.
Citera
2013-08-01, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Kan de först ha varit vid den där kräftdammen? Hade ju synts bilspår och gräset var ju lite tillplattat och båten som låg där var det vatten i.
Kan de först ha dumpat henne där, gått i och blivit blöta och sen eldat upp det som nu hittats resterna av?

Personligen tror jag hon ligger i Älven men utesluter inte någonting egentligen.
Några saker tror jag rätt hårt på i alla fall å det är bland annat:
A.J är mördaren, han har sökt hjälp av D.B, F.H fick han på köpet.
Kroppen har aldrig forslats i något annat fordon än i S40:n.
Citera
2013-08-01, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://jysk.se/sovrum/paslakanset/orngott/gold/satinorngott-50x60-navy-kronborg

Jysk finns i Trollhättan.

Det finns sömnad på alla 4 sidor på fyndet väl ?
https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72

Får det till 3 på din Jysklänk ?
Citera
2013-08-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Kan ju också varit så att AJ var blöt av andra anledningar, tex. dumpa Id@ i ett vattendrag ?

Lägg där till att svett lätt uppstår när regn och värme råder. Och svettigt nojig borde han varit.
Citera
2013-08-01, 18:11
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Personligen tror jag hon ligger i Älven men utesluter inte någonting egentligen.
Några saker tror jag rätt hårt på i alla fall å det är bland annat:
A.J är mördaren, han har sökt hjälp av D.B, F.H fick han på köpet.
Kroppen har aldrig forslats i något annat fordon än i S40:n.

Du menar att hon i så fall ligger nånstans där i närheten och sen har de i nån annan bil åkt till den här brandplatsen och eldat upp kläder och skor och annat? På nåt sätt, om det här är deras grejer som eldats, har de tagit sig dit och de var inte rena då så den bilen borde kollas upp efter spår.
Citera
2013-08-01, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Lägg där till att svett lätt uppstår när regn och värme råder. Och svettigt nojig borde han varit.

Säkert så, men jag tror nog den svettigaste perioden för AJ ligger framför honom

Men helt ärlig så var frågan varför undre halvan inte brunnit, som verkar vara det som återstår.
Ingen svettas väl mer på magen än under arnarna ?
Citera
2013-08-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Kling å Klang visar ju inte prov på direkt proffsighet i detta fallet, precis som sina kollegor i Umeå som anhåller den ena efter den andra. Jag tror som de flesta andra att dom har rätt killar men att dom kommer gå fria då inga bevis finns som kan fälla dom. Polisen lär ju inte göra några fynd och den dagen Id* hittas, om hon nu gör det, lär inga dna eller bevis hittas.

Intressant å se fall herrarna likvideras när dom kommer ut om några veckor. Å så vill jag fortfarande veta fall man draggat älven!?

Årets sommar vikarier hos svenska polisen är nog inte välkomna nästa sommar. Dom klarar sej med Fb och R,D,Y.
Citera
2013-08-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är i naturen. Anser att det faktum att tröjorna inte brann skall antas bero på att de blivit blöta. Det regnade på lördagskvällen men slutade vid 11. Var och en som går i sly vet att man blir rejält blöt fram medan man kan vara ganska torr bak. Jag vill hävda att slyet har varit så tätt att de blev blöta upp till brösthöjd. Tex en granplantering med granar som inte riktigt ännu duger till julgranar eller liknande björksly eller som det oftast är blandat.

Precis. Ytterkanterna har brunnit, blivit porösa och bruna som höstlöv. Att plagget varit blått (kobolt) innan hettans påverkan, känns helt rimligt. Inte svart. Så säker på att det är AJ:s jacka. Ditlagd av honom själv, men förmodligen DB.
Citera
2013-08-01, 18:18
Medlem
Har den i sammanhanget nämnda advokaten hjälpt AJ tidigare och i så fall med vad då?
Citera
2013-08-01, 18:19
Medlem
Kan meddela från säker källa att det område som nu genomsöks av polis i Grästorp haft besök av polis från Lidköping redan den 15 juli. Efter en händelse i detta område kontaktades och kallades polis från Lidköping till platsen som då kort genomsöktes av två poliser. Med tanke på det pågående fallet i Trollhättan med Id* skulle ledningscentralen i Göteborg kontaktas för att se om det förelåg intresse hos dem att vidare undersöka området. Tydligen ansågs det inte intressant? Kanske något för Thord Haraldsson, chef för länskriminalpolisen, att svara på.
Citera
2013-08-01, 18:20
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Kling å Klang visar ju inte prov på direkt proffsighet i detta fallet, precis som sina kollegor i Umeå som anhåller den ena efter den andra. Jag tror som de flesta andra att dom har rätt killar men att dom kommer gå fria då inga bevis finns som kan fälla dom. Polisen lär ju inte göra några fynd och den dagen Id* hittas, om hon nu gör det, lär inga dna eller bevis hittas.

Intressant å se fall herrarna likvideras när dom kommer ut om några veckor. Å så vill jag fortfarande veta fall man draggat älven!?

Tror att de har resursbrist. Dessutom är det åklagaren som leder förundersökningen nu och hon vill ha snabba bevis till målet. Jag var tydlig i mitt tips i helgen att Id* inte var där.
Citera
2013-08-01, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Du menar att hon i så fall ligger nånstans där i närheten och sen har de i nån annan bil åkt till den här brandplatsen och eldat upp kläder och skor och annat? På nåt sätt, om det här är deras grejer som eldats, har de tagit sig dit och de var inte rena då så den bilen borde kollas upp efter spår.

Skulle kunna ha gått till så att,
Alla tre åker å dumpar kroppen i älven på lämpligt ställe, sen åker de till D.B dushar å gör sig fina. F.H stannar å eldar upp kläder på brandplats nr 2 medans A.J & D.B tar s40:n och ett annat fordon å åker till Hunneberg å eldar upp den. Det andra fordonet kan vara valfritt av D.B:s F.H:s eller A.J:s motorcykel eller A.J:s Morsas bil. de åker tillbaka till D.B där F.H väntar å Skickar ut F.H att bränna även paltorna som personen som framförde S:40:n till brandplatsen hade på sig & täckte bilen med. (kanske blå fina satinlakan) dessa bränns på brandplats 3 å finns inget kvar av förrrutom det tappade örngottet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in