2013-08-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Så det är altså pga "hudsegment" som varje samhälle som är styrt
av svarta är efterblivna, fattiga och våldsamma ghetton eller förvandlas till
ett inom något decennium efter att dom tagit över kontrollen? Samtidigt som
vita (och till viss del östasiater) över hela världen lyckas bygga avancerade högteknologiska
samhällen, som är ledande iniom kultur, vetenskap och inovationer.
Ras är det centrala och handlar om så mycket mer än hudfärg,
det handlar om främst intelligens (Vitas genomsnitts IQ ligger ca 20 IQ-punkter
högre på skalan än svartas) och testosteronnivåer vilket i sin tur reglerar
aggressivitet och impulskontroll (vilket i sin tur är ett av skälen till varför svarta
är så extremt överrepresenterade inom brottsstatistiken i varje land
de befolkar).

Det där tror jag inte ett ögonblick på. Det är nazzars åsikter.

Om du laddar ner en serie som går på TV:n tisdagskvällar, tyvärr är serien mot sitt slutskede, så du måste hitta början någon annanstans, dess namn är "Mänsklighetens historia", där får du följa hela mänsklighetens historia, hur olika saker har hänt på grund av andra saker som hände dessförinnan.

Alla folkslag har haft sina tidsperioder då de har varit storslagna. Mongolerna var de första beridna, de var först att skapa en postsystem, Kineserna var först med geväret osv.

De du ser ner på, afrikanerna var faktiskt först med utbildning och lärande, de har varit stora och mäktiga på grund av saltexporten.

Att afrika är dåligt skött idag är inte på grund av folkets grundintellekt, utan för att de har varit förslavade under europeiska styre som har tagit deras resurser och har fått dålig bildning på hur man driver landet.

Citat:
Det är folket som är det centrala inte landet. Historien och kulturen
är direkt knuten till ett specifikt folk, går folket under så går kulturen under och historian
glöms bort.
Citera
2013-08-01, 16:40
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
Bättre att komma 30-50% dit man vill, än att stanna kvar på perrongen.

Vad spelar det för roll om man kommer dit man vill om man inte
har rätt verktyg för att utföra jobbet?
Citera
2013-08-01, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Efter att ha läst er inlägg så måste jag erkänna att jag aldrig kommer att rösta svp. Jag tror inte heller att ni någonsin kommer att komma in i risdagen med de idéer som ni presenterar här. Det finns många av oss svenskar som har en fru eller någon annan släkting som kommer från fjärran land.
Det är väldigt dumt drag av er att hota oss med att ni skall tvinga isär oss eller att vi annars måste lämna landet. Vem fan är ni att bestämma vem jag eller en annan svensk ska få gifta oss med och bo här i Sverige. Det här är mitt land, lika mycket som er.
Ni kommer för alltid att vara arga unga män som antingen inte har egen familj eller har en disfunktionel sådan.

Att ni verkligen tror att ni kommer in i riksdag med sådana förslag visar verkligen hur frånvarande från verkligheten ni är.

Lol jo ..
Det är få grejer som skulle få mig att gå i krig mot staten, men många av de ingrepp SvP och dess prospects föreslår skulle definitivt, om de hamnar i maktposition, få mig att lyfta vapen mot staten, och dessutom ge mig motivation och resolution nog att vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Stefan Jacobsson hälsar att:
"I mitt tal på första maj, så har jag råkat säga 923 000 000 000 000 dollar, och den korrekta siffran skall vara 92 300 miljarder dollar, som Goldman Sachs hade i tillgångar. Rätt skall vara rätt och jag ber om ursäkt för felsägningen."

Det verkar ha blivit väldigt väldigt fel IGEN hörru.. Se nedan

Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Ja, det där var ett felsteg som hette duga, varifrån kommer dessa helt vanvettiga siffror? Världens BNP är knappt 72000 miljarder dollar. Sådana där helt orealistiska faktafel ska inte få passera.
Citera
2013-08-01, 17:15
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:

Om du laddar ner en serie som går på TV:n tisdagskvällar, tyvärr är serien mot sitt slutskede, så du måste hitta början någon annanstans, dess namn är "Mänsklighetens historia", där får du följa hela mänsklighetens historia, hur olika saker har hänt på grund av andra saker som hände dessförinnan.

Alla folkslag har haft sina tidsperioder då de har varit storslagna. Mongolerna var de första beridna, de var först att skapa en postsystem, Kineserna var först med geväret osv.

De du ser ner på, afrikanerna var faktiskt först med utbildning och lärande, de har varit stora och mäktiga på grund av saltexporten.

Att afrika är dåligt skött idag är inte på grund av folkets grundintellekt, utan för att de har varit förslavade under europeiska styre som har tagit deras resurser och har fått dålig bildning på hur man driver landet.
Så bara för att man vill bevara sitt eget folk (vilket är själva kärnan inom nationalismen) så är man en nazzzzze? Skit på dig! Du är inte ett dugg bättre än en miljöpartist, faktum är att jag är förvånad att någon med dina egalitära haschpsykoser
till åsikter inte röstar på dom, då du skulle passa betydligt bättre i flumpartiet nummer
ett än i det seminationalistiska Sverigedemokraterna. Jag tvivlar på att du är speciellt
representativ för Sd's väljarkår. eller rättare sagt jag vet att du inte är det.

Dom enda som lyckats skapa Moderna (Alltså inte högkulturer på stenålders, järnålders, eller medeltidsnivå) högpresterande industrinationer är vita (och östasiater). Nästan alla betydande uppfinningar och innovationer dom senaste 500 åren är skapade av vita (inte av negrer, indianer, indier, mestiser etc). Och du är alltså beredd att offra alla dessa framsteg och den framstående civilisation som skapat dom genom att leva ut någon slags pervers och verklighetsbefriad egalitär folkutbytesdröm riktat enbart mot vita folk och deras länder? Att vi har stor invandring till vita länder är inget som sker på grund av någon slags naturlag utan på grund av en medveten politisk
agenda:

Citat:
...the European example is much poorer in terms of the integration
of workers into their society, in terms oftheir getting jobs, that is related to the fact that the United States or Australia and New Zealand are migrant societies and therefore accommodate more readily those from other backgrounds than we do ourselves, who still nurse a sense of our homogeneity and difference from others, which is precisely what
the European Union, in my view, should be doing its best to undermine
.

Peter Sutherland
Citera
2013-08-01, 17:25
Medlem
Citat:
Så bara för att man vill bevara sitt eget folk (vilket är själva kärnan inom nationalismen) så är man en nazzzzze? Skit på dig! Du är inte ett dugg bättre än en miljöpartist, faktum är att jag är förvånad att någon med dina egalitära haschpsykoser
till åsikter inte röstar på dom, då du skulle passa betydligt bättre i flumpartiet nummer
ett än i det seminationalistiska Sverigedemokraterna. Jag tvivlar på att du är speciellt
representativ för Sd's väljarkår. eller rättare sagt jag vet att du inte är det.

Dom enda som lyckats skapa Moderna (Alltså inte högkulturer på stenålders, järnålders, eller medeltidsnivå) högpresterande industrinationer är vita (och östasiater). Nästan alla betydande uppfinningar och innovationer dom senaste 500 åren är skapade av vita (inte av negrer, indianer, indier, mestiser etc). Och du är alltså beredd att offra alla dessa framsteg och den framstående civilisation som skapat dom genom att leva ut någon slags pervers och verklighetsbefriad egalitär folkutbytesdröm riktat enbart mot vita folk och deras länder? Att vi har stor invandring till vita länder är inget som sker på grund av någon slags naturlag utan på grund av en medveten politisk
agenda:

Jag var otydlig.

Nej, det är inte utbytet jag reagerade på, utan att en ras är bättre än andra, det är det språkbruket som brukar symbolisera nazzismen.

Hade vi lämnat afrika under 1600-1700 talet, alltså under slavhandelsperioden och handlat med dem på samma villkor som med våra europeiska bröder, så skulle Afrika se helt annorlunda ut idag, det är jag helt övertygat om.
Citera
2013-08-01, 17:27
Medlem
Citat:

Man får aldrig låta TV-serier ha ett sådant stort inflytande på en själv, ofta har dessa en politisk agenda som i princip all media har. Men nog om det.

Jag gillar inte att ge mig in i sådana här diskussioner, då jag anser att det är svårt att dra precisa slutsatser och komma fram till något konkret. Det finns dumma svenskar, smarta svenskar, dumma somalier, smarta somalier. Sedan om man klumpar ihop alla svenskar i en grupp, och somalierna i en annan, så får man ett genomsnitt av båda grupperna. Där kommer svenskarna ha ett betydligt högre genomsnitt vad gäller IQ än somalier, men det beror förmodligen till stor del på deras situation idag i Somalia.

Kultur påverkar intelligens, men det gör även biologin. Man kan argumentera för att kulturen har gjort att somalier får väldigt lågt resultat vad gäller IQ-test, men sedan finns det den andra sidan som menar att biologin gör att de får så låga resultat. Jag vågar inte ge mig på någon gissning då jag menar att det inte leder någonstans annat än pajkastning. Även om svenskarna har högre grundintelligens än somalier vilket många även tror, så kommer det ändå finnas intelligenta somalier, då vi nu är inne på individnivå snarare än grupp.

Jag tycker dock denna diskussion är en återvändsgränd för etnonationalister, då det egentligen inte är av detta skäl vi är emot att landet ska översvämmas av somalier och övriga främlingar. Det är kort och gott för att de är för olika oss och att vi vill bevara vårt biologiska arv. Svårare än så är det inte. Bara för att japaner har högre IQ än oss, betyder inte att vi vill översvämmas av dessa heller. Vi vill bara bevara det svenska folket, bevara vår identitet.

Citat:

Att du drar upp just östasiater är föga förvånande, då dessa folkslag faktiskt har mer än nog bevisat flera gånger att de är intelligenta och produktiva folkslag. Kolla bara på dagens Japan, Sydkorea, Taiwan och Kina. De har minst lika hög IQ som européer. Jag tror även att araber är intelligentare än vad de ger sken av, trots deras kaos i mellanöstern/norra Afrika. Deras kaotiska beteende beror nog på radikaliseringen av islam som har ökat betydligt, sen USA och Israel har hållit på och stökat i området.
Senast redigerad av Feru 2013-08-01 kl. 17:31.
Citera
2013-08-01, 17:31
Medlem
Danne90s avatar
Citat:

agenda:

Moderna säger du? Allting är väll relativt. När de i mena länder hade städer och avlopp och medicin och vi i norden levde i hyddor och hade inte ens skriften, var de då moderna? Sen på tal om att vita är så bra nu, nästan allt inom teknik, data, elektronik uppfinns idag av asiater. Alltså ICKE VITA.
Här kan du få lite insyn

http://www.youtube.com/watch?v=NK0Y9j_CGgM&list=FL-s4YRcxt5yCfUNtEH0rqmQ&index=24
Citera
2013-08-01, 17:31
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Hellre nazzzzzzzzzzzzzzzzze än en folkförrädare som vill utrota sitt eget folk...

Citat:
En (politisk korrekt) teveserie är kanske inte den bästa och mest
opartiska källan
Citat:
Alla folkslag har haft sina tidsperioder då de har varit storslagna. Mongolerna var de första beridna, de var först att skapa en postsystem, Kineserna var först med geväret os

Visst men det var i regel på en ganska låg tekniknivå...

Citat:
*fniss*

Citat:
Antivitt förädardravel! Utan "den onde vite mannen" så hade det inte funnits några kommunikationer eller infrastruktur att tala om i Afrika. I dom allra flesta fall så
var länderna i ett betydligt bättre skick när man lämnade över kontrollen till de svarta än vad den
är nu efter decennier av svart styre. Hade sedan "den onde vite mannen" inte hållit Afrika
under armarna genom att betala ut hundratals miljarder i U-hjälp så hade Afrika antagligen
varit i ännu sämre skick än vad kontinenten är i för tillfället.
Senast redigerad av Tony Clifton 2013-08-01 kl. 17:47.
Citera
2013-08-01, 17:34
Medlem
Lolsorzs avatar
Citat:
Jag var otydlig.

Nej, det är inte utbytet jag reagerade på, utan att en ras är bättre än andra, det är det språkbruket som brukar symbolisera nazzismen.

Hade vi lämnat afrika under 1600-1700 talet, alltså under slavhandelsperioden och handlat med dem på samma villkor som med våra europeiska bröder, så skulle Afrika se helt annorlunda ut idag, det är jag helt övertygat om.

Hade Afrika varit ett världsledande högteknologiskt samhälle med yttrandefrihet och övriga rättigheter, funnits i Afrika idag om inte slavhanden existerat 1600-1700? Vad är det som vi skulle ha handlat med dom, som hade gjort Afrika till en framgångsrik kontinent?
Citera
2013-08-01, 17:44
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolsorz
Hade Afrika varit ett världsledande högteknologiskt samhälle med yttrandefrihet och övriga rättigheter, funnits i Afrika idag om inte slavhanden existerat 1600-1700? Vad är det som vi skulle ha handlat med dom, som hade gjort Afrika till en framgångsrik kontinent?

Vad är det som vi skulle ha handlat med dem?? Du menar förutom guld, diamanter järn, koppar, uran, silver, kakao, frukt osv osv??

Naturresurserna idag utnyttjas av människor (läs vita) som inte har intresse för utveckling av afrikanska människor utan endast för deras egna personliga intresse. De bildar gäng med skurkaktiga afrikanska ledare som skiter i sitt folk.
Citera
2013-08-01, 17:44
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Moderna säger du? Allting är väll relativt. När de i mena länder hade städer och avlopp och medicin och vi i norden levde i hyddor och hade inte ens skriften, var de då moderna?
Här kan du få lite insyn

http://www.youtube.com/watch?v=NK0Y9j_CGgM&list=FL-s4YRcxt5yCfUNtEH0rqmQ&index=24

Men ditt pucko! jag pratar om hur det är IDAG, inte hur det var för över tusen år sedan.
Bara dom senaste 200 åren har Sverige och övriga västländer med råge passerat dom nivåer
som några andra civilisationer någonsin varit på tusen gånger om. Det finns ingen civilisation
i världshistorien som varit så framgångsrik som den västerländska.

Citat:
Sen på tal om att vita är så bra nu, nästan allt inom teknik, data, elektronik uppfinns idag av asiater. Alltså ICKE VITA.
Jag har redan flera gånger skrivit att östasiater är dom enda
förutom vita som på allvar varit kapabla att skapa samhällen som kan mäta sig med våra, ok?
Citera
2013-08-01, 17:55
Medlem
Tony Cliftons avatar
[quote=ericus|44574719]Jag var otydlig.
Citat:
nazzzzzistiskt språkbruk...

Citat:

Snälla ericus man hade inte ens lyckats uppfinna hjulet innan den vita mannen besökte
kontinenten för första gången och dom "högkulturer" som funnits på den afrikanska
(Nu pratar jag om Subsahariska Afrika)låg på sin höjd på järnåldersnivå och det flera
hundra år efter efter Europa lämnat den eran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in