2013-08-01, 15:30
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Och du säger att matematiken är människans påhitt. Ok Jag kan acceptera det.

Den kan bland annat kan användas till att utforska och mäta saker och företeelser som människan inte skapat. Som en linjal t.ex. du kan använda den till att mäta trynet på en gris, det betyder inte att du hittat på grisens tryne.

Jag har använt den till att mäta hur 1 är uppbyggd. Jag har inte bestämt hur ettan är i sitt inre, den är vad den är, jag har bara utforskat det och jag kan inte påverka det.

Och vad är då kopplingen till att gud finns?

Bortse ifrån din uträkning. Ponera att jag inte kan någon mattematik alls. En gud som du är så säker på måste ha fler bevis än att talet "1" finns?
Citera
2013-08-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Svarar en etta på hur det finns något mer än noll? "Den bara är" är ingen förklaring, det är ett konstaterande. Hur jämför man något med dina godtyckliga påståenden?

Saken gäller att jämföra min avatar med era gudar/icke-gudar eftersom jag kallar avataren ett exempel på Gud för mig.

I denna utmaning konstaterar jag inte att "den bara är". Jag säger jag inte gör antaganden bortom vad man själv kan se och räkna på avataren. Men jag säger att den inte är ett mänskligt påhitt samt att det finns oändligt många och oändligt stora liknande enheter som alla är 'oändligt nära 1'. Men nu jämför jag bara denna lilla infinitesimal till enhet. Med vad som helst ni kan komma på.

Hitta på ett eget "godtyckligt påstående" då, så jämför vi? Men vi håller oss till fakta.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-08-01 kl. 15:49.
Citera
2013-08-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Och vad är då kopplingen till att gud finns?

Bortse ifrån din uträkning. Ponera att jag inte kan någon mattematik alls. En gud som du är så säker på måste ha fler bevis än att talet "1" finns?

Jag kan inte bevisa Gud på annat sätt än att visa att inget kan mäta sig med den Gud jag tror på. Till och med en av min Guds allra minsta enheter är så stark att ingen rår på den.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-08-01 kl. 15:53.
Citera
2013-08-01, 15:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Saken gäller att jämföra min avatar med era gudar/icke-gudar eftersom jag kallar avataren ett exempel på Gud för mig.

I denna utmaning konstaterar jag inte att "den bara är". Jag säger jag inte gör antaganden bortom vad man själv kan se och räkna på avataren. Men jag säger att den inte är ett mänskligt påhitt samt att det finns oändligt många och oändligt stora liknande enheter som alla är 'oändligt nära 1'. Men nu jämför jag bara denna lilla infinitesimal till enhet. Med vad som helst ni kan komma på.

Hitta på ett eget "godtyckligt påstående" då, så jämför vi? Men vi håller oss till fakta.

Men du ville ju jämföra "icke-gud" som du kallar det, med din avatars påstådda förmåga att förklara varför något finns. Hur förklarar din avatar detta? Om den inte gör det finns det ju ingen jämförelse att göra.
Citera
2013-08-01, 15:53
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jag har använt den till att mäta hur 1 är uppbyggd. Jag har inte bestämt hur ettan är i sitt inre, den är vad den är, jag har bara utforskat det och jag kan inte påverka det.
Nop. Jag anser att det är vi som har skapat den också.
Citera
2013-08-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Men du ville ju jämföra "icke-gud" som du kallar det, med din avatars påstådda förmåga att förklara varför något finns. Hur förklarar din avatar detta? Om den inte gör det finns det ju ingen jämförelse att göra.

Du kan med icke-gud inte komma upp med annat än noll i evighet. Min avatar är själv 1. Den har heller ingen början och inget slut. Jag håller mig enbart till avataren så som man kan se den och direkt utläsa av den. Om jag säger att den är Gud för mig men inte påstår att den är något annat, så gör vi ju en jämförelse, eller hur?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-08-01 kl. 16:03.
Citera
2013-08-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Nop. Jag anser att det är vi som har skapat den också.

Jag tror att den ettan som har en infinitesimal för mycket är en mänsklig skapelse.
Citera
2013-08-01, 16:19
Medlem
Har någon lust att visa mej ekvationen ni pratar om?
Jag orkar inte läsa igenom 983 sidor....!
Citera
2013-08-01, 16:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du kan med icke-gud inte komma upp med annat än noll i evighet. Min avatar är själv 1. Den har heller ingen början och inget slut. Jag håller mig enbart till avataren så som man kan se den och direkt utläsa av den. Om jag säger att den är Gud för mig men inte påstår att den är något annat, så gör vi ju en jämförelse, eller hur?

Är gud det enda svaret för existens? Om du säger att icke-gud inte kan skapa något, innebär det automatiskt att din etta måste ha gjort det? Finns inga andra svar? Blir inte det en dikotomi?

Din avatar är ett påstående. Den finns inte i verkligheten, alltså kan den inte påverka verkligheten och alltså kan inget komma från den i verkligheten, speciellt inte verkligheten självt. Tills du bevisat det.
Citera
2013-08-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulphea
Har någon lust att visa mej ekvationen ni pratar om?
Jag orkar inte läsa igenom 983 sidor....!

Här kommer den igen, jag illustrerar enheten som min avatar

Citat:
...Det är samtliga fraktioner man får när man delar talen ett, två, tre, fyra, fem, och sex med sju. De samsas alla i en och samma period och enhet samtidigt.

Eftersom alla fraktioner löper i samma period får man en summa på enheten genom att addera fraktionen på var sida om cirkelns mittpunkt och den summan är oändligt nära 1. Denna summa får man både med och motsols.

Linjerna i cirkeln visar den interna ordningen mellan fraktionerna. Sätter du ditt finger på en sjundedel d.v.s på ettan i cirkeln och räknar -ett sedan följer du linjen till nästa punkt och räknar -två (sjundedelar) och så vidare tills du kommer till sju så är du tillbaka vid den punkt du startade, d.v.s. vid ettan, vid den punkten kan du alltså läsa både sju och ett samtidigt och varje gång du räknade lades det till en sjundedel. Linjen avslöjar alltså att det är sju sjundedelar det är frågan om här samtidigt är den överlappande precis som oändlighetssymbolen med en orm som biter sin egen svans....

Observera att det här bara är en version av 1. Det finns oändligt många olika och oändligt stora sådana enheter.

(Detta är ingen uppfinning, det bara är så här)
Citera
2013-08-01, 16:32
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Vilka gudar har du sett att jag har, är gud ett ord som jag förklarat för dig 14 000 ggr eller kan du mena att jag avgudar människor bara för att du gör?

Att en liten människa är ngt jag starkt respekterar, är inte detsamma som att det finns krymplingar som att gud någon och att behöva äta bo och försöka förstå värdet i knark och pavor gudar och bordelleri, är förvisso en ljuvlig bit av livet? för dem som laborerar matematiken som du verkar göra, hur många linor får du för ditt "tecken" nej precis, sådan redogörelse försvinner i mrginalen den också, du lägger fram lågstadiematte, jag gör dock inte det och inte heller har jag en enda gång sett att bäbisar behöver den myten du berider. du har källor, det har alla, varför skulle du vara undantaget från planetens regel, för att du toppade högskoleprov? svara på det.. och korrekt utan den sömniga och extremdiffusa egoismen du till slut klarde av att erkänna, din gud, inte gud gud, din och din skarvning på "vem gud är och hur han ska behandlas" och så är du medveten om att

.."jag har beviset, inte har med gud att göra, däremot vill du ha större hus, helst bil och du vill ha äran att klara din examen som så klart är gratis för i sverige är skolorna gratis, för borden har minsann gud givit till gåva åt intelligentian och det är ju gud som vakar över svinen som inte vet sitt bästa utan irrar och irrar och försöker få fram det rätta pappret, som bevisar va..

men du har inte papper du har väl glas eller plast på skärmen eller har du möjligtvis en skärm av vatten, så du kan visa bilder och bevis, annars är narkotika faktiskt inte något som man lägger på en skärm, man lägger det i en ampull, men det är ju inget som har med matte att göra, nejnej.. livet har "sin gång"

och du vet att siffror på papper och skärmar är saken, som får dem att smälta va, oh barnet ritar en fyrkant, vilka snillen och då gör det inte något med en ampull till inte, - äter du pizza eller dricker du yoghurt? tycker det har med matematisk gud att göra, jag menar, balansen...

du tycker balansen ligger i din egen balans, så du är alltså gud? den kontentan jag får fram, så vill du ha extra allt, då menar du att din ekvation bevisar? att du också SKA ha extra allt? när DU vill?
Senast redigerad av BlackJewel 2013-08-01 kl. 16:37.
Citera
2013-08-01, 16:40
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jag tror att den ettan som har en infinitesimal för mycket är en mänsklig skapelse.
Va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in