2013-08-01, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
1.2 miljarder (€138m) och Di Maria är ju bara löjligt, även om det bara är ett (osannolikt) rykte.

Tror det handlar mer om att få ner priset om dom vill ha någon utav spelarna,Så om dom får Di Maria så lär prislappen hamna på 850~ millar skulle jag tro.
2013-08-01, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Nej. Bara €138m ingen spelare.
"bara"....
2013-08-01, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Tror det handlar mer om att få ner priset om dom vill ha någon utav spelarna,Så om dom får Di Maria så lär prislappen hamna på 850~ millar skulle jag tro.
Spurs väljer nog €138m framför €98m + Di Maria; Di Maria är inte värd €40m.
2013-08-01, 09:31
Medlem
TheBunks avatar
Ska bli kul att se hur Ronaldo agerar om Bale kommer till Real. Inbillar mig att hans stora ego kommer få sig en törn av övergångssumman och uppmärksamheten kring Bale. Frostig stämning kring vem som ska ta frisparkar osv...

Sorry för off topic.
2013-08-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Spurs väljer nog €138m framför €98m + Di Maria; Di Maria är inte värd €40m.

Både ja och nej,Ifall Spurs säljer Bale,Så kommer dom få svårt att få in en ersättare eftersom Spurs inte spelar i CL,Dom flesta spelarna på den nivån kräver att få spela CL. Di maria skulle vara en bra ersättare till bale. Inte samma nivå men fortfarande en väldigt bra spelare,Undrar dock om Di maria är sugen på Spurs?
2013-08-01, 09:35
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Ska bli kul att se hur Ronaldo agerar om Bale kommer till Real. Inbillar mig att hans stora ego kommer få sig en törn av övergångssumman och uppmärksamheten kring Bale. Frostig stämning kring vem som ska ta frisparkar osv...

Sorry för off topic.

Nja. Ronaldo är ju fortfarande på en helt annan nivå statusmässigt. Dessutom är Bale vänsterfotad så det ter sig väl ganska naturligt när han ska slå sina frisparkar.

Dock är det extremt mycket pengar det handlar om. Tänk om Levy hade kunnat acceptera en affär tidigt (för honom...) under en sommar så han lätt och ledigt kan köpa in rättmätiga ersättare och tillskott. Då skulle Spurs bli att räkna med på riktigt.
2013-08-01, 10:45
Medlem
Jag är förvisso Gooner men även objektivt sett så är det helt uppåt väggarna galet att Bale kan bli den dyraste värvningen någonsin. Han är grym, men inte så grym.
2013-08-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadyfreak
Jag är förvisso Gooner men även objektivt sett så är det helt uppåt väggarna galet att Bale kan bli den dyraste värvningen någonsin. Han är grym, men inte så grym.

Det är jue inte endast pga att han är bra att han är så dyr,
Spurs vill inte släppa honom.(Verkar tvingas sälja honom eftersom han själv har begärt att få lämna)
Han är bara 24 år.
Real Madrid har inga problem med pengar.
2013-08-01, 10:52
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Spurs vill inte släppa honom.(Verkar tvingas sälja honom eftersom han själv har begärt att få lämna)
Han är bara 24 år.

Men faktum kvarstår, Bale är inte så bra som prislappen gör gällande. Real kan köpa två-tre riktigt bra spelare för den summan.

Om det stämmer så är det ett fruktansvärt överpris hur man än vrider och vänder på det.
2013-08-01, 10:56
Medlem
ischs avatar
Citat:
Han är bara 24 år.

Hade inte heller Barca signat Neymar så hade inte heller Real lagt den här typen av pengar på Bale. Det handlar helt enkelt mer än om spelarens kvalité.
2013-08-01, 10:59
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Han är bara 24 år.

Real kanske inte har så stora problem med pengar. Men summan är ju ändå helt absurd och pengar real aldrig kommer kunna få tillbaka om han någon gång ska byta klubb igen. Kan tänka mig att betalningen kommer delas upp för inte kan väl Real ha haft så mycket pengar att de kan lägga ut den här summan på en gång med tanke på att de redan värvat rätt så dyrt i sommar. Måste dock ge Levy lite beröm eftersom han ofta får extremt bra betalt när någon stjärna ska säljas.
2013-08-01, 11:00
Medlem
BirkaBagarens avatar
Kanske blir Norwich ändå för Ola. Han hoppas väl att något saftigare bud ska dyka upp.

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/32675

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in