2013-08-01, 09:53
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Så nu är tröjan/jackan identifierad.

Det blåa siden örngottet kan kanske tillhöra en tjej som färgat håret ofta?men vem har haft det i sin ägo?

Skon verkar vara av en converse modell,med metallnitar,vem kan tänkas gått runt idem?

Det som förbryllar mig är boken.Har någon haft den i någon bil?vem kan tänkas läsa böcker och sedan behöva bränna upp den i skogen?

Iofs har jag läst att A.J hade med sig en påse med böcker första gången han knallade in till polisen i Trollhättan.så där har vi en som gillar och läsa böcker iaf...

Om boken har funnits i en av bilarna och fått blod på sig måste den brännas. Om boken i så fall inte tillhör AJ (utesluter här DB och FH) så är nu frågan vem som saknar denna bok av Ingrid Betancourt.
Citera
2013-08-01, 09:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men hade inte du tipsat på deras webbsida då? Efter alla diskussioner här kanske flera tipsat och att polisen "vaknade" av de tipsen även om det första gången kom in i söndags?

Jag har både tipsat på webbsidan och pratat i söndags med en förundersökningsledare på tipstjänsten som förhörde mig då han tyckte det var särskilt intressant... Och sedan papperskorgen Trollhättan...
Citera
2013-08-01, 09:56
Avslutad
Addhoc det du bad om finns långst ner i sammanfattningen av bp2 av RDY precis ovanför din förfrågan.. :-) ser att jag länkade till tjej modellen av puma skon. Men finns ju hur många sorter som vellst som skule passa in.
Citera
2013-08-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om boken har funnits i en av bilarna och fått blod på sig måste den brännas. Om boken i så fall inte tillhör AJ (utesluter här DB och FH) så är nu frågan vem som saknar denna bok av Ingrid Betancourt.

Boken kan ju vara en lånebok från ett Bibliotek kanske?den finns att låna på flera bibliotek i Jkpg.men utlånad till 2013-08-21 på ett bibliotek i Jönköping,nära A.Js hem och arbetsplats.
Citera
2013-08-01, 10:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Inlägg #17916
Okej, nu är jag med på vilken bild som skulle visa en sko, tack! Men jag förstår inte hur ni ser att det är just en sko? Motsätter mig inte, bara fattar inte vad ni ser som tyder på det
Citera
2013-08-01, 10:05
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har både tipsat på webbsidan och pratat i söndags med en förundersökningsledare på tipstjänsten som förhörde mig då han tyckte det var särskilt intressant... Och sedan papperskorgen Trollhättan...
Jaha okej, reaktionstiden på polisens startsträcka hör inte till några VM-tider alltså..
Citera
2013-08-01, 10:07
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Viktig fråga om kläderna

Dragkedja på annat plagg nämndes inatt. Etiketten vi läste satt i brösthöjd och dragkedjetröjan är den bevarad i topp eller botten? Kan det vara så att GM blivit blöta upp till en viss höjd pga det de gick i? Det regnade innan mordet i Thn så det kan ha varit så även i Flo...

EDIT blöta till viss höjd så att dessa delar inte brann. Tycks vara bröstsidorna vi ser???
Citera
2013-08-01, 10:09
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
På tal om skon. Kan det vara nått liknande den här tro;
www.brandos.se/puma/first-round-super-eco-wns-352636-018-blk-wht/a57410

Skulle förklara den där järnringen från brandplatsen.. :-)

kollar man på bilden upptill så verkar det vara en del av pumasvansen, sen snett lite till vänster ser det ut som skosnöre som brunnit

https://anonfiles.com/file/29d311eb04f94d3ff4b439e4a3b3923b
Citera
2013-08-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nu hänger jag inte riktigt med. Jag menar att FH mött upp vid brandplatsen på Hunneberg med ST:s bil. DB och AJ är då billösa iom att de eldar upp den S40:n.

Uppbrännandet av kläderna sker dock mycket nära DB:s hem. Det är inte säkert att alla personer varit med.

När FH åkte hem vet jag inte, men någon måste ju komma med annan bil till brandplatsen på Hunneberg. Vissa menar att det är ju bara att köra förbi med S40:n vid Tre Älgar, men varför skulle man göra det? Mer rationellt är ju att FH möter upp "vid första avfarten till höger från Ringvägen vid Flo Klev".

Du får säkert andra svar av andra, men jag menar att blodspåren i trappuppgången visar att kroppen burits ut av en ensam person så vad DB och FH gör där vet jag inte. Jag utesluter inte ens att AJ tagit Id* i sin mammas bil. Det finns en person i området som har en mörkgrön S40 och jag håller inte för otroligt att alla vittnen som sett bilen (vet bara ett) har tagit fel på bil. Men nu är jag ute rejält på tunn is.

Jag tvivlar på att ÅK:s uttalande, att FH och DB har kommit till BP, är grundat på en- eller flera vittnesutsagor. Särskilt om vittnesmålen var mindre trovärdiga synes detta vara en alltför klen grund för både häktning och omhäktning av FH/DB. Eftersom alternativen är få, så är ÅK:s bevisning för detta påstående sannolikt telefondata. Under utredningens gång har förmodligen också telefondata kompletterats.

Om AJ kom till Id@s lägenhet med sin MC —vilket såvitt jag vet inte har kunnat bekräftas i tråden— så bör det ha varit viktigt för honom att MC:n kom bort, som ett stöd för hans påstående om att han lämnade Id@s lägenhet i god ordning någon gång under efternatten. Ett rimligt antagande är därför att FH tog AJ:s MC till Grästorp för att hämta bilen som mötte upp vid brandplatsen och att AJ och DB tog Volvo S40 på en rundtur för att dumpa kroppen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Jag håller med om att promenad från brandplatsen till Tre Älgar kan uteslutas. Det är i praktiken mycket svårt att ta en genväg över fälten och det skulle i så fall sannolikt ha observerats av någon. En alltför lång och kallsvettig promenad —i blodiga kläder— längs bilvägen.
Citera
2013-08-01, 10:10
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Boken kan ju vara en lånebok från ett Bibliotek kanske?den finns att låna på flera bibliotek i Jkpg.men utlånad till 2013-08-21 på ett bibliotek i Jönköping,nära A.Js hem och arbetsplats.

Vi får hoppas att polisen kontrollerar på biblioteken i Jönköping och Trollhättan vilka som har lånat denna bok och om de har någon koppling (även en långsökt sådan) till de inblandade. En kompis till en vän/flickvän/förälder kan ha blivit körd i en bil och då glömt boken.
Citera
2013-08-01, 10:16
Medlem
bagarn29s avatar
Hur mycket skyddar ett örngott mot spår från en blodig kropp/paket?

I nederkant på en av alla bilderna ser det ut som om det ligger en gulfärgad starkölsburk, någon som tolkat det på samma sätt?
Senast redigerad av bagarn29 2013-08-01 kl. 10:18.
Citera
2013-08-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vi får hoppas att polisen kontrollerar på biblioteken i Jönköping och Trollhättan vilka som har lånat denna bok och om de har någon koppling (även en långsökt sådan) till de inblandade. En kompis till en vän/flickvän/förälder kan ha blivit körd i en bil och då glömt boken.

Ja det kan ju låta långsökt,men tankarna snurrar runt som en centrifug i huvudet ang.fynden RDY gjorde i skogen.så sitter och kollar på bilderna och spånar väldigt mycket med er.

jackmysteriet löste vi igår med hjälp av mkt spånerier från många medlemmar här på FB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in