2013-08-01, 09:12
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
det du kallar det äckligt blåa satin/sidenörngottet köper många tjejer 1 ex av.

många färgar ju håret lite för ofta och de sliter som attan,på bloggar tipsas det ofta om dessa sidenörngott dom skonsammare för håret.
Stämmer nog. Frissan tipsade mig om det.

Angående ofullständig förbränning - kan plagget vara behandlat med flammskyddsmedel? Väta? Stress... Går i linje med det andra - blodspillet och dåligt bränd bil.

EDIT: hoppas de är snabbt på plats med papperspåsarna innan allmänheten kommer och trampar..

Men som tur är finns fotodokumentation. RDY borde få arvode...
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-01 kl. 09:21.
Citera
2013-08-01, 09:26
Medlem
BillBasss avatar
Såg just det här. (Har just satt mig vid datorn, så sorry om det länkats tidigare)
ttela: Polisen spärrar av nytt område

Citat:
Det var under gårdagen som polisen fick in flera tips om att rester efter en brand upptäckts i närheten av platser som tidigare varit aktuella i utredningen.

edit: lagt till citat
Citera
2013-08-01, 09:26
Medlem
Chiltons avatar
Nu har dom vaknat.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2274344-just-nu-polisen-sparrar-av-nytt-omrade

citat:
JUST NU: Polisen spärrar av nytt område
Länskriminalen undersöker just nu ett nytt område efter tips som rör fallet med den försvunna 23-åringen.

Det var under gårdagen som polisen fick in flera tips om att rester efter en brand upptäckts i närheten av platser som tidigare varit aktuella i utredningen. Dessutom har polisen fått in flera plagg från bland annat Missing People. Det är dock inte klart om vare sig branden eller plaggen kan knytas till utredningen.

– Vi håller på att spärra av ett område just nu, säger länskriminalens Thord Haraldsson vid 09-tiden till TTELA.

Området ifråga ska ligga ett par mil utanför Trollhättan.
Citera
2013-08-01, 09:33
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Här är den senaste bilden, fast lite större. Kan det vara en sko?
https://anonfiles.com/file/5d9fbf512e931fedb8221eb96a4b153a
Tänker också på sko. T ex svart puma med vit dekor? Måste jobba - hinner inte söka o jämföra..
Citera
2013-08-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Stämmer nog. Frissan tipsade mig om det.

Angående ofullständig förbränning - kan plagget vara behandlat med flammskyddsmedel? Väta? Stress... Går i linje med det andra - blodspillet och dåligt bränd bil.
EDIT: hoppas de,är snabbt på plats med papperspåsarna innan allmänheten kommer och trampar..

Så nu är tröjan/jackan identifierad.

Det blåa siden örngottet kan kanske tillhöra en tjej som färgat håret ofta?men vem har haft det i sin ägo?

Skon verkar vara av en converse modell,med metallnitar,vem kan tänkas gått runt idem?

Det som förbryllar mig är boken.Har någon haft den i någon bil?vem kan tänkas läsa böcker och sedan behöva bränna upp den i skogen?

Iofs har jag läst att A.J hade med sig en påse med böcker första gången han knallade in till polisen i Trollhättan.så där har vi en som gillar och läsa böcker iaf...
Citera
2013-08-01, 09:35
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
En liten stilla reflektion så här innan jag lägger mig...

Igår fann vi AJ:s tröja. Det gock lite trögt att identifiera den, men när den väl var identifierad och det efterfrågades bilder som ingen vanlig postare i tråden kunde nå... då kom bilderna... Tröjan är bara ett indicium i raden men kanske var det droppen för några... Man kan alltid hoppas att viskningarna och de anonyma bilderna blir fler och fler!

Fantastiskt engagemang och stor eloge till dig! Hoppas att dina fynd redan har hämtats upp av polisen så att inte någon vän till de inblandade hinner före.

Hur känner sig Bubba, TB och alla andra kompisar till de inblandade? De vet inte vem av "vännerna" på Facebook som är här och postar bilder eller lämnar anonyma tips. Det kan vara den som man minst anar ... Lite nervöst kanske?
Citera
2013-08-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Aj,s fd partikamrat gick ju ner 6kilo i veckan, efter skyltstölden då maten är helt värdelös oftast får dom någon form ut av äcklig soppa enligt bekantas bekanta jag pratat med som suttit inne i fängelse i Polen. Jag minns själv när jag vart nere i Polen och hälsade på min vän så sent som i fjol så var maten värdelös på ett ställe som bara serverade en äcklig linssoppa.

Menar du på häktet då? Det lät nästan som om du menade restaurang vilket iofs är OT, men de ställen som jag besökt har haft mycket bra mat. Men för att återgå till ämnet så är det ju knappast restaurangmat han kommer att få. Hans upplevelse blir väl förmodligen snarlik Högströms som är beskriven i artikeln som länkades igår.
Citera
2013-08-01, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Tänker också på sko. T ex svart puma med vit dekor? Måste jobba - hinner inte söka o jämföra..

Ser verkligen ut som en puma sko.
Ska försöka hitta en bild på den. Ja har själv haft ett par som va jävligt lika.
Citera
2013-08-01, 09:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Under gårdagen???? Det var ju för sjuttsingen i söndags!

Det saknas behändiga smileys på denna site!
Men hade inte du tipsat på deras webbsida då? Efter alla diskussioner här kanske flera tipsat och att polisen "vaknade" av de tipsen även om det första gången kom in i söndags?
Citera
2013-08-01, 09:45
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Medhåll!

Bra jobbat, RDY!

Vad har RDY gjort? Inte hängt med på ett tag nu.
Citera
2013-08-01, 09:48
Avslutad
På tal om skon. Kan det vara nått liknande den här tro;
www.brandos.se/puma/first-round-super-eco-wns-352636-018-blk-wht/a57410

Skulle förklara den där järnringen från brandplatsen.. :-)
Citera
2013-08-01, 09:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
På tal om skon. Kan det vara nått liknande den här tro;
www.brandos.se/puma/first-round-super-eco-wns-352636-018-blk-wht/a57410

Skulle förklara den där järnringen från brandplatsen.. :-)
Vilken bild föreställer fyndet som skulle vara en sko? Kan du/någon länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in