Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-01, 09:59
  #337
Medlem
irrblosss avatar
Nya favoriter:
Ketchup - Texas Longhorn Jalapeñoketchup
Senap - Fyris Chilisenap och ICAs Starka finmalda senap (riktigt imponerad av denna, med tanke på att handlarnas "egna" produkter inte alltid är mycket att hänga i granen)
Citera
2013-08-01, 10:02
  #338
Medlem
Carl Serungs avatar
Någon som provat den nya Felix ketchupen med chili i ? Är den god? Gilalr för övrigt Felxi ketchup bäst, tycker Heinz har någon konstig sur/syrlig bismak.
Citera
2013-08-01, 10:59
  #339
Medlem
willas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Någon som provat den nya Felix ketchupen med chili i ? Är den god? Gilalr för övrigt Felxi ketchup bäst, tycker Heinz har någon konstig sur/syrlig bismak.

Ja, den är helt okej. Dock ingen jag köper igen. Standard är alltid bäst
Har alltid älskat Slotts ketchup och såg nu att den tillfälligt är tillbaka i butik. Skall inhandlas snarast!

Vanligtvis kör jag på Felix steviasötade.. Förbannat god!
Citera
2013-08-01, 13:50
  #340
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Någon som provat den nya Felix ketchupen med chili i ? Är den god? Gilalr för övrigt Felxi ketchup bäst, tycker Heinz har någon konstig sur/syrlig bismak.
Nä Felix chiliketchup var ingen höjdare tyckte jag. Då är deras svartpepparketchup godare.
Citera
2013-08-01, 14:47
  #341
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nä Felix chiliketchup var ingen höjdare tyckte jag. Då är deras svartpepparketchup godare.
Den med svartpeppar kör jag sedan en tid tillbaka. Riktigt god!
Citera
2013-08-01, 18:57
  #342
Medlem
JerryCottons avatar
Johnny´s chipotle & svartpepparsenap var faktiskt godare än förväntat. Riktigt god.
Citera
2013-08-01, 19:24
  #343
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Johnny´s chipotle & svartpepparsenap var faktiskt godare än förväntat. Riktigt god.
Ganska ok, men lite för söt och lite för klen i smaken med tanke på att den innehåller chipotle.
Citera
2013-08-01, 19:29
  #344
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ganska ok, men lite för söt och lite för klen i smaken med tanke på att den innehåller chipotle.

Smakar dock inte lika sockrigt som Johnny´s vanliga sötstarka. Ja, det kunde varit ännu mera tryck.
Citera
2013-08-01, 20:12
  #345
Medlem
Kokade egen ketchup idag. Det spöar det mesta, typ allt

http://cdn1.cdnme.se/3894094/6-3/p10...6bdd144e79.jpg
Citera
2013-08-01, 21:12
  #346
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Kokade egen ketchup idag. Det spöar det mesta, typ allt

http://cdn1.cdnme.se/3894094/6-3/p10...6bdd144e79.jpg
Kan du bjuda på ett recept? Såg för övrigt att Ernst Kirchsteiger kokade ketchup i sitt program idag, såg också gott ut.
Citera
2013-08-02, 18:24
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kan du bjuda på ett recept? Såg för övrigt att Ernst Kirchsteiger kokade ketchup i sitt program idag, såg också gott ut.

Hemgjord ketchup är verkligen riktigt fint. Speciellt den här tiden på året då det går att få tag på bra tomater.

Lättare att länka till min blogg än att skriva ner receptet så här är det: http://barariktigmat.se/2013/august/...atketchup.html

Hoppas det är ok att länka, annars får väl nån mod tillrättavisa mig
Citera
2013-08-02, 18:26
  #348
Medlem
Elementarts avatar
Har länge haft svårt att hitta en god ketchup, så jag har en flaska Heinz hemma nu, om någon kan rekommendera en bra ketchup så vore jag glad. Funderar smått på att testa en starkare ketchup som nämndes ovanför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback