Citat:
Ursprungligen postat av
Bejrut
Text...
Quelle raffinement! Inte helt otroligt alls. Och det där avsnittet av den s.k. Kärlekens stig från Olidehôla och ända fram till hängbroa över älva är väl alltjämt körbar med bil, visst? Film i väst har väl f.ö. gjort tagningar för någon Johan Falk-film där, tror jag. Och inte kan jag skymta någon vägbom på google streetview heller. Var ett bra tag sedan som jag var där, så jag kan inte uttala mig i frågan om bom fanns där för en månad sedan. Och om du nu skulle ha rätt så får den alltmer sällsynta ålen ytterligare föda.
Men ändå något av ett högriskprojekt i och med att en passage genom centrum krävs och att särskilt sista biten är en uppenbar återvändsgränd. Och en vajerförankrad, bottenkrypande och fjärrsrtyrd mikro-ubåt försedd med åtminstone kamera och metaldetektor skulle väl kunna tas fram av den hugade även om vattnet är strömt värre.
Så jag tror nog mera på nergrävning likafullt, ex.vis med betryggande marginal under plöjningsdjup i kanten av en liten åkerlapp i omedelbar närhet till Kabelvägen, men med skylande vegetation emellan. Och bilen under tiden diskret parkerad en bit ifrån. Kanske har GM t.o.m. haft någon form av begravningsritual för sig. Ingenting skulle förvåna mig i dessa sorgliga och degenererade sammanhang.