Citat:
Ursprungligen postat av
Ragnhildur
När man läser på fb får man en bild av den svenske mannen som är förfärlig. Det verkar som om det är helt okej att kalla kvinnor för horor, sliddjur osv. Det finns ett enormt - och oattrakttivt - hat mot kvinnor och feminismen ses som skyldig till allt ont och mot dessa feminister kan man vräka ur sig vadsomhelst.
Jag undrar: Varför förfular den svenska mannen bilden av sig själv på detta sätt? Vad har hänt med självsäkerheten som gör att man kan ta andra människors åsikter med ro? Varför tappar dessa män stilen när de argumenterar för sin sak?
För de flesta svenska kvinnor handlar jämställdhet om att få lika lön för lika arbete och att man delar på hushållsarbetet om båda jobbar. Är det verkligen så farligt och svårt att leva med för svenska män?
Jag lovar: det finns inget mer attraktivt än en man i hantverkarkläder som går och drar en barnvagn efter att ha hämtat på dagis. Men en sån karl är ett byte som tyvärr är upptaget ... och hur vet man i förväg om den tilltänkta är sån eller en som kallar kvinnor sliddjur och skickar hatmejl.
Män har i alla tider riktat sexuellt våld mot kvinnor.
Det är inget nytt som hänt.
Undantaget är internet som ger möjligheten att även enkelt uttrycka detta i form av digitala meddelanden.
Näthat är inte konstruktivt. Det kan dock vara lite kul ibland men jag har väldigt sällan ägnat mig åt det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ragnhildur
Ett spår är detta med players och slampor. Att män kan brännmärka kvinnor som ligger runt som de själva. Det spelet tror jag mest finns bland yngre och i mindre orter. I stan vet man knappt vad grannen heter och varför skulle man bry sig om vem nån ligger med.
Jag bor i Stockholm och skulle inte inleda relation med en slampa. Skulle inte gifta mig om tjejen inte är oskuld.
Det är som i ditt exempel med stor-bonden. Den snygga kvinnan väljer bort lågstatusmännen till förmån för storbonden.
På samma sätt väljer många män bort slampor till förmån för kyska kvinnor.