2013-08-01, 03:24
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jo, jag är med.
Jag menade att de var tvugna att bränna så nära hemmet för att de inte hade bil. Då måste ju logiskt sett ST,s bil vara borta, annars hade de säkert åkt någon annanstans. Likaså om de haft mammans lagliga bil. Det är jävligt knepigt att bränna så nära i alla fall.

Jävligt knepigt för att Farbror Blå och Missing People alltid letar där först menar du?

Som jag sade tidigare. Folk gör olika värderingar med risker och här har nog tanken varit att det skulle se ut som vilken brand som helst och inte ha något spårbart. Dessutom bör det vara sista momentet i hela operationen så man tar nog den gärna närmare hemmet i synnerhet om man ser den som riskfri.
Citera
2013-08-01, 03:35
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bor du i Trollhättan? Det är ju ett ganska murrigt bostadsområde nära kyrkogården och sedan gena över stationsområdet så är han hemma...

Näe, jag bor inte där och tänkte att det ju är gator, i stan, och tänkte liksom från bostad och gå på trottoarer till nästa bostad och därmed synlig från fönster osv.
Citera
2013-08-01, 03:39
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jo, jag är med.
Jag menade att de var tvugna att bränna så nära hemmet för att de inte hade bil. Då måste ju logiskt sett ST,s bil vara borta, annars hade de säkert åkt någon annanstans. Likaså om de haft mammans lagliga bil. Det är jävligt knepigt att bränna så nära i alla fall.

Aha, nja... Det är ett mycket säkert ställe att bränna på. Långt till närmaste granne.

Men folk går inte på slätten. Folk som bor där blir rejält misstänksamma och nyfikna om någon går. Har de haft bil från Hunneberg så har den kört de 400 metrarna till parkeringsplatsen. Det är vad jag tror. Annars blir det ju 15 mlnuter tur och retur bara att gå...
Citera
2013-08-01, 03:41
Bannlyst
Citat:
Jävligt knepigt för att Farbror Blå och Missing People alltid letar där först menar du?

Som jag sade tidigare. Folk gör olika värderingar med risker och här har nog tanken varit att det skulle se ut som vilken brand som helst och inte ha något spårbart. Dessutom bör det vara sista momentet i hela operationen så man tar nog den gärna närmare hemmet i synnerhet om man ser den som riskfri.

Skulle jag dumpa någon hade jag lagt på hundra kilosvikter å slängt kroppen i Olidan när draggar man i den strömmen?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Olidans_kraftverk Men det är jag det å jag är inte som alla andra..
Citera
2013-08-01, 03:43
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Näe, jag bor inte där och tänkte att det ju är gator, i stan, och tänkte liksom från bostad och gå på trottoarer till nästa bostad och därmed synlig från fönster osv.

Det finns ett riktigt gammalt fint bostadsområde med korta dåligt upplysta gator, sedan en blivande parkeringsplats, sedan järnvägen (öde så dags) och sedan över gatan till mor. Faktum är att det bara rör sig om cirka 700 meter och bara 100 av dem går genom ett bostadsområde om man går rätt:

https://maps.google.se/?ll=58.289328,12.30767&spn=0.00935,0.01929&t=h&z=1 6
(Kartan kallar av någon Id*s väg för Norra Malögavägen... men du kanske kan orienteria dig. Mamma bor på Bangårdsgatan)
Citera
2013-08-01, 03:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Det finns ett riktigt gammalt fint bostadsområde med korta dåligt upplysta gator, sedan en blivande parkeringsplats, sedan järnvägen (öde så dags) och sedan över gatan till mor. Faktum är att det bara rör sig om cirka 700 meter och bara 100 av dem går genom ett bostadsområde om man går rätt:

https://maps.google.se/?ll=58.289328,12.30767&spn=0.00935,0.01929&t=h&z=1 6
(Kartan kallar av någon Id*s väg för Norra Malögavägen... men du kanske kan orienteria dig. Mamma bor på Bangårdsgatan)

Jo, jag ser och då kan det ju så klart ha gått till så, att han lånat mammas bil. Men, om den fattas eller har använts, borde ju kunna kollas upp.
Citera
2013-08-01, 03:52
Medlem
ReimerDenYngres avatar
En liten stilla reflektion så här innan jag lägger mig...

Igår fann vi AJ:s tröja. Det gock lite trögt att identifiera den, men när den väl var identifierad och det efterfrågades bilder som ingen vanlig postare i tråden kunde nå... då kom bilderna... Tröjan är bara ett indicium i raden men kanske var det droppen för några... Man kan alltid hoppas att viskningarna och de anonyma bilderna blir fler och fler!
Citera
2013-08-01, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jo, jag ser och då kan det ju så klart ha gått till så, att han lånat mammas bil. Men, om den fattas eller har använts, borde ju kunna kollas upp.

Skulle jag dumpa någon hade jag lagt på hundra kilosvikter å slängt kroppen i Olidan när draggar man i den strömmen inte frivilligt?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Olidans_kraftverk Men det är jag det å jag är inte som alla andra..

Gömma gräva ner NOPE

Hur lång tid tar det att köra över klaffbron köra till Olidan dom har inga kameror vira in kroppen i ståltråd fylla 3 väskor fulla med sten sen Ajöss? Jag hade gjort så.

Vet att den rimmar illa med brända bilar m.m kanske han hade tänkt ut planen sen länge?

Inga ögonvittnen eller kropp då går Anders fri, sen kan någon eldat bilar m.m hans vänner är tydligen sjuka så det räcker. Har dom sett något mord?
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-01 kl. 04:08.
Citera
2013-08-01, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Text...

Quelle raffinement! Inte helt otroligt alls. Och det där avsnittet av den s.k. Kärlekens stig från Olidehôla och ända fram till hängbroa över älva är väl alltjämt körbar med bil, visst? Film i väst har väl f.ö. gjort tagningar för någon Johan Falk-film där, tror jag. Och inte kan jag skymta någon vägbom på google streetview heller. Var ett bra tag sedan som jag var där, så jag kan inte uttala mig i frågan om bom fanns där för en månad sedan. Och om du nu skulle ha rätt så får den alltmer sällsynta ålen ytterligare föda.

Men ändå något av ett högriskprojekt i och med att en passage genom centrum krävs och att särskilt sista biten är en uppenbar återvändsgränd. Och en vajerförankrad, bottenkrypande och fjärrsrtyrd mikro-ubåt försedd med åtminstone kamera och metaldetektor skulle väl kunna tas fram av den hugade även om vattnet är strömt värre.

Så jag tror nog mera på nergrävning likafullt, ex.vis med betryggande marginal under plöjningsdjup i kanten av en liten åkerlapp i omedelbar närhet till Kabelvägen, men med skylande vegetation emellan. Och bilen under tiden diskret parkerad en bit ifrån. Kanske har GM t.o.m. haft någon form av begravningsritual för sig. Ingenting skulle förvåna mig i dessa sorgliga och degenererade sammanhang.
Citera
2013-08-01, 06:43
Medlem
Ragathas avatar
Ett tips! Någon av er borde ha ett plagg med svart foder så pröva stryk på det med för het värme (inte så det smälter) så får ni se vilken färg det får.
Citera
2013-08-01, 07:25
Medlem
Peaceans avatar
Kan AJ skickat hit sina polska vänner?

Skall man spana efter polacker nu? Jag såg en polsk registrerad Porsche igår i närheten av Knorren. Verkade inte vara en vanlig turist.....
Citera
2013-08-01, 07:38
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Kan AJ skickat hit sina polska vänner?

Skall man spana efter polacker nu? Jag såg en polsk registrerad Porsche igår i närheten av Knorren. Verkade inte vara en vanlig turist.....
Tänk på att det finns tusentals Polska byggjobbare i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in