2013-08-01, 02:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det rör sig om drygt hundra meters promenad från bilparkeringen och på vägen dit har de tappat örngottet. Om de har bråttom eller om byltet var stort och svårt att hantera är svårt att säga. Kanske en kombination...
Det ger ju en vink om att DB och kanske AJ var billösa vid det tillfället. Åtminstone med laglig bil, och chaufför.

Kan det betyda att FH kanske hämtade DB och kanske AJ vid brandplatsen på berget och åkte sedan hem när han släppt av hos DB.

Eller hämtade ST, DB och FH och kanske AJ, och sedan åkte hem med eller utan FH?

Och gick gjorde de inte sa du?
Citera
2013-08-01, 02:57
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag hittade den och vi menar samma ställe på bilden, men jag vete tusan.

Eller så är tyget hårt vikt där? Tyckte också att det såg så där taggigt ut som en dragkedja men undrar om det inte är resåren i tyget som är vikt och ser så där randigt ut?
Citera
2013-08-01, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Här är den senaste bilden lite större.
https://anonfiles.com/file/5d9fbf512e931fedb8221eb96a4b153a

Nu blir jag osäker på den runda niten för snören. Men verkar det inte vara ngt slags tryck till höger vid det stora vita? Typ en trekant. Tycker strecket går lite väl rakt för att bara vara smuts. Men hjärnan är inte riktigt med längre känns det som
Citera
2013-08-01, 02:58
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag hittade den och vi menar samma ställe på bilden, men jag vete tusan.

Håller med om att det kan vara en dragkedja. Det vita är antagligen de v-formade strecken på framsidan av en sådan eugene tröja. Dragkedjan tycker jag finns på två ställen i bild. Överst finns en liten rund tingest av tyg. I riktning tjugo i verkar det gå ut något som en bit in i det runda förefaller ha blixtlåständer.
Citera
2013-08-01, 03:00
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Håller med om att det kan vara en dragkedja. Det vita är antagligen de v-formade strecken på framsidan av en sådan eugene tröja. Dragkedjan tycker jag finns på två ställen i bild. Överst finns en liten rund tingest av tyg. I riktning tjugo i verkar det gå ut något som en bit in i det runda förefaller ha blixtlåständer.

Vette katten vad min dator har för upplösning, ingen alls verkar det som :/

Det där ljusblå på en av bilderna, är inte det sånt som är inuti en sko i det där hårdare för sulans hållbarhet eller hur jag ska säga?
Citera
2013-08-01, 03:05
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Här är den senaste bilden, fast lite större. Kan det vara en sko?
https://anonfiles.com/file/5d9fbf512e931fedb8221eb96a4b153a
Vad är det för svart objekt i mitten av tyget? Ser ut som ett handtag.
Kan trycket vara ett "skelett"? DB har ju gärna sin skeletthandske på sig. Kanske är en matchande tröja.
I min iPhone ser det även ut som en skelettdel ligger ovanpå. Det är nog en gren. Dags att sova tror jag.
Citera
2013-08-01, 03:07
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Tröjan i alla fall... Men vad är modvapnet för sak? Ser ut som en pinne...
Teleskopbatong.
Citera
2013-08-01, 03:07
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det ger ju en vink om att DB och kanske AJ var billösa vid det tillfället. Åtminstone med laglig bil, och chaufför.

Kan det betyda att FH kanske hämtade DB och kanske AJ vid brandplatsen på berget och åkte sedan hem när han släppt av hos DB.

Eller hämtade ST, DB och FH och kanske AJ, och sedan åkte hem med eller utan FH?

Och gick gjorde de inte sa du?

Nu hänger jag inte riktigt med. Jag menar att FH mött upp vid brandplatsen på Hunneberg med ST:s bil. DB och AJ är då billösa iom att de eldar upp den S40:n.

Uppbrännandet av kläderna sker dock mycket nära DB:s hem. Det är inte säkert att alla personer varit med.

När FH åkte hem vet jag inte, men någon måste ju komma med annan bil till brandplatsen på Hunneberg. Vissa menar att det är ju bara att köra förbi med S40:n vid Tre Älgar, men varför skulle man göra det? Mer rationellt är ju att FH möter upp "vid första avfarten till höger från Ringvägen vid Flo Klev".

Du får säkert andra svar av andra, men jag menar att blodspåren i trappuppgången visar att kroppen burits ut av en ensam person så vad DB och FH gör där vet jag inte. Jag utesluter inte ens att AJ tagit Id* i sin mammas bil. Det finns en person i området som har en mörkgrön S40 och jag håller inte för otroligt att alla vittnen som sett bilen (vet bara ett) har tagit fel på bil. Men nu är jag ute rejält på tunn is.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-08-01 kl. 03:09. Anledning: Förtydliganden
Citera
2013-08-01, 03:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Teleskopbatong.

Aha, hmm ja, kanske. Kan han vara så våldsam och sadistisk?

Jag tänkte mig mer ett enda olyckligt hugg i halsen i hastigt mod...
Citera
2013-08-01, 03:11
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Nu hänger jag inte riktigt med. Jag menar att FH mött upp vid brandplatsen på Hunneberg med ST:s bil. DB och AJ är då billösa iom att de eldar upp den S40:n.

Uppbrännandet av kläderna sker dock mycket nära DB:s hem. Det är inte säkert att alla personer varit med.

När FH åkte hem vet jag inte, men någon måste ju komma med annan bil till brandplatsen på Hunneberg. Vissa menar att det är ju bara att köra förbi med S40:n vid Tre Älgar, men varför skulle man göra det? Mer rationellt är ju att FH möter upp "vid första avfarten till höger från Ringvägen vid Flo Klev".

Du får säkert andra svar av andra, men jag menar att blodspåren i trappuppgången visar att kroppen burits ut av en ensam person så vad DB och FH gör där vet jag inte. Jag utesluter inte ens att AJ tagit Id* i sin mammas bil. Det finns en person i området som har en mörkgrön S40 och jag håller inte för otroligt att alla vittnen som sett bilen (vet bara ett) har tagit fel på bil. Men nu är jag ute rejält på tunn is.

Hm, nu tänker jag att om han tagit sin mammas bil så gick han antagligen blodig dit och det riskerar han nog inte i det läget + att hans MC synts där eller förresten, det är jag mer osäker på om den verkligen varit vid adressen.
Citera
2013-08-01, 03:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Jo, jag är med.
Jag menade att de var tvugna att bränna så nära hemmet för att de inte hade bil. Då måste ju logiskt sett ST,s bil vara borta, annars hade de säkert åkt någon annanstans. Likaså om de haft mammans lagliga bil. Det är jävligt knepigt att bränna så nära i alla fall.
Citera
2013-08-01, 03:22
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hm, nu tänker jag att om han tagit sin mammas bil så gick han antagligen blodig dit och det riskerar han nog inte i det läget + att hans MC synts där eller förresten, det är jag mer osäker på om den verkligen varit vid adressen.

Bor du i Trollhättan? Det är ju ett ganska murrigt bostadsområde nära kyrkogården och sedan gena över stationsområdet så är han hemma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in