2013-08-01, 00:30
Medlem
Jag bytte precis moderkort i min dator och nu säger den att windows inte är aktiverat. När jag anger min key säger den att den redan används på en annan dator. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2013-08-01, 00:35
Medlem
xurras avatar
Är det OEM eller Retail du har?

Med OEM så får man inte byta moderkort.

Är det retail så kan du ringa Microsoft och få det ändrat 5 gånger.
Citera
2013-08-01, 02:27
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Är det OEM eller Retail du har?

Med OEM så får man inte byta moderkort.

Är det retail så kan du ringa Microsoft och få det ändrat 5 gånger.

Hur funkar det om man exempelvis köper en bärbar och får med Windows. Datorn går sönder efter 2 månader och garantin gäller. Man lämnar in den och får moderkortet utbytt. Får man ett nytt Windows då också?
Citera
2013-08-01, 02:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hur funkar det om man exempelvis köper en bärbar och får med Windows. Datorn går sönder efter 2 månader och garantin gäller. Man lämnar in den och får moderkortet utbytt. Får man ett nytt Windows då också?
Troligtvis inte, särskilt inte om du inte frågar om det.
Citera
2013-08-01, 08:11
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Troligtvis inte, särskilt inte om du inte frågar om det.

Tillverkaren borde ge dig en ny OEM-nyckel.

Edit:

Så här säger folk på answers.microsoft.com:

If the motherboard that has failed and has been discontinued then if you purchased the new motherboard from the same manufacture and it is considered the replacement by the manufacture for the discontinued model then you may be (at Microsoft discression) allowed to use the same OEM product key. But it must be a replacement and not an upgrade.

http://answers.microsoft.com/en-us/w...9-09feac4e7d98
Citera
2013-08-01, 08:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvar
Jag bytte precis moderkort i min dator och nu säger den att windows inte är aktiverat. När jag anger min key säger den att den redan används på en annan dator. Någon som kan hjälpa mig?

Du kontaktar Microsofts aktiveringscentral för personlig support genom att göra följande; ring på tlf.nr 020-140 00 15 och ange tonval 2+2 (även för privatpersoner).

Uppge Produkt ID-numret på licensen så får du en ny licens. Du finner detta under systemfönstret.
Citera
2013-08-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kontaktar Microsofts aktiveringscentral för personlig support genom att göra följande; ring på tlf.nr 020-140 00 15 och ange tonval 2+2 (även för privatpersoner).

Uppge Produkt ID-numret på licensen så får du en ny licens. Du finner detta under systemfönstret.

tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in