Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Vad vet man om Milan Valverius efterlämnade ett avskedsbrev ? Till vem skulle ett sådant ställas ? Polisen ? Media ? Jag tror inte MV berättade för någon, han bara gjorde det. Alternativt, och minst lika troligt, är att han fick hjälp att begå självmord.
Påstående att Olof Palme mördades enbart på misstanke är fullkomligt befängt, det inser varje normalt tänkande människa. Repetera högt för dig själv några gånger; "Palme mördades på enbart misstankar" så hör du själv hur sjukt det låter .. Validiteten i påståendet är nära nog obefintlig. Vill du påskina att bland de personer du namnger kan finnas Olof Palmes mördare ? Eller varför annars detta namndroppande ? Har du eller någon av de övriga spammarna som uppehåller sig i tråden och driver misstanketeorin som mordmotiv i något enda inlägg lagt fram bevis för att Palme mördades på misstanke om landsförräderi ? Jag har i dina och andras inlägg på landsförräderitemat som mordmotiv försökt hitta något som med lite god vilja skulle kunna kallas "bevis" men inte funnit ett enda, era inlägg är kemiskt fria från bevis. Men att andra postare med alternativa teorier bör, och ska, avkrävas bevis finner ni högst naturligt ?
Palme stod i begrepp att resa till Moskva i april, 1986. Inte för att träffa Stalin och Molotov, utan för att träffa Arbatov - och Gorbatjov, vänligt sinnad i förhållandet till Väst och populär både i Thatchers UK och Reagans USA. Big deal och en fara för Rikets säkerhet ? Nej, knappast. Påstående om landsförräderimisstanke som mordmotiv är ett led i försöken att styra bort ljuset från det verkliga motivet att få bort Olof Palme. Och det verkliga motivet var att Palme stod i vägen för den ekonomiska
maktelitens vilja att genomföra ett systemskifte i Sverige och att delar av partiets högerfalang
var dem behjälpliga. (S) förrådde sin ledare helt enkelt, mördade honom indirekt.
Jag håller fullständigt med dig i dina teorier.
Skönt med nån som har samma teorier eller kan se samma saker.
Ingen kan säga Krantz ljuger heller om att Milan Valverius sagt att Obduktionsrapporten säger att Lisbeth ljuger, lägg fram rapporten då så kan vi ju se vem som har rätt Lisbeth eller krantz men det kommer inte hända för Krantz har rätt och därför är den hemligstämplad.
Är man obducent vet man väl vilka preparat man ska ta så ingen kan se att det är självmord.
Men om jag läst allt korrekt så dör väl hustrun nästan samtidigt om det stämmer är det ju jävligt konstigt.
Klart Mordet är Politiskt.
Jag skulle vilja veta mer om Ulf Lingärde och hans 15 namn som han påstår är anstiftare till Mordet, när Sigvard Marjasin började bli för närgången om detta sägs det ju att han vart petad för det här med klippa och klistra men det vr en typ av hållhake man hade på Sigvard sen vart det aldrig ordentligt utrett i den kommissionen som var 1999 tror jag.
Så PalmeGruppen ska banne mig fan inte gå och säga dom utredder allting kring Olof Palmes Mord.
Ingvar Heimers Mord blir inte heller utrett.
Carl Algernons mord kan väl inte heller ha varit några svårigheter det filmades väl på övervakningskamran på tunnelbanestationen.
Sen tror jag bofors vd med hustru blir mördade oxå, mystisk bilolycka det sägs han tänkte avslöja vad han visste om PalmeMordet men rättegången vart aldrig av om jag förstått allt rätt.
Tillfälligt vägarbete just när bofors vd kom med sin bil som var så duktigt städat efteråt att du inte kunde se minsta spår av nån olycka.