2013-07-31, 20:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Du har missförstått " Landsförrädarspåret" , kort handlar det om att krafter fick konspiratörerna att tro att OP var landsförrädare genom möten där man påtalade olika saker, la skuld på OP tex att det var han som gav eldförbud och släppte ut en då förmodad rysk ubåt fast vi idag vet att det var Steffansson som gav denna order för att släppa ut en NATO ubåt.

Jag har läst alla dina upprepade inlägg , du måste leda till bevis inte bara " att du vet".

Löntagarfonderna var ett gissel givetvis för industrin, OP gillade heller inte förslaget , precis som Feldt, men var mer eller mindre tvungen att blidka LO och dess anhängare internt för att inte splittra partiet.
Så var det, frågan är då varför man inte gav sig på fackpampar och andra inom SAP innan det klubbades i riksdagen?

Det du nästan säger är att IC var med industrin på noterna i så fall. IC hade också varit en Erlanders pojke, kanske han fick stå tillbaka gentemot OP?

Som sagt behöver din teori lite mer kött på benen än bara din tro och övertygelse!

Så led oss i bevis !

Edit. Landsförrädarspåret leder också in i SAP.Som minst mörkläggningen.

Jag tycker den avgörande frågan är vad det är som gör att båda socialdemokratiska och borgeliga regeringar saknar verklig vilja att lösa MOP?
Vad är det som är så jävligt att alla auktoriteter av olika politisk åskådning bara ställer in sig i ledet?

Tycker det är uppenbart att rädslan finns för att om man rotar för djupt i MOP så finns risken att locket åker av någon annan puttrande gryta.
Citera
2013-07-31, 20:57
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Jag tycker den avgörande frågan är vad det är som gör att båda socialdemokratiska och borgeliga regeringar saknar verklig vilja att lösa MOP?
Vad är det som är så jävligt att alla auktoriteter av olika politisk åskådning bara ställer in sig i ledet?

Tycker det är uppenbart att rädslan finns för att om man rotar för djupt i MOP så finns risken att locket åker av någon annan puttrande gryta.
Exakt ! Den frågan har jag funderat över många gånger och luftat i tråden tidigare, men fick ingen respons .

I de frågor där man samarbetat över blocken , utom V, är ju försvaret och frågor gällande främmande makt.

Har för mig att i de viktiga försvarsutskotten fanns alla partier representerde utom VPK nuvarande V.

Du kanske känner till några fler utskott?
Edit: det som skiljer SAP och borgerligheten åt är lösningen på skatter och välfärdsfrågorna i grova drag båda sidor ställde upp på "business as usual" principen om vi tänker på smugglingsaffärer o.d
Senast redigerad av zorze 2013-07-31 kl. 21:10.
Citera
2013-07-31, 20:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Stämmer inte alls Holmer var aldrig i Borlänge dett har Sven Aner utrett och även GW har sagt till Sven Aner att Holmer var aldrig i Borlänge.
Vad herr Anér har kommit fram till genom sina "utredningar" med åren har bara rent
undantagsvis med den faktiska verkligheten att skaffa.
Oftast är resultaten av hans forsknings- och skrivarmödor blott utslag av en alltmer
skenande fantasi fullt i nivå med vad nestorn Krantz förmådde frambringa i sin
oförtröttliga privatspanarverksamhet.
Således finns det all anledning att ställa sig högst tvivlande till också riktigheten i något
påstående om att salige Holmér skulle farit med osanning gällande sin resa till Borlänge
och ett deltagande i Vasaloppet där han hade för vana att ställa upp för övrigt.

Vad beträffar numera pensionerade, kriminalromansförfattande polisprofessorn och att han
också skulle ha haft uppfattningen att den gamle länspolismästaren ljugit om sin resa
och dessutom förmedlat denna uppfattning vidare till nämnde Anér, så vill jag gärna
se en källa på detta, en text där LGWP uttrycker sig om saken ifråga.
Innan så sker tillåter jag mig att förhålla mig ganska skeptisk till det hela.
Citera
2013-07-31, 21:42
Bannlyst
MBoudine:
Jag har levererat min teori om varför Olof Palme mördades och vilka som ekonomiskt dragit nytta av att Olof Palme togs bort - motivet - och varför just vid denna tidpunkt. Varför mordanstiftarna i samråd med delar ur svensk polis/säk/militär valde att engagera en utländsk gärningsman, och inte en svensk. Det får räcka.

Men förut har du hävdat ett "ekonomispår", nu blandar du in polis och militär också.
Då har du också "helgarderat" så att du kan säga "det var ju det jag sa" oavsett hur
det avlöper.
Då ser jag inte skillnaden mot de flesta andra här, förutom frånvaron av argumentation.
Välkommen i klubben, det är svårt det här.
Citera
2013-07-31, 21:58
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Exakt ! Den frågan har jag funderat över många gånger och luftat i tråden tidigare, men fick ingen respons .

I de frågor där man samarbetat över blocken , utom V, är ju försvaret och frågor gällande främmande makt.

Har för mig att i de viktiga försvarsutskotten fanns alla partier representerde utom VPK nuvarande V.

Du kanske känner till några fler utskott?
Edit: det som skiljer SAP och borgerligheten åt är lösningen på skatter och välfärdsfrågorna i grova drag båda sidor ställde upp på "business as usual" principen om vi tänker på smugglingsaffärer o.d

Om det skulle visat sig att svensk export varit avgörande för att ett eller annat land skaffat sig massförstörelsevapen så är det något som både röd, blå, militär , näringsliv och fackföreningar skulle göra mycket för att hemlighålla.

Om Olof Palme medverkat till detta skulle det så är det något som parti, anhöriga och anhängare skulle vilja hålla tyst med.

Medveten om att det här är spekulationer, men något av den digniteten krävs för en unison tystnad av mptståndare som brukar kämpa mot varandra i näbbar och klor.

Sedan har vi ju Isostat-pressarna till DDR som finns och inte kan argumenteras bort även om det är tydligt hur både det politiska och näringslivsetablissemanget inte vill diskutera frågan.

Thage G Petersson, Birgitta Dahl, Percy Barnevik och Curt Nicolin är dom som expedierar pressarna , En ganska intressant fyrklöver. "Staten och kapitalet sitter i samma båt"
Citera
2013-07-31, 22:02
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Och vilka fakta underbygger du detta med???

Jag läser dina inlägg med stort intresse, alltid tydlig med källor och en av de som verkligen bidrar med riktigt intressanta fakta. Sen finns de som man verkligen undrar vad de vill med att medverka här? Att gång på gång framföra sina högst dubiösa teorier som fakta. Inga källor eller bakgrunder finns men hänvisas ändå som fakta.
Citera
2013-07-31, 22:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Du har missförstått " Landsförrädarspåret" , kort handlar det om att krafter fick konspiratörerna att tro att OP var landsförrädare genom möten där man påtalade olika saker, la skuld på OP tex att det var han som gav eldförbud och släppte ut en då förmodad rysk ubåt fast vi idag vet att det var Steffansson som gav denna order för att släppa ut en NATO ubåt.

Jag har läst alla dina upprepade inlägg , du måste leda till bevis inte bara " att du vet".

Löntagarfonderna var ett gissel givetvis för industrin, OP gillade heller inte förslaget , precis som Feldt, men var mer eller mindre tvungen att blidka LO och dess anhängare internt för att inte splittra partiet.
Så var det, frågan är då varför man inte gav sig på fackpampar och andra inom SAP innan det klubbades i riksdagen?

Det du nästan säger är att IC var med industrin på noterna i så fall. IC hade också varit en Erlanders pojke, kanske han fick stå tillbaka gentemot OP?

Som sagt behöver din teori lite mer kött på benen än bara din tro och övertygelse!

Så led oss i bevis !

Självklart är varken LP eller IC inblandade i MOP men införstådda i hur känsliga uppgifter hanteras.
Citera
2013-07-31, 22:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Så led oss i bevis

Det bekväma med landsförrädarspåret, och den enda anledningen till att detta vilseledande "spår" över huvud taget är intressant att driva, är att det inte är möjligt att bevisa att misstanke om landsförräderi utgjorde mordmotiv när Palme sänktes, det kan ingen kräva. Analogt med det resonemanget är det, omvänt, omöjligt att motbevisa det påståendet då det INTE går att bevisa att misstanke om landsförräderi INTE utgjorde motiv att sänka Palme. Begrunda detta och LED I BEVIS att misstanke om landsförräderi de facto VAR mordmotivet, ok.
Citera
2013-07-31, 22:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag har levererat min teori om varför Olof Palme mördades och vilka som ekonomiskt dragit nytta av att Olof Palme togs bort - motivet - och varför just vid denna tidpunkt. Varför mordanstiftarna i samråd med delar ur svensk polis/säk/militär valde att engagera en utländsk gärningsman, och inte en svensk.Det får räcka.

Edit: Är vi överens om att det finns ett spår som leder in i (S) ?[/QUOT

Jag vill gärna höra vilka som ekonomiskt dragit nytta av mordet?
Är Peter wallenberg med där?
Både Peter wallenberg och tommy lindström finns ju med på ulf lingärdes list dom 15 namnen som är med i mordet ganska intresant tycker jag men Ulf Lingärdes påståenden är väl aldrig utrett ordentligt som allt annat som pekAr åt motsatt håll mot den ensamma gärningsmannen

Läs mina inlägg, där framgår vilka grupper som drog fördel av att Palme försvann. Inga namn, dock.
Citera
2013-07-31, 22:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Vet att du tycker detta. Men väntar fortfarande på något konkret som visar att obduktionen är manipulerad. Och då räknar jag inte Lars Krantz teorier om Milan Valverius.

Jag har läst Elving Gruvedahls bok som är minst sagt kritisk till PU. Han var med på obduktionen men nämner inget om detta i sitt alster. Den som framförallt förpestade Milan Valverius sista år var Jovan Rajs, som förtala honom redan ett par år före MOP, i samband med Da Costa ärendet.

Det mest konkreta med obduktionsproblematiken är att MV oturligt råkade överdosera ett läkemedelspreparat och avled. Han visste förmodligen mer än vad som var hälsosamt för honom, dvs att det mörkade eller felaktiga obduktionsprotokollet tillsammans med LP:s påstådda skottskada skulle utgöra hörnstenen i ett vidrigt mörkläggningsprogram som skulle komma att drabba en helt oskyldig person mycket hårt, nämligen offerlammet Christer Pettersson.
Citera
2013-07-31, 22:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
MBoudine:
Jag har levererat min teori om varför Olof Palme mördades och vilka som ekonomiskt dragit nytta av att Olof Palme togs bort - motivet - och varför just vid denna tidpunkt. Varför mordanstiftarna i samråd med delar ur svensk polis/säk/militär valde att engagera en utländsk gärningsman, och inte en svensk. Det får räcka.

Men förut har du hävdat ett "ekonomispår", nu blandar du in polis och militär också.
Då har du också "helgarderat" så att du kan säga "det var ju det jag sa" oavsett hur
det avlöper.
Då ser jag inte skillnaden mot de flesta andra här, förutom frånvaron av argumentation.
Välkommen i klubben, det är svårt det här.

LÄS för bövelen ! Jag har skrivit i ett otal inlägg att svensk polis/säk och militär är delaktig som "kringutrustning", observatörer och positionsgivare (W/T-kommunikatörer) över makarna Palmes rörelser under mordkvällen, men dessa svenskar har ju för f-n inget med mordet på Palme att göra. Poliserna är således inget "spår" i den meningen. Det existerar inget annat mordmotiv än det ek/politiska. Försök förstå och ta till dig detta.
Citera
2013-07-31, 23:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Här tycker jag trots allt att du har en poäng. Man vet aldrig vad som flyter upp om man borrar för djupt i MOP, inblandade blir vettskrämda av blotta tanken på att släppa Anden ur flaskan. Därför nöjer man sig med Christer Pettersson och B-alternativet; påståendet om landsförräderimisstankar som mordmotiv när CP-teorin imploderade. Landsförräderi-plojen är ofarlig för samtliga inblandade i mordet på Olof Palme och därför lär den bli långlivad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in