2013-07-31, 16:06
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Dearest.
Den verkar grym!

Vad var det för andra filmer du nämnde i samband med denna?

Rakii - Vad är Emperor för något? Inte hört eller sett något om...
Citera
2013-07-31, 16:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Denna: http://www.imdb.com/title/tt2103264/
Citera
2013-07-31, 16:14
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Denna: http://www.imdb.com/title/tt2103264/
Den känns spontant rätt tråkig... Hmm, får se om jag ger den en chans i alla fall. Tackar för länken!
Citera
2013-07-31, 16:44
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Någon som kan ge förslag på bra asiatiska filmer som kommit ut i år samt dem som ska komma ut under årets gång?

Några fler filmer från detta året eller som ska komma ut under årets gång?
Har dessa:
Dearest
New World
Drug War
The Grandmaster
Citera
2013-07-31, 18:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har dessa:
Dearest
New World
Drug War
The Grandmaster

Inte släppts så mycket mera av värde.
Citera
2013-07-31, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Den verkar grym!

Vad var det för andra filmer du nämnde i samband med denna?

Nämnde väl Furuhatas filmer som är mysiga genom att det ofta fokuseras på det gammaldags och lantliga Japan och relationen till storstaden. Det temat är återkommande i hans filmer. Sen är det inte heller fel med att Furuhata castar Ken Takakuras som är en av mina favoritskådisar all time..
Citera
2013-07-31, 19:34
Bannlyst
Citat:
Har dessa:
Dearest
New World
Drug War
The Grandmaster
Problemet med asiatisk film och i synnerhet Japansk är att de bästa filmerna ofta får sena releaser i hemlandet och det tar rekordlångt tid för dessa filmer att nå västerlandet. Ofta mer än 6 månader.

Min favoritregissör har en ny film på g men den verkar sådär av de få utlåtande som kommit.
I övrigt så släpper Japans bästa regissör Koreeda sin nya film i September i Japan och det verkar riktigt lovande..
Citera
2013-07-31, 22:08
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Är Ran en bra film att starta med för en person som aldrig sett något av Kurosawa förut? Såg den i en butik idag och blev otroligt rörd när jag läste på baksidan hur jävla mycket slit det var för att få gjort filmen samt att flera regissören la in pengar i filmen för att stötta projektet. Känner mig oerhört sugen på att se den nämligen eller är det bättre att börja med någon annan?
Citera
2013-07-31, 22:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Är Ran en bra film att starta med för en person som aldrig sett något av Kurosawa förut? Såg den i en butik idag och blev otroligt rörd när jag läste på baksidan hur jävla mycket slit det var för att få gjort filmen samt att flera regissören la in pengar i filmen för att stötta projektet. Känner mig oerhört sugen på att se den nämligen eller är det bättre att börja med någon annan?
En av de jag inte sett, även om jag sett många av hans filmer. Jag började med de tidigare filmerna och arbetade mig framåt. Har inte sett en enda dålig film av honom, så vad du än må välja så är det nog ett mer eller mindre säkert kort. Den ska vara väldigt bra iaf har jag hört. Ran då...
Citera
2013-07-31, 23:19
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
InternationalWOT, minns att du visste var man kunde se hur det går med textning av asiatiska filmer. Gällde detta bara koreanska eller mer än så? Sneglar lite på "Where are To Go" men misstänker att det kan dröja år innan undertexter dyker upp.

Det finns ett par källor, exempelvis darksmurfsubs. Problemet är att det inte tycks finnas särskilt många"hardcoreteams" som översätter regelrätta filmer, till skillnad från animesfären som har dussintals i andra sammanhang proportionella teams som översätter serier minst lika snabbt som en vanlig amerikans show.

Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Dags för att dig att se en bra film i genren. Varför inte slå slag och se genrens bästa I Just didn't do it

Ska kolla in den när jag har tid. Är inte bekant med regissören ifråga, men casten i filmen ifråga ser minst sagt lovande ut.
Citera
2013-08-01, 00:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Endast nyfiken, men hur kommer det sig att du inte sett något av Kurosawa innan, du förstår, i min värld är det en omöjlig bedrift
Citera
2013-08-01, 00:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Endast nyfiken, men hur kommer det sig att du inte sett något av Kurosawa innan, du förstår, i min värld är det en omöjlig bedrift

Alla har kanske inte haft samma, brinnande filmintresse för asiatisk film som andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in