Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
34,87%
106 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
65,13%
198 röster
2013-07-30, 15:58
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Chris Härenstams intevjuteknik efter Halmstad-Syrianska i gårdagens Fotbollskväll.

http://www.svtplay.se/fotbollskvall - 10 min in typ.
Citera
2013-07-30, 18:24
Medlem
ercys avatar
Är det bara jag som stör mig nåt så otroligt på Hanna Marklunds (Dam EM) hårda norrländska stämma. Hon har säkert jättemycket intressant att säga men hennes röst står lite i vägen.
Citera
2013-07-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Chris Härenstams intevjuteknik efter Halmstad-Syrianska i gårdagens Fotbollskväll.

http://www.svtplay.se/fotbollskvall - 10 min in typ.

Tycker Härenstams intervjuteknik är rätt skön. Gillar när han intervjuar för man vet inte riktigt vad han kan fråga. Allt känns spontant liksom
Citera
2013-07-31, 20:37
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Är det bara jag som stör mig nåt så otroligt på Hanna Marklunds (Dam EM) hårda norrländska stämma. Hon har säkert jättemycket intressant att säga men hennes röst står lite i vägen.
Instämmer. Konstigt nog älskar jag Erik Nivas dialekt och röst.
Citera
2013-07-31, 23:53
Medlem
Jkrokens avatar
Är det inte fler här som börjar tröttna på Glenn Strömberg? Visst är hans fotbollskunskaper väldigt bra och han kommer allt som oftast med bra analyser. Problemet med honom är om matchen inte lever upp till förväntningarna. Om det börjar bli lågt tempo i matchen tex. är han väldigt dålig på att komma med analyser etc. Visst är det svårt om matchen inte är så bra alla stunder, men han borde åtminstone försöka få oss tittare att inte byta kanal om matchen sjunker i tempo.

Tycker det dessutom är konstigt att han får kommentera i princip alla stormatcher som går att kommentera. Premier League, Champions League, EM och VM. Vad är det han inte kommenterar? Typ La Liga och landslaget.

För övrigt tycker jag att Jens Fjällström är en väldigt bra experkommentator. Tycker han har något vassare analyser än Glenn och dessutom är han bra på att göra en match intressant även om spelet är dåligt.
Citera
2013-07-31, 23:57
Medlem
snillet_1s avatar
Glenn är överlag ganska bra men verkar hänga upp sig på en del saker nu för tiden. Är det bara jag som tycker att han tjatar om den där jävla bollen bakom backlinjen varje match nu för tiden?
Citera
2013-08-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Glenn är överlag ganska bra men verkar hänga upp sig på en del saker nu för tiden. Är det bara jag som tycker att han tjatar om den där jävla bollen bakom backlinjen varje match nu för tiden?
Nu för tiden? Det har varit hans mirakellösning sedan 1998. Det och "slå lite längre bollar in i boxen" när ett lag ligger under och tiden börjar sina.

Gillar dock ändå Glenn. En av de bästa experterna, kanske den bästa. Han babblar lagom mycket.
Citera
2013-08-01, 05:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nu för tiden? Det har varit hans mirakellösning sedan 1998. Det och "slå lite längre bollar in i boxen" när ett lag ligger under och tiden börjar sina.

Gillar dock ändå Glenn. En av de bästa experterna, kanske den bästa. Han babblar lagom mycket.

Kanske det. Jag lyssnar sällan särskilt engagerat på kommentatorerna.

Vem fan gillar inte en göteborgare?
Citera
2013-08-01, 15:41
Medlem
I Dam-EM nu så var ju experten totalt värdelös. Kunde på sin höjd slänga ur sig "JA" eller "NEJ". Någon gång berömde hon Nilla Fischer(?) när hon sprang runt ett varv med bollen och höll på att förlora den - trots att hon förlorat den sisådär 114 gånger innan, utan att kunna ta hemjobbet efter.
Citera
2013-08-01, 15:42
Medlem
Citat:
Kanske det. Jag lyssnar sällan särskilt engagerat på kommentatorerna.

Vem fan gillar inte en göteborgare?

Han låter ju som en alkoholiserad bajsnödig grek när han sitter där och skriker utan att någon förstår vad han säger så fort det vankas målchans. Ibland kan han dessutom göra det helt obefogat, när bollen är på mittplan utan en spelare nära.
Citera
2013-08-01, 15:47
Medlem
Citat:

"Böllen baaakom backlinjen".

Skönt röst är halva grejen. Bara därför gillar jag Glenn, Chris och Lindeborg, även om de är puckon emellanåt. Glenn är dessutom super-passionerad, finns det någon som tycker om fotboll så mycket som han gör?
Citera
2013-08-01, 17:46
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy

Instämmer helt. Norrländska ( I detta fall Skellefte mål väl?) brukar inte vara en dialekt som sticker ut för mycket. Det gjorde det dock med Hanna. Har nog aldrig hört en tjej prata så grov norrländsk dialekt.
Det lät som en sketch, där någon försöker immitera och överdriva norrländskan när hon pratade. Kunde inte fokusera på vad hon sa, bara hur hon sa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in